Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ulosotto paras ratkaisu jos ei voi maksaa velkoja?

Vierailija
11.12.2024 |

Kelan tukien vähentymisen takia jää käteen vain työkkäri josta maksan vastikkeen 425 + sähkö (ennen maksettiin 300 e toimeentuloa jota en saa ja 175 e asuntotukea joka sekin menee)

asunto on vuokralla minulla perikunnalta, sitä on 3 vuotta yritetty myydä muttei ole ostajia joten asun siinä (122 n rivari ) ja perintöä ei osata jakaa, koska sisko ei suostu myymään mökkiä ja sitä ei voi antaa hänellekään koska se on taas arvokkaampi kuin asuntomme.

Dna + elisa laskut on noin 200 e kk

päälle 40 000 e velka josta maksan 600 ekk

tähän en ole laskenut ruokaa enkä muita maksuja koska ruoat haen ruoka-jonosta kaikki

--

minulle jää siis -700 e kuussa pelkästään velkoja maksettavaksi, ja niitä yritän lyhentää säästöistäni

laskin että vuoden sisällä olen tyhjätasku, jolla ei ole tuloja ja varaaa enää maksaa velkoja ollenkaan

kannattaako siis vaan jäädä ulosottoon ja maksaa työkkäristä vain vastike ja kannattaako jäädä jo nyt ulosottoon vai vasta syksyllä kun säästöni on loppu?

onko järkee lyhentää syksyyn asti velkoja kun tuskin töitä saan ja kuitenkin joudun ulosottoon, vai lyhentää velkoja vuosi ja tuhlata kaikki säästöni niihin ihan turhaan, velka aikaa on silti vielä 11 vuotta ja 40 000 e velassa.

ja voiko ulosotto sitten koskea asuntoomme, kun sitäkään ei ole jaettu 3 sisaruksen kanssa, velihän on jo ulosototssa yli 100 000 e edestä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on sillä lailla, että virhe hintojen arvioinnissa on ollut teidän ja nyt vaan nielette virheenne. "

Jos esim. asunto myydään perukirjaan merkittyä arvoa halvemmalla, jo maksetusta perintöverosta voi saada palautusta. Lisäksi jos pesää ei ole vielä jaettu, myyntihinta on se minkä mukaan perintö jaetaan, ei perukirjaan merkitty arvo.

Vierailija
22/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko maksaa osuuden sulle, jos ei myy jotain? Entä auttaako sukulainen veloissasi? Tai asunnon pitämisessä. Vai myynti ja vuokra-asunto. Itse en laittaisi ketään vuokralle, mielestäni oma olisi parempi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"jos myyn myisin tämän 85 000 e ja se jaettaisiin 3 osaan perinnössä. silti siitä ei jää mitää'n juuri käteen kun se jaettaisiiin 3 osaan sisarusten kanssa."

Sinähän saat siitä puolet kun annatte sen mökin siskollenne.

mutta kun kukana ei maksa 85 000 e, hinta arvio on 60 000 e ja se jaettaisiin minun ja veljen kanssa. sisko saisi 100-120 000 e arvoisen mökin ja voisi pistää sen lihoiksi milloin vain

mulle 30 000 e ja veljelle 30 000 (joka menee hänen ulosottoihin) ja sisko saisi 120 000 e?

ei ole oikein

Vierailija
24/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"jos myyn myisin tämän 85 000 e ja se jaettaisiin 3 osaan perinnössä. silti siitä ei jää mitää'n juuri käteen kun se jaettaisiiin 3 osaan sisarusten kanssa."

mutta kun kukana ei maksa 85 000 e, hinta arvio on 60 000 e ja se jaettaisiin minun ja veljen kanssa. sisko saisi 100-120 000 e arvoisen mökin ja voisi pistää sen lihoiksi milloin vain

mulle 30 000 e ja veljelle 30 000 (joka menee hänen ulosottoihin) ja sisko saisi 120 000 e?

ei ole oikein

Edelleenkään en ymmärrä miksi perintöä ei jaettu jo alunperin kun silloin arvioidulla 40.000 euron mökin arvolla se olisi ollut aika lailla se siskosi osuus? Mistä siis teillä oli alunperin kiistaa?

Vierailija
25/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole oikein

Edelleenkään en ymmärrä miksi perintöä ei jaettu jo alunperin kun silloin arvioidulla 40.000 euron mökin arvolla se olisi ollut aika lailla se siskosi osuus? Mistä siis teillä oli alunperin kiistaa?

koska veljellä oli 100 000 e ulosotossa ja VOUTI neuvoi että kannattaisi ensin myydä rivari ja sitten jakaa muu omaisuus. no rivaria yritetty myydä 3 vuotta eikä ole kuin 3 katsojaa ollut eikä mitään tarjouksia! tosin HP on nyt 90 000 e aluksi se oli 125 000 e. ehkä joku 80 000 e vois olla ok millä myisin. 

Vierailija
26/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on jo kusessa johon ei auta tuo teidän perintökään, jos rivari ei mene kaupaksi, ja sen osuus teille on 20 000€ per pää.

Mökki joka ehkä on sadan tonnin arvoinen, tai sitten ei, tuo kassaan teille sellaiset ehkä 30 000€ per naama, eli yhteensä 50 000€ perintöä kullekin. Velipojalle jää edelleen suuret ulosottovelat, siellä kun velat aina paisuu moninkertaiseksi, vaikka lyhentääkin, raha menee korkoihin ja pääoma ei laske koskaan.

Jos veli ei todennäköisesti koskaan saa velkojaan maksettua, kannattaa hänen mennä velkajärjestelyyn, jos sisko suostuisi teille maksamaan edes vaikka 20 000€ per pää mökistä, se olisi edullista teille veljille. Veli saisi pesämunan velka järjestelyyn, eli voisi maksaa osan veloista ja ehkä saada lopulta anteeksi loput.

Sinä voisit lyhentää velkojasi. 

Kaikista järkevintä sulle, olisi etsiä töitä jostain muualta, mistä vaan, ja karistaa paikkakunnan tomut jaloistasi, koska sen rivarin arvo laskee vuosi vuodelta, ja voi tulla kalliita remontteja, sinä kun siinä maksat vuokraa, olette kohta arvottoman talon omistajia kaikki kolme ja sullakin laskut ulosotossa, 

Juuri oli uutisissa että taloyhtiöitä menee konkurssiin nykyään todella paljon, niissä on niin paljon korjausvelkaa, ja kunnat purkaa kerrostaloja koska ne olisi liian kalliita remontoida ja muutenkin kun väki vähenee, ne käy tarpeettomiksi.

Jos et tee nyt jotain radikaalia, menee ne moottoripyörätkin, eikä mitään jää käteen kuin ulosotossa korkoa kasvattavat velat. Nyt voit vielä pelastaa itsesi.

Vierailija
27/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mulle 30 000 e ja veljelle 30 000 (joka menee hänen ulosottoihin) ja sisko saisi 120 000 e?"

Jos sisko myy mökin 120.000 eurolla niin hän maksaa "voitosta" eli 40.000 yli menevästä osasta myyntivoiton veroa. Ei hän siis saa sitä ylimääräistä noin vain itselleen. Muutenhan kaikki pesän omaisuus kannattaisi aliarvostaa rankasti ja sitten mydä heti hyvällä voitolla.

Vierailija
28/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole oikein

Miten ihmeessä 40 000 euron mökistä on muutamassa vuodessa tullut 120 000 euron arvoinen? Mökkien myyminen on sitä paitsi todella vaikeaa, jollei ole oikeasti hyvässä paikassa, hyvässä kunnossa ja hinta kohdillaan (halpa).

Myykää se rivari ensimmäiselle tarjoajalle ja sisko saa sen mökin! Pistät rahat taskuun ja muutat sinne, minne sinulla on varaa.

Ulosotossa tulee vain korkoa ja kuluja maksettavaksi. Jos olisit tosiaan veloissa, niin silloin uo olisi hyvä, että tämä teidän tilanne on täysin ratkaistavissa.

Vierailija
29/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
30/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa missä on noi ruokajonot, josta haet ruokasi?

Veljelläsi on 100 tonnia ulosotossa, eikä ulosotto oli vielä millään tavalla puuttunut kuolinpesään!?

Moni asia, aloituksessasi ja kommenteissasi, viittaa trollaamiseen. 

Vierailija
31/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.On.

Vierailija
32/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mökki sen  sijaan on 100-120 000e arvoinen"

Tuskin jos se on myös Kainuussa eikä ole joku uusi moderni vapaa-ajanasunto.

Vierailija
33/33 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko mökin arvioinnin tehdä kuka tahansa että se on virallinen, kun asunnonvälittäjä tekee sen 600 eurolla , minusta se on liikaa , joku 50 e + kahvit ois ok mujn budjettiin ja liikaa sekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän