Mitä sanon työ"kavereille" syyksi irtisanoutumiseen
Eli oon pomolle jo ilmoittanut tästä mutta työkaverit ei vielä tiedä mutta varmaan pomon kautta saavat lähipäivinä tietää.
Mua on kiusattu enemmän tai vähemmän tämän koko vuoden kestäneen työni aikana tässä työpaikassa. Lähinnä ollut semmosta mustamaalaamista ja paskanpuhumista selän takana ja muutenkin mua kohtaan ilmapiiri ollut tosi huono ja jos oon tehnyt pienenkin virheen niin mulle on huudettu.
Oon varma että nää kiusaajat kuitenkin tulee kysymään että miksi lähdet niin mitä te sanoisitte mun tilanteessa? Toisaalta olisi kiva sanoa jotain pientä näpäyttävää että he tajuaisivat mistä johtuu mutta joka ei varsinaisesti kuitenkaan polttaisi siltoja. Ehdotuksia?😀
Kommentit (43)
Kehu nykyinen talo ja tekijät maasta kattoon, mutta valitettavasti joudut lähtemään, voi murhe ;(
Aseista riisuva v|ttuilu toimii aina.
Jos sitä kiusaamista todellakin tapahtuu niin kai ne osaavat arvata syyn. Miksi hitossa alkaa mitään selittelemään ja säilyttelemään siltoja.
En sanoisi mitään tarkempaa syytä. Haluan vähän vaihtelua vaan.
Et ole heille mitään selitystä velkaa.
En sanoisi mitää vaan häpyisi vähin äänin pois.
Sano että haluat sossupummiksi, muitten elätettäväksi.
Itse en sanonut mitään, jätin avaimet ja poistuin vain. Mutta jos sinua oikeasti on kiusattu, sano kostavasi, vaikka et tietenkään mitään tekisi, unohda vain kaikki. Monella voi alkaa puntit tutisemaan. Ja se on oikein.
Jos kerrot että näiden työkavereiden vuoksi vaihdoit työpaikkaa, niin he kokevat voittaneensa. Hehän siis savustivat sinut ulos. Oppivat että voivat käytöksellään savustaa seuraavankin henkilön ulos. Toivottavasti kerroit työnanatajallesi rehellisesti että lähdit pois koska työkaverit ovat kiusanneet. Niin tämä työnantaja voi laittaa käyntiin sisäisen tutkinnan tai on edes tietoinen asiasta sen varalle että myöhemmin sinun paikallesi tuleva kertoo samaa tarinaa.
Jos uusi työsi on parempi tasoltaan niin voisit sanoa että lähdit laveampaan pöytään tai vehreimmille niityille. Jos uutta työtä ei vielä ole voisit sanoa vaikka että kaipaat uusia haasteita, aika oli, vaihdat alaa, perhesyistä jne mikä itsellesi tuntuu hyvältä. Tämän minkään ei tarvitse olla tietenkään totta. Mutta en kertoisi mitään sellaista mikä saisi tämän porukan ilkkumaan, kahdehtimaan tai juoruilemaan. Tämä on sinun hetkesi kävellä tyylikkäästi pois ja jättää kiusaajalauma taaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Jotain sellaista ympäripyöreätä liipalaapaa. Totuutta ei kannata pamauttaa.
Juuri näin pääsääntöisesti.
Ekan kerran irtisanoutuessani, pidettiin exit-keskustelu, jossa ihan rehellisesti kyllä mainitsin palkan ja paikkakunnan syyksi. Henkilökohtaisesti ei toki mitään isompaa ollutkaan.
Toisella kertaa oikein odotin, että olisi joku kysynyt, jotta olisi voinut todeta syyksi "kehitysmahdollisuudet, johtaminen ja palkkakehitys, ei mitään sen kummempaa muuten". Mutta ehkä ihan hyvä ettei kukaan kysynyt. Olin toki ihan antanut esim. kehitysmahdollisuuksien puutteesta suoraakin palautetta, joten ei varmaan lähtö ihan puun takaa tullut.
Miksi pitää yhtään mitään sanoa ?
En ole sanonut mitään. En vain ilmestynyt töihin.
Monesti työpaikoilla saa tietoa, jonka paljastaminen olisi monelle kohtalokasta. Itse hankin v-maiselle esimiehelleni potkut tällaisen tiedon avulla.
Kai te tiedätte, että työntekijän maine liikkuu muihin paikkoihin edeltä?
Jos haluaa vaihtaa alaa, mielen osoittaminen voi olla kivaa, mutta jos ei, kannattaa pysyä hiljaa, niin ikävältä kuin sen tuntuukin.
Itselläni olisi paljonkin sanomista nykyisestä työpaikasta, mutta on itsesuojeluvaistoa pitää suunsa kiinni, kuten aikuinen.
Ei kiusaamisen takia kannata irtisanoutua. Mua kovin yritettiin mustamaalata ja kiusata, mutta minusta onkin tullu yksi tuottavimmista työntekijöistä. 2 näistä kiusaajista sai potkut kun YT:eet oli viime syksynä. Olisivat nekin luuserit keskittyneet siihen mistä palkkaa maksetaan eikä siihen miten saa savustettua uudemmat työntekijät pihalle. Mutta heikon ihmisen saakin mustamaalaamalla savustettua ulos.
Vierailija kirjoitti:
Monesti työpaikoilla saa tietoa, jonka paljastaminen olisi monelle kohtalokasta. Itse hankin v-maiselle esimiehelleni potkut tällaisen tiedon avulla.
En täysin ymmärrä mikä on AVI:n merkitys tai tarkoitus, mutta he hoitivat homman.
Älä sano mitään. Jos joku tulee kysymään syytä, älä sano sanaakaan.
Et ole velkaa heille mitään, joten ei tarvitse selitellä. Tai sitten teet heidät kateellisiksi: kerrot vaikka taloudellisen tilanteesi parantuneen huomattavasti, eikä työntekoa tarvitse miettiä hetkeen.
"Kiitos kysymyksestä. Syy miksi vaihdan toiseen työpaikkaan on se, että täällä tässä työyhteisössä ei ole sijaa laaja-alaiselle osaamiselleni ja työkokemukselleni eikä erinomaiselle ja ystävälliselle työntekijälle."
"Sain tarjouksen työstä, jossa toivottavasti on parempi työilmapiiri."