Paljonko käytätte flunssassa Otrivinia?
Meiläkäisen flunssat on aina sellaisia "räkä lentää, silmät vuotaa, happi loppuu" ja käytän Otrivinia helpottamaan oloa, se auttaakin hyvin.
Siitä sanotaan että saisi käyttää 1-3 x päivässä.
Ymmärtääkseni jos sitä käyttää enemmän, sen teho lakkaa?
Muutamana flunssapäivänä olis kyllä tarpeen käyttää pari extra kertaa.
Käyttääkö kukaan enmmän kuin suositeltu ja onko ollut (huonoja) seurauksia?
Kommentit (30)
Mulla nenä tukossa tosi ummessa flunssassa, otrivinilla saan hengitettyä öisin.
Otan kyllä usemman suihkauksen päivässä ja elossa ollaan vielä!
Vierailija kirjoitti:
En käytä koskaan. Flunssa lähtee pois nopeammin ilman lääkkeitä.
Ei pidä paikkaansa. Flunssa on ja pysyy, käyttää lääkkeitä tai ei, mutta esimerkiksi nenäsuihkeella voi pienentää poskinontelontulehduksen riskiä.
Nuha lähtee niistämällä, ei lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
mutta kun nuha tukkii kaikki ontelot niin ettei pysty niistämään.. silloin otrivin tms on todella tarpeen.
Voit käyttää flunssan aikana niin usein kuin on tarvis, eli sierain tukossa.Minä käytän ainakin.
Käytän Otrivin mentholia melkein joka ilta nukkumaan mennessäni, jos sierain on tukossa.Ja usein on.En voi sietää sitä ,jos en saa happea kunnolla nenän kautta.Se auttaa edelleen eikä ole mitään oireita tullut .Olen valmis ottamaan sen riskin,että saan nukuttua kunnolla.Olen myös huomannut,että se ehkäisee päänsärkyä ,joka tulee hapen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että lääkkeillä flunssa kestää 14 päivää, ilman lääkkeitä kaksi viikkoa.
Yleensä sen max. annoksen jos on tarvetta. Päivisin lutraan nenäkannulla tai niillä physiomer-suihkeilla. Yöt on pahimpia niin säästän otrivinit enempi yöksi. Joskus varmaan tullut pari ylimääräistä suihkausta otettua, eikä siitä ole ollut haittaa.
Voi hyvin ottaa pari extrakertaa, eli 4-5 x päivässä, jos vaan muutamana päivänä niin ei siitä mitään ehdi aiheutua.
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää flunssan aikana niin usein kuin on tarvis, eli sierain tukossa.Minä käytän ainakin.
Käytän Otrivin mentholia melkein joka ilta nukkumaan mennessäni, jos sierain on tukossa.Ja usein on.En voi sietää sitä ,jos en saa happea kunnolla nenän kautta.Se auttaa edelleen eikä ole mitään oireita tullut .Olen valmis ottamaan sen riskin,että saan nukuttua kunnolla.Olen myös huomannut,että se ehkäisee päänsärkyä ,joka tulee hapen puutteesta.
Onko sun kodissa hometta? Oletko lihava? Ei ole normaalia, että ei saa nenän kautta henkeä terveenä ollessaan.
Mutta tärkein kysymys on: toimiiko se lainkaan? Ja toinen: kuinka hyvin?
Yhden suihkauksen illalla nukkumaanmennessä, että saa hengitettyä yöllä. Joskus jos oikein tosi paha flunssa on, niin myös päivällä, mutta minulla se vaikutus kyllä aika hyvin kestää sen 8h eli ei tarvitse enempää kuin kolme päivässä. Pahassa flunssassa nenäsumutetta kannattaa kyllä käyttää ne pahimmat päivät, koska se ehkäisee poskiontelotulehdusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii kyllä todella hyvin.
saatan olla täysin tukossa ja suihkautuksen jälkeen happi kulkee ja voi hengittää nenän kautta (jota ei voi tehdä ilman tuota kun pää täynnä räkää).
AP
Minulla alkaa herkästi vuotaa nenästä verta noitten nenäsuihkeitten käytön jälkeen, joten en ottaisi ainakaan yhtään enempää kuin ohjeessa.
Sanoin itse lääkärille, että olen käyttänyt nenäsuihkeita enemmän kuin ohjeessa sanotaan, koska nenäni on aina tukossa. Hän sanoi, että käytä vaan, sillä se on pienempi paha kuin, että sivuonteloissa on jatkuva tulehdus. On punkteerattu ja ties mitä, mutta kun ei auta. Vika on rakenteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun kodissa hometta? Oletko lihava? Ei ole normaalia, että ei saa nenän kautta henkeä terveenä ollessaan.
Ei ole hometta, enkä ole lihava.Jostain syystä usein makuuasento toisella kyljellä saa toisen sieraimeni tukkoon.Varsinkin talviaikaan.Epäilen kuivaa huoneilmaa, joka johtuu lämmityskaudesta.Ei sen vaarallisempaa.
Itsellä nyt menossa ihan järkyttävän ilkeä flunssa. Olen täysin tukossa. Pyysin ja sain Duactia (joka näyttää nykyään olevan eri nimellä). Duactia ja Otrivinia ostaessa farmaseutti totesi ettei niitä saa käyttää samaan aikaan.
Olen nyt silti käyttänyt, koska Duact vaikuttaa hitaasti ja Otrivin nopeasti.
Tiedä sitten onko tuosta Duactista hyötyä koska otrivin vaikuttaa niin nopeasti.
suihkuttaa voi vaik kuinka monesti päivässä, ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta kun nuha tukkii kaikki ontelot niin ettei pysty niistämään.. silloin otrivin tms on todella tarpeen.
Tai ihan vaan vesihöyry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii kyllä todella hyvin.
saatan olla täysin tukossa ja suihkautuksen jälkeen happi kulkee ja voi hengittää nenän kautta (jota ei voi tehdä ilman tuota kun pää täynnä räkää).
AP
Siis yhtä hyvin kuin se mainos väittää?