Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedätte mikä on sopiva määrä ruokaa?

Vierailija
10.12.2024 |

Mun on vaikea hahmottaa.

Söin tänään aamupalaksi 150 grammaa kreikkalaista jogurttia, kiivin, punaherukoita, siivun kaura-pellavaleipää margariinilla ja muutaman pekaanipähkinän. Ei aavistustakaan paljonko tuosta tulee kaloreita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa kalorit fineli.fi

Vierailija
2/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa kalorit fineli.fi

Hirvee homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sen verran kuin kulutat. Elimistö kyllä ilmoittaa, milloin on nälkä.

T: Tuntematon 

Vierailija
4/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt sen verran kuin kulutat. Elimistö kyllä ilmoittaa, milloin on nälkä.

T: Tuntematon 

En ole kyllä ihan samaa mieltä kanssasi. Elimistö saattaa ilmoitella muulloinkin, ja toisaalta kaikki ihmiset eivät ole edes tietoisia omista nälkäsignaaleistaan.

Mun mielestä asia on niin, että sopivaa annoskokoa pitää etsiä. Eli pitäisi löytää sellainen määrä ruokaa, joka täyttää (eli ei tule aivan hirveä nälkä ennen seuraavaa ateriaa), mutta joka ei lihota. Tämä selviää kokeilemalla sekä erilaisia määriä että erilaisia ruokia. Suosittelen muuten kaikille myös pätkäpaaston kokeilemista, varsinkin teille, joita alkaa helposti heikottaa, kun on nälkä (en nyt tarkoita tässä niitä ihmisiä, jotka syövät liian harvoin ja vähän, ja huono olo tulee sen takia). 

Mä olin pätkäpaastolla n. 1,5 vuotta. En kyllä laihtunut sillä, mutta luulen, että se vähän pienensi annoskokoa, mikä tarkoittaa sitä, etten nyt ala lihomaankaan. Olen keski-ikäinen ja normaalipainoinen, enkä tosiaan haluaisi lihoa, mutta en myöskään halua kitkutella nälässä ja unohtaa herkut ikuisiksi ajoiksi. Toistaiseksi on toiminut. Voi olla, että ruokavalion muutos tulee uudelleen ajankohtaiseksi vaihdevuosien aikaan.

Vierailija
5/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöt laskee kaloreita. Liiku tarpeeksi niin ei tarvii miettiä kaloreita. Tunnin lenkki joka päivä.

Vierailija
6/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliöt laskee kaloreita. Liiku tarpeeksi niin ei tarvii miettiä kaloreita. Tunnin lenkki joka päivä.

niin, ja jos et pääse liikkumaan vaikka sairauden vuoksi, niin lihot entistä enemmän. Koska elimistö on sopeuttanut kulutuksen isommalle liikunnalle.

Ap: minusta aamupala kuulostaa hyvältä. Tässä nyrkkisääntöjä: https://muutos.net/elamantapamuutos-ruokavalio/?utm_source=ActiveCampai…ämäntapamuutokseen+%EF%B8%8F+pääset+0e+hintaan+Ryhtiliike+kurssille%2C+joka+alkaa+23+5++🤩&utm_campaign=Uutiskirje+20+5+2024#tve-jump-1795b369ff8

Vierailija
7/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat nyt kaksi eri asiaa, sopivan ruokamäärän eli ravinnon ja kalorit.

Vierailija
8/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka on elimistölle sopivaa, ruokamäärää ei tarvitse mettiä, keho kertoo sen sulle.

Nykyisin kuitenkin syödään sellaista ruokaa, jota elimistö ei ruuaksi tunnista eikä siinä ole ravintoa. Ylensyönti on varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän