Peruuko seuraava hallitus nykyisen kaameat leikkaukset?
Kommentit (175)
Ei peru koska ei demarit ole sanoneet että he tekisivät samat leikkaukset mitä tämä orpon hallitus teki? Demarit toki verottaisi työläisiä entistä enemmän ja autoilua verotettaisi entistä enemmän.
"Eläkkeitä maksetaan 37, 8 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia." https://www.tyj.fi/tilastot/
Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin.
Eläkeläisen asumistukea ei leikata, he saavat sitä jatkossakin omistusasuntoon.
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Karmeat leikkaukset? Eihän nyt ole leikattu juuri ollenkaan. Kuten pitäisi. Miten heikko Ap:n kaltainen ihminen on? Onko kaikki sossutuilla elävät samanlaisia valittajia ja kykenemättömiä?
Vierailija kirjoitti:
Karmeat leikkaukset? Eihän nyt ole leikattu juuri ollenkaan. Kuten pitäisi. Miten heikko Ap:n kaltainen ihminen on? Onko kaikki sossutuilla elävät samanlaisia valittajia ja kykenemättömiä?
On, sosialismi tuhoaa ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta leikattiin 400 kuukaudessa ja potkulaki tulee voimaan keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Turha toivoa. Tai ehkä jotain, mutta suurimmasta osasta ovat vain tyytyväisiä, ettei tarvinnut itse leikata.
Tämä. Sama juttu on nähty jo monta kertaa aikaisemmin. SDP kyllä ulisee leikkauksista, muttei se peru niitä vaan on vain tyytyväinen että joku toinen sai lokaa niskaansa tehtyään välttämättömät leikkaukset ilman että heidän tarvitsi tehdä mitään.
Ei peru koska ei niillä ole varaa siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha toivoa. Tai ehkä jotain, mutta suurimmasta osasta ovat vain tyytyväisiä, ettei tarvinnut itse leikata.
Tämä. Sama juttu on nähty jo monta kertaa aikaisemmin. SDP kyllä ulisee leikkauksista, muttei se peru niitä vaan on vain tyytyväinen että joku toinen sai lokaa niskaansa tehtyään välttämättömät leikkaukset ilman että heidän tarvitsi tehdä mitään.
Sellaista se on kun koko aate on pelkkää utopiahöttöä eivätkä aatteen pyhittämät oikeasti osaa muuta kuin puhua pehmoisia ja syödä ilmaisia lounaita. Sosialismi on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta leikattiin 400 kuukaudessa ja potkulaki tulee voimaan keväällä.
Vain loiset joutuu pelkäämään "potkulakia"
Ei peru. Vihervassarit joutuu töihin jos mielivät elintasoaan korottaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nekin olisivat nyt leikanneet jos olisivat hallitukseen päässeet.
Persut leikkaa niin paljon kuin ehtii tänä vuonna. Ens vuonna sitten lisää. Tätä kun joka vuosi jatketaan on eliitti tyytyväinen.
Rikkaat erottuu näin paremmin köyhistä.
Ei peru, koska ei voi sitä tehdä taloudellisista syistä. Syyttää kuitenkin siitäkin nykyhallitusta. Vassareiden mielestä syy on aina muissa eikä itse ole koskaan vastuussa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Joku 5-10% voisi veroja nostaa ja samalla sais lisärahaa tukiin
Tukia ei tarvita enää yhtään lisää. Nykyisinkin on ihmisiä, jotka elävät täysin muiden maksamien tukien varassa tekemättä elettäkään elättääkseen itse itsensä. Tukia pitää karsia.
Toivottavasti näin: rikkailta otetaan KAIKKI mahdolliset tuet pois kokonaan, ja köyhyysrajan alapuolella olevat henkilöt saavat paljon enemmän tukia kaikessa. Olen yksi niistä köyhyysrajan alapuolella olevista henkilöistä. Reilusti alle. Se ei ole oikein. Mitä rikkaat tekevät ylimääräisellä rahalla ???? Eivät niin mitään. Se o täysin naurettavaa !!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 5-10% voisi veroja nostaa ja samalla sais lisärahaa tukiin
Tukia ei tarvita enää yhtään lisää. Nykyisinkin on ihmisiä, jotka elävät täysin muiden maksamien tukien varassa tekemättä elettäkään elättääkseen itse itsensä. Tukia pitää karsia.
Olen kanssasi samaa mieltä. Lopetetaan kaikki tulonsiirrot niin että tästä tulee maa josta ihmiset muuttavat pois. He tulevat tänne vain jos on töitä mutta muuten he muuttavat pois. Samalla tästä tulisi veroparatiisi siten ettei veroja olisi olemassakaan kun ei olisi julkisia kulujakaan. Jos tarvitset tietä niin rakennat tien, jos tarvitset koulutusta niin hankin sen omilla varoillasi. Jos tarvitset sairaanhoitoa niin maksat siitä täyden hinnan. Sellainen olisi täydellinen yhteiskunta vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Äänestetään vasemmistoliitto suurimmaksi puolueeksi, niin meillä voi olla toivoa.
Ei kommareita hallitukseen enää koskaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestetään vasemmistoliitto suurimmaksi puolueeksi, niin meillä voi olla toivoa.
Ei kommareita hallitukseen enää koskaan, kiitos.
SKP ei ole eduskunnassa.
Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista. https://www.tyj.fi/lakimuutokset/