Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi pahin pettymys

Vierailija
11.12.2024 |

Minkälainen on ollut tähänastisen elämäsi pahin pettymys? Entä mikä auttoi, miten pääsit siitä yli?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani pettymys. Olen jumiutunut suorittavan tason töihin, joissa olen ollut 24 vuotta. Toisaalta olen päihde- ja mielenterveysperheestä ja olin joskus lastenkodissakin vuoden verran. Minulla ei ole päihde-  eikä mielenterveysongelmia.. tai no, jälkimmäisiä on masennuksen muodossa, mutta se on hallinnassa. Kai tätä voisi onnistumisenakin pitää, jos miettii lähtökohtia.

Toinen suuri pettymys oli se, että annoin puolisoni kohdella minua huonosti, ennen kuin lopetin sen ja otin eron. Siinä meni tunteet solmuun pitkäksi aikaa ja mukana meni rahaakin.

Vierailija
62/78 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irakin sota. Krimin valtaus 2014

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin pettymys oli kun lopulta tajusin että minulla ei oikeasti ole samanlaisia mahdollisuuksia kuin paremmista perheistä tulevilla kavereillani. Tämä oli shokeeraava havainto, josta versosi ensimmäinen katkeruuden itu. Tämä siis nuorena. En edes viitsi sanoa miten ankea tapaus olen.

Vierailija
64/78 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin tyhmiin, itsekkäisiin valintoihin. Niiden vuoksi loukkasin läheisiäni ja itseäni. 

Vierailija
65/78 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viimeinkin ihmisen kuka jakoi omat moraaliset arvot. Joka piti rakkautta korkealla jalustalla. 

Vuosien päästä selvisi että tämä ihminen oli sarjapettäjä.

Vierailija
66/78 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulotaito. Siis sen puute. Olen muusikko.

Vierailija
67/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti mies. En tiedä miten päästä yli.

Vierailija
68/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävät joista ne ykköset kuten bestis ja kaaso ja lapsen kummi (eri henkilöitä) paljastui valehtelevaksi ja feikkaavaksi ja pinnalliseksi ihmiseksi, kaikkia niitä ominaisuuksia mitä halveksin ihmisyydessä. Se on ollut kova koulu tajuta asiat vasta keski-ikäisenä.

Vierailija
69/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea roskaa on tapahtunut, mutta ehkä elämäni pahin pettymys on ollut muut ihmiset. Jos olet ja haluat olla killti ja ystävällinen ihminen, niin monet ihmiset yrittävät käyttää sitä hyväksi. Kävellään yli, yritetään kontrolloida/manipuloida tai käyttää taloudellisesti tai muuten hyväksi. Osaan kyllä puolustaa itseäni, ei siinä mitään. Mutta ärsyttää suunnattomasti, kun aloitat ystävällisyydellä ja huomaat, että toinen skannaa sinut ja kuvittelee, että olet tossukka ja nyt voi tehdä ja sanoa mitä vaan. Ystävällisyys ikään kuin triggeröi joissain ihmisissä sellaisen paskavaihteen, missä se surkein puoli tulee esille. Sitten kun huomataan, että toisella onkin ystävällisyyden lisäksi vahvuutta, alkaa kiukuttelu, kun se hyväksikäyttö ei onnistunutkaan.Tämä tulee erityisen hyvin esille tapaillessa vastakkaista sukupuolta, mutta koskee kyllä kaikki muitakin ihmissuhteita.

Elämä on ja tällä mennään, mutta tässä vuosikymmenien kuluessa on ehkä suurin pettymys, että suuri osa ihmisistä on tällaisia. 

Vierailija
70/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin viimeinkin ihmisen kuka jakoi omat moraaliset arvot. Joka piti rakkautta korkealla jalustalla. 

Vuosien päästä selvisi että tämä ihminen oli sarjapettäjä.

Korostiko aina näitä em. arvoja? Yleensä jos jotain kovasti korostetaan koko ajan, se on varoitusmerkki. Jos tapailukumppani sanoo pyytämättä, että hän ei ainakaan petä, niin taatusti pettää. Itsestäänselvyyksiä ei tarvitse mainostaa.

Vierailija
71/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edelleen 36-vuotiaana olen ikisinkku eikä ole mitään kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta, en ole päässyt tästä yli enkä tule ikinä pääsemään.

Vierailija
72/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamani miehen itsemurha. En ole päässyt yli siitä.

Vierailija
73/78 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero kun lapsella todettiin vakava sairaus. Eksä pakeni asiaa sivusuhteeseen ja lähti.

Vierailija
74/78 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.

Vierailija
75/78 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tytär aiemmasta liitosta. Petyin siihen miten läpimätä narsisti hän onkaan ja että hän tulee olemaan osa elämäämme.

Vierailija
76/78 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetyksi tuleminen, perheen hajoaminen.

Siihen tottui. En tiedä, pääsinkö varsinaisesti yli koska koko elämäni suunta muuttui enkä päässyt paljoakaan vaikuttamaan siihen, mitä tapahtui.

Vierailija
77/78 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Suomi on natsivaltio ja viranomaiset on rikollisia.

Vierailija
78/78 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AVIOMIEHENI.

TÄMÄ!!! Kunpa voisi palata ajassa taakse päin!