Osaako palstalaiset käyttää chat GTP:tä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä ei osaisi käyttää?
95% suomalaisista ei
Ei osaa hakukenttään laittaa tekstiä?? Sit ne ei olsaa paljoo muutakaan
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko se jotakin erityisosaamista? Käytän joka päivä.
Onhan se vähän köykäinen, ja vastaa usein sen minkä jo itse tietää, mutta kinkkisimmissä tapauksissa osaa auttaa. Vastaus riippuu tietenkin siitä miten on itse osannut tehdä tarkan kysymyksen tai keskustelun edetessä tarkentaa kysymyksiä. Englannin kieltä käytettäessä saa laajemmat vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Joku uusi muotivillitys?
Kallis muotivillitys. Googlen datahallit nielevät pian yhtä paljon energiaa kuin Yhdysvaltain pienet osavaltiot. Viime vuosikymmenellä puhuttiin, millainen hiilijalanjälki on Google-haulla. ChatGTP on paljon, paljon pahempi hiilisyöppö.
Sitten tulevat yksityisyyskysymykset. Google tekee rahaa datalla, myös sillä, mitä tietoa ja millaisia kysymyksiä ja kuka kysyy ChatGTP:ltä. ChatGTP on edelleen keitysvaiheessa. Käyttäjät ovat samalla testaajia. Jossain vaiheessa palvelu muuttunee maksulliseksi, koska ilmaista se ei todellakaan ole.
Riippuu siitä, että miten määrittelet osaamisen tässä yhteydessä.
Kuka tahansa osaa kysyä jotain. Mutta vastaus riippuu paljon siitä, että miten osaa muotoilla kysymyksen. Ihan niin kuin ihmiseltä kysytäessä.
Toisaalta oma osaamisen taso on teettää jotain itse syötetystä aineistosta. Jne.
Miten tekoälyltä voi olettaa saavansa relevantin vastauksen jos kysymystä ei ymmärrä oikea ihminenkään. Tällaisista kysymyksistä on tällä palstalla esimerkkejä päivittäin
No ei ole