Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juustoista mitä saa ja ei saa syödä?

24.02.2007 |

Kolmatta raskautta viedään eteenpäin mutta ei nämä juusto asiat ole muistissa kun aikaisemmin ei ole juustoja tullut syötyä.

Tilanne on se että olen kananmunalle allerginen ja tänään pitäisi tehdä makaronilaatikkoa ja olen käyttänyt olympia sulatejuustoa munan korvikkeena.

Saako tuota sulatejuustoa käyttää ruoalaitossa?

Vai onko ne vaan tyyliin homejuustot ja mozzarellat yms joita ei saa syödä.?

Kiitos jos joku jaksaa vastata ja valaista mua. =)

Tsirppana rv 8+0

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 72 asteeseen saa syödä kaikkia juustoja.

Vierailija
2/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan oppaasta kopioiotua:

Maidot ja juustot:

Vältä:

- Pastoroimatona maitoa

- Juustoja, jotka on valmistettu pastoroimattomasta maidosta

- Pehmeät ja puolipehmeät juustot (esim. Brie ja Camembert) ja homejuustot tulee syödä mahdollisimman tuoreena.

Eli varsinaisesti tuossa ei sanota, ettei homejuustoja voisi syödä?! :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Valion Aura on tehty pastöroidusta maidosta (kuten sen firman muutkin juustot) ja saa syödä. Kunhan vaan kaikki on tuoretta.. Ruoan laitossa voi käyttää ihan kaikkea, koska kuumennus tekee vaarattomaksi sen listerian suhteen.

Vierailija
4/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä raskauksien aikana syönyt mitä mieli tekee.Graavikaloista joita kaupasta saa en tykkää,äitini tekemä on maailman parasta.Jos oon seisovista pöydistä syönyt niin silloin olen kyllä äyriäiset jättänyt välitten jos eivät ole olleet jääpedillä.Maksalaatikkosta aloin tykkäämään vasta ekan raskauteni aikana ja se oli usein eväänä töissä.

Sitten noi mainitsemasi juustot.Juustot ja hyvät viinit on intohimoni.Viiniä en nyt raskaana ollessa juo mutta suon kyllä itselleni lasin ruuan kanssa HARVOIN ,nyt rv 12 ja yhdenlasin olen synttäri ateriallani juonut.se vaikka joisi lasin viikossa ei sikiölle olisi haitalliseksi (ole kerännyt aiheesta paljon tietoa sillä piti tehdä päättötyö aiheesta FASS JA FAE )

Taas karkasin aiheesta siis minä laittelen salaatteihin,emmentaalia,fetaa ja mozzarellaa..

Nää on ruokasuosisukset toki tutkittua tietoa ja hyvä niitä olisi kait noudattaa mutta uskon että ihan terveitä lapsia on syntynyt myös silloin kuin äidit eivät tieneet että pästöroimatonta juustoa ei saisi syödä.

Toiset on tarkempia kuin toiset ja minä taidan kuulua tähän toiseen ääripäähän...

Vierailija
5/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisittekos kertoa mistä näkisi listaa mitä voi ja mitä ei voi syödä? Näin ummikkona tietysti jo pohtii asiaa ennen eka neuvolaa.