Onko teillä olohuone vai salonki?
Kommentit (16)
Kotona epämääräinen keittiö-eteis-oleskelutila jota ei kutsuta oikein millään nimellä, lähinnä alakerraksi sanotaan. Mökillä on tupa. Salonkia meillä ei ole, mun mielestä se on ison vanhan talon vieraidenkestitsemishuone joka ei ole arkena käytössä.
Neukkukuutioissa on oleskelukoppi eli olohuone. Oleskeluhuone? Olla.
Kaksi olohuonetta meilläkin. Toista kutsumme takkahuoneeksi, koska siellä on vuolukiviuuni.
Meillä on sali, ruokasali, kirjastohuone ja kulmakamari, jota joskus myös siniseksi salongiksi kutsutaan. Olohuonetta meillä ei ole.
Meillä on myös keittiö, jota joskus kutsun tuvaksi, koska sillä on kokoa 40 neliön verran.
Olohuoneen ja salongin ero on siinä, että salongissa ei koskaan vain olla, se on seurustelua ja rupattelua varten, siellä ei saa olla televisiota.
Minulla on salonki sekä buduaari, jossa viihdytän läheisimpiä vierailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sali, ruokasali, kirjastohuone ja kulmakamari, jota joskus myös siniseksi salongiksi kutsutaan. Olohuonetta meillä ei ole.
Meillä on myös keittiö, jota joskus kutsun tuvaksi, koska sillä on kokoa 40 neliön verran.
Olohuoneen ja salongin ero on siinä, että salongissa ei koskaan vain olla, se on seurustelua ja rupattelua varten, siellä ei saa olla televisiota.
Rupatus kuuluu valitettavasti seinän läpi
T: Seinänaapuri!
Somessa vaan yleistyy etenkin sinkkunaisilla, että puhuvat salongista ihan normi kerrostalossa. Olen ihmetellyt, että mitä sillä haetaan. Ap
Olohuone ja takkahuone on meillä vain.
Vierailija kirjoitti:
Somessa vaan yleistyy etenkin sinkkunaisilla, että puhuvat salongista ihan normi kerrostalossa. Olen ihmetellyt, että mitä sillä haetaan. Ap
Ehkä tarkoitus on vihjata, että salongin vieressä on myös buduaari (ks. viesti 8). Sehän on nimenomaan vieraskäyttöön eikä normaali oleskelutila.
Olhuone/ kirjasto, ruokatila 80m2 ja sitten takka/alkasosasto 100m2 ja 8 muuta huonetta.
Meillä on kaksi olohuonetta.