Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusapua?

24.02.2007 |

Pähkäilen uuden omakotitalomme olohuoneen sisustuksen kanssa, enkä tiedä, mitä värejä/kalusteita tänne laittaisin. Eli nykyään olohuonessa on tammiparketti, vaaleat maalatut seinät (hitusen beigeen vivahtavat). Sohvana on vaalea kankainen " haarmaanbeige" divaani ja mattona valko-beige isohko karvamatto. Lisäksi tilassa on valkoinen korkea kaakelitakka. Tila on yhteydessä keittiöön, joka myöskin on suht moderni ja valkoinen, paitsi koneet ovat terästä ja tasot mustaa kiveä. Nyt kaipaisin ideoita, mitä väriä laittaisin olohuoneeseen piristeeksi? Tämän hetkinen värimaailma on aika pliisu, vaikka taas hirveästi väriä en kaipaakaan. Verhoja ei vielä ole ollenkaan. Olsiiko jollakin ideaa? Makuni on moderni, muta jotain pehmeyttä tunnun kaipaavan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisit maltillisesti laittaa punaista tilaan, esim parilla sohvatyynyllä. Verhoissakin voisit halutessasi käyttää sellaista, missä on vähän punaista (kokonaan punaiset kävisivät mielestäni myös).

Näin netissä jonkun laittaman kuvan omasta olohuoneestaan, jossa oli todella vaalea olohuone, mutta sohvan yläpuolella oleva ikean taulu, missä oli punaisia kukkia, ja se todella teki huoneesta aivan eri näköisen!

Ja juuri ikean sivuilta löysinkin sen taulun, kun etsin:

http://www.ikea.com/PIAimages/57783_PE163431_S4.jpg

Eli mielestäni kokonaisuus on onnistunut silloin, kun tehosteväriä ei tuo tilaan liikaa, vaan sitä ripottelee pieninä määrinä ;-)

Vierailija
2/4 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim meren värejä (turkoosi, vihreä jne sävyt) tai auringonlasku (oranssit, punaiset jne)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samantyyppinen oh, mutta lattiat pähkinää, samoin keittiön tasot, kaakelitakka löytyy ja vaalea divaanisohva ;).

Mutta asiaan... itse pähkäilin myös verhojen kanssa, lopulta laitoin vaaleat pellavalaskosverhot kun en paneeliverhojakaan halunnut. nyt kyllä voisin harkita myös valkoisia puusälekaihtimia...

hankippas joku hyvä ja ajaton, laadukas taulu, ja poimi siitä joku tehosteväri tyynyihin. Itse haluaisin aivan hulluna kirsi neuvosen jonkun isohkon ihanan taulun, mutta mies laittaa vastaan kun ovat niin hintavia. Käy katsoon tykkäätkö:

http://www.kirsineuvonen.fi/teokset.htm

siellä on monenlaista grafiikkaa...

Vierailija
4/4 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas selailin sisustuslehtiä oikein urakalla, varmaan olen päätymässä vaaleisiin verhoihin, jotenkin meille tuntuvat sopivan vain vaaleat, vaikka muilla kyllä värilliset näyttävätkin kivoilta ;) Tynyjä aioi hankkiamuutamaa sävyä, joita sitten voi vaihdella. Taulua olen minäkin miettinyt, nuo Neuvosen taulut näyttivät ihanilta. Pidemmän aikaa olen jo halunnut jonkun Kuutti Lavosen teoksen, mutta nyt en ole siitäkään enää niin varma... Lisääkin ehdotuksia otetaan vastaan. Ai niin jonkin verran värien valintaan vailuttaa myös keittiön tummanharmaa laattalattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi