Liesituulettimen rasvasuodattimen vaihto
Ostin uudet rasvasuodattimet liesituulettimeen. Suodattimien reunoilla on ikäänkuin sinistä muovia tosi tiukasti kiinni. Pitääkö se poistaa ennen käyttöä? Jos sitä yrittää irroittaa, jää kohta tahmeaksi.
Kommentit (6)
Meillä on Savo-merkkinen liesituuletin ja samaa mietin viimeksi. Rapsuttelin reunamuovit irti, mutta sitä sai pestä vielä kauan, että se liima/tarra lähti kokonaan. Ehkä olisi voinut antaa sen sinisen osan olla?
Osaako joku muuten sanoa, että käykö käsidesi liesituulettimen puhdistukseen? Ohjeissa lukee, että voi puhdistaa etanolilla ja käsidesissä on etanolia.
Vierailija kirjoitti:
Pitää poistaa. Vanhan olisi voinut pestä koneessa.
Minäkin olen poistanut, mutta miksi ihmeessä se muovi on siinä niin tiiviisti kiinni ja jää vielä tahmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Savo-merkkinen liesituuletin ja samaa mietin viimeksi. Rapsuttelin reunamuovit irti, mutta sitä sai pestä vielä kauan, että se liima/tarra lähti kokonaan. Ehkä olisi voinut antaa sen sinisen osan olla?
Osaako joku muuten sanoa, että käykö käsidesi liesituulettimen puhdistukseen? Ohjeissa lukee, että voi puhdistaa etanolilla ja käsidesissä on etanolia.
Mikäli liesituulettimen suodatin on kokonaan metallia, laita se kattilaan ja keitä hiljalleen sitä 15 min pesuaineliuoksessa.
Helposti puhdasta
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tiskiaineella kokeilisin ensin, jos ei ole kovin likainen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis ihan itse liesituulettimen pyyhkimistä? Meilläkin ohjeessa lukee, että etanolilla voi puhdistaa. Olen itse käyttänyt muuta pesuainetta. En kovin syvälle lähtisi sörkkimään, mutta siihen näkyvälle osalle varmasti voi käyttää, mikä näkyy kun suodattimet ovat irti. Virta toki pois ensin.
Pitää poistaa. Vanhan olisi voinut pestä koneessa.