Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos voisit muuttaa mihin tahansa kaupunkiin, niin minne muuttaisit?

Vierailija
11.12.2024 |

?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edinburghiin. Siellä asuu jo kaksi ystävääni. Ihanan kaunis ja sopivan kokoinen kaupunki, jossa turistien paljouskin on helppo välttää kun ei änge juuri tietyille kahdelle kadulle keskustassa. Brexit tietty suurena miinuksena, mutta onneksi viihdyn Helsingissä mainiosti ja tämä on vain ajatusleikki 🙂

Vierailija
42/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampuri, toimiva suurkaupunki. 

Samaa itsekin mietin. 

Saksa on niin syvissä talousongelmissa että itse en muuttaisi jos katson elämää 30 vuoden aikajänteellä tulevaisuuteen.

Kukaan ei tiedä elääkö edes 30 vuotta. Eikä tässä nyt ollut pakko loppuikäänsä siellä yhdessä ja samassa kaupungissa asua. 

Ohis

Tuolla ajatusmaailmalla on sama juoda kaikki rahat koska eihän sitä tiedä onko ensi viikolla elossa.

Olet sitten näköjään ääripäiden ihminen; joko sitä elää elämäänsä miettien koko ajan, että mitä se on sitten 30 vuoden päästä vanhana mummona ja siihen varautuen tai sitten juo koko omaisuutensa yhdessä yössä kuin huomista ei olisikaan.

Huoh... kuulostaa todella rankalta ja uuvuttavalta. Onneksi meillä muilla on ja voi olla ihan normaali elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 28 vuotta Helsingissä

Jos voisin mihin tahansa muuhun kaupunkiin muuttaa, niin 

Muu Suomi: Tampere 

Muu Eurooppa: Praha  

Muu Maailma: Sydney  

Vierailija
44/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanpereelle tiätysti!

Ei tänne kannata tulla, kaupunki on pilattu.

No eka kerran Tampere tuntui inhottavalta muutama päivä sitten, mutta taas tympi ihan tavalliset työtätekevät ihmiset ja tarkoitan niitä "idioo tteja". Mua ei koskaan Tampereella häiritse mikään nis ti vaan joku ihan tavis, joka on vaan idi ootti. Ennen vanhaan ei ollut Tampereella niitä maalaismou kkia (pers uja), jotka pelkää erilaisia ihmisiä. 

Siellä näköjään narisee joku nisti, joka vieroksuu ja vihaa työtä tekeviä ihmisiä...

Tuo on se ongelma. Tampere on nykyään nistit ja muut. Ennen kaikki oli melko paljon iloisesti sekaisin keskenään. Nyt Tampereen ilmapiiri on pilalla, koska joko olet nisti tai joku muu. Siellä on semmonen jako. Jos menet kauppaan, monessa paikassa vartijat on valmiina, että tuleeko sieltä se nisti. Ennen Tampere oli erilainen. Oli parempi ilmapiiri. Nykyään siellä kaupan myyjätkin pelkää ja sen oikein näkee. Monilla on vartija siellä kassalla seurana. Tampereesta on tullut inhottava paikka, mutta siellä on vielä paljon hyvääkin ja ne ihmiset, jotka ovat asuneet Tampereella vuosikymmeniä, ovat yleensä hyviä tyyppejä. Täälläkin mun mielestä mukavimmat ihmiset on Tampereelta tulleita entisiä pitkänlinjan tamperelaisia. 

Vierailija
45/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni asun kotikaupungissani Helsingissä. Mutta, jos läheiseni lähtisivät mukaan niin asuisin puolet vuodesta Pariisissa. Rakastamani kaupunki. Kaipaan koko ajan.

Vierailija
46/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki sopii, mutta ei Helsinki. 

Vierailija
47/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johonkin missä SE on laillista. 

420

Itse asun sellaisessa kaupungissa, enkä ole ostanut kertaakaan vaikka mainostavat kilpaa mikä liike myy halvimmalla.

Vierailija
48/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se olisi Tampere tai Lahti.

Nyt kun luen näitten tamperelaisten kommentteja kotikaupungistaan, niin pyyhitäänpä tuo Tampere kokonaan pois vaihtoehdoista! Johan helpotti vastaamista:

Eli se on sitten se Lahti. 

Ei tarvii enää pähkäillä kahen vaiheilla :D. 

Vierailija
49/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma Södermalm tai Djurgården.

Vierailija
50/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisiin, jos siellä olisi kovapalkkainen työ, sillä asuminen siellä on reilusti Helsinkiä kalliimpaa.

Vierailija
51/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin siihen ihan Roban ja Espan välittömään läheisyyteen.

Vierailija
52/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolaan. Nykyään asun Jyväskylässä, joka on ihan hirveä paikkakunta: hirveästi ryteikköä, kerrostaloviidakkoa, juoppoja, huumeidenkäyttäjiä, musiikkia huudattivia amis-tolloja, likaa, sotkua, oksennusta (jopa kauppakeskuksissa). Kouvolassa on ihanaa, kun on avarat pellot ihan siinä kaupungin lähellä ja on rauhallista.

Itse muuttamassa Jyväskylästä pois tammikuussa. On tämä vaan niin persreikä paikka (alkuperäiset jyväskyläläiset) Auton keula kohti Lieksaa, vihdoinkin toteutui haave!!

Vierailija
53/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampuri, toimiva suurkaupunki. 

Samaa itsekin mietin. 

Saksa on niin syvissä talousongelmissa että itse en muuttaisi jos katson elämää 30 vuoden aikajänteellä tulevaisuuteen.

No mä en katso. Saksan talousongelmat ei sitäpaitsi vaikuttaisi mun asumiseeni. 

Vierailija
54/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanpereelle tiätysti!

Ei tänne kannata tulla, kaupunki on pilattu.

No eka kerran Tampere tuntui inhottavalta muutama päivä sitten, mutta taas tympi ihan tavalliset työtätekevät ihmiset ja tarkoitan niitä "idioo tteja". Mua ei koskaan Tampereella häiritse mikään nis ti vaan joku ihan tavis, joka on vaan idi ootti. Ennen vanhaan ei ollut Tampereella niitä maalaismou kkia (pers uja), jotka pelkää erilaisia ihmisiä. 

Tampereelle muuttaa kaikki maalaiset, joilla ei ole kykyä tai koulutusta saada pk-seudulta kunnollista työtä ja elämää.

Tampereella junttien lisäksi rehottaa törkeä huumekauppa ihan keskeisillä alueilla. Hämeentie on räkälöitä täynnä. Siellä ei siedetä erilaisuutta ja rasisteja on paljon.

Vierailija
55/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. 

Vierailija
56/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaskiseen jos se voitas siirtää vaikka Kuopion kuppeeseen.  Sopiva asukasmäärä.

Vierailija
57/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholma Södermalm tai Djurgården.

Tukholma on hieno paikka asua. Asuin kauan ja viihdyin erinomaisesti.

Vierailija
58/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melbourneen Australiaan 

Vierailija
59/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkalinnaan

Vierailija
60/63 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin jo Lontooseen. Honolulu voisi olla myös kiva.