Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako palstalaiset käyttää chat GTP:tä?

Vierailija
10.12.2024 |

Tai tietääkö edes kaikki mikä se on?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen catgeepeetee??

Sehän on vain if then else ohjelma.

No ei ole

Vierailija
22/25 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä ei osaisi käyttää?

95% suomalaisista ei

Ei osaa hakukenttään laittaa tekstiä?? Sit ne ei olsaa paljoo muutakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatiiko se jotakin erityisosaamista? Käytän joka päivä.

Onhan se vähän köykäinen, ja vastaa usein sen minkä jo itse tietää, mutta kinkkisimmissä tapauksissa osaa auttaa. Vastaus riippuu tietenkin siitä miten on itse osannut tehdä tarkan kysymyksen tai keskustelun edetessä tarkentaa kysymyksiä. Englannin kieltä käytettäessä saa laajemmat vastaukset.

Vierailija
24/25 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku uusi muotivillitys?

Kallis muotivillitys. Googlen datahallit nielevät pian yhtä paljon energiaa kuin Yhdysvaltain pienet osavaltiot. Viime vuosikymmenellä puhuttiin, millainen hiilijalanjälki on Google-haulla. ChatGTP on paljon, paljon pahempi hiilisyöppö.

Sitten tulevat yksityisyyskysymykset. Google tekee rahaa datalla, myös sillä, mitä tietoa ja millaisia kysymyksiä ja kuka kysyy ChatGTP:ltä. ChatGTP on edelleen keitysvaiheessa. Käyttäjät ovat samalla testaajia. Jossain vaiheessa palvelu muuttunee maksulliseksi, koska ilmaista se ei todellakaan ole.

Vierailija
25/25 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että miten määrittelet osaamisen tässä yhteydessä.

Kuka tahansa osaa kysyä jotain. Mutta vastaus riippuu paljon siitä, että miten osaa muotoilla kysymyksen. Ihan niin kuin ihmiseltä kysytäessä.

Toisaalta oma osaamisen taso on teettää jotain itse syötetystä aineistosta. Jne.

Miten tekoälyltä voi olettaa saavansa relevantin vastauksen jos kysymystä ei ymmärrä oikea ihminenkään. Tällaisista  kysymyksistä on tällä palstalla esimerkkejä päivittäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän