Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kunnallinen hoitopaikka? - 2 vkon varoitusajalla työllistymistapaus

13.05.2006 |

apua! yrittääkö Espoo vedättää meitä, vai onko asia todella niin kuin kunnallinen päivähoito väittää? elikäs kysymykseni kuuluu:

Onko kunnalla velvollisuus järjestää meille hoitopaikka nopeammin kuin 4kk:ssa, koska mieheni on työtön ja juuri löytänyt työpaikan. Työt alkavat hänellä heti, ja minä olen sopinut töihin paluusta juhannuksen jälkeen.

Alueemme vastaava väittää, ettei se 2vkon pykälä päde, jos itse löytää työpaikan, vaan pitäisi olla joku työkkärin lappu siitä, että työkkäri on työllistänyt hänet! kuulostaa uskomattomalta sonnalta mielestämme, että hoitopaikkaa ei heru ennen 4kk lakisääteistä aikaa, jos itse löytää työpaikan. Olisiko kenelläkään tästä enempää tietoa. Täytyy soittaa johonkin muualle Espoossa, kun ei kai auta tapella vain tämän yksittäisen alueen päivähoitovastaavan kanssa.

Espoon sivuilla sanotaan päivähoitoon hakeutumisesta näin: " Hakemus kunnalliseen päivähoitoon tulee jättää viimeistään neljä kuukautta ennen toivottua hoidon alkamispäivää. Mikäli päivähoidon tarpeen alkamisajankohta ei ole ennakoitavissa ja hoitopaikan tarve johtuu työllistymisestä, opiskelusta tai koulutuksesta, tulee päivähoitopaikkaa hakea niin pian kuin mahdollista, kuitenkin viimeistään kaksi viikkoa ennen kuin hoidon tarve alkaa."

Elikäs tuon mukaan käsitämme asian niin, että kunnan pitäisi meille paikka jotenkin järjestää...

Osaisko joku kertoa asiasta enemmmän?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoo laki. Siitä, onko työllistyminen " aiheutettu" itse vai ei, ei ole sanottu mitään. Mutta sensijaan sanotaan, että jos hoidon tarvetta ei ole voitu ennakoida... Ja sitähän ei voi ennakoida, milloin joku ottaa töihin. Eli vaatikaa ja vedotkaa lakiin! Kahdessa viikossa pitäisi paikka löytyä!

Vierailija
2/5 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä jollekkin toiselle päivähoitovastaavalle. En todellakaan usko, että asia olisi noin, varmaksi en kylläkään osaa sanoa. Kuulostaa kyllä todella älyttömältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu nyt on viikonloppu kerätty kiukkua ja huomenna alkaa soittelu tiukalla asenteella :) hyvä kuulla muidenkin suusta, miten tulkitsette tilannetta. kiitos vastauksista.

mukavaa äitienpäivää!

Vierailija
4/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko päivähoitotoimistoon? Selvisikö asia?

Vierailija
5/5 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vielä soittanut, huomenna toivottavasti ehdin... eiköhän se selviä kun on vaan tiukkana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän