Satojen tuhansien ihmisten koteihin jaetusta joulukalenterista repesi raivo?????
Raivo? Kirkon jakamasta ilmaisesta joulukalenterista?
Ihanko tosi? Ilmeisesti joku polttaa päreensä ihan kaikesta?
Mutta jos raivoat joulukalenterin takia, niin onkohan syytä hakeutua hoitoon?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja siitä päätellen hyvä kalenteri. Ei kaikilta voi vaatia erilaisen taiteen ymmärtämistä mutta jos joku oiken raivostuu ilmasesta kalenterista niin elämä on kyllä liian helppoa
Sain odottamatta tuollaisen kalenterin ja olen aukonut luukkuja aamuisin. Minusta se on ihan kiva, siinä enkelissä on tosiaankin jotain punk-henkeä. Tekstit ovat vähän erikoisia ja joitain olen jopa pyöritellyt mielessäni eli kaipa ne herättävät ajatuksia. En juurikaan perusta kirkon lässyttävästä nykylinjasta mutta kalenteri on ok. Ehkä olen vain liian laiska raivostumaan.
Olisikohan ihan terveellistä pistää kaikki somepalstat ja X:t kiinni jouluksi?
Edes pikku tauko kaikesta raivoamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja siitä päätellen hyvä kalenteri. Ei kaikilta voi vaatia erilaisen taiteen ymmärtämistä mutta jos joku oiken raivostuu ilmasesta kalenterista niin elämä on kyllä liian helppoa
Se jaetaan seurakunnan jäsenille. Se on monessa perheessä jokavuotinen odotettu perinne. Ehkä se nyt on liian radikaali ja perinne hajosi.
Seurakuntalaiset odottavat perinteistä joulukuvastoa ja -sanomaa joulukalenterilta. Pitää olla aaseja, mirhamia, kätkyjä, tähtiä ja marioita. Uutisella ei ollut mitään tekemistä ateismin kanssa, eikä sen puoleen kristinuskon (valittajien mukaan).
Luultavasti kalenteri miellyttää esim ateisteja tai niitä joita kristinusko ei kiinnosta. Heille ihan ok.
Siinähän väitetään Jumalaakin eläimeksi.
Miksi nihilisti-Nylen on valittu kertomaan "ilosanomaa"? Ymmärrän tuohtumuksen. Näinä aikoina tarvitaan perinteitä, lämpöä ja toivoa, joista ainakin viimeksimainittu on Nylenin mielestä suunnilleen haistattelua.
Roskakalenteri (päivyri) ja lehden tai kirkon joulukalenteri ei toimi. Koska ne eivät johda kunnolliseen kalenteriin.
Paljonkohan siihen käytettiin rahaa. Olisivat antaneet rahan pelastusarmeijalle jolla olisi ollut sille käyttöä.
Repesi raivo? Todellisuudessa muutama Irmeli on valittanut Facebookissa. Mitä väliä?
Hirvee kalenteri! Lisäksi luukut on numerojärjestyksessä
Olihan se ruma. Meni paperikeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Hanki itse mieleisesi kalenteri.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää jos numerojärjestyksessä. Se on nou nou.
No oma äitini joka on hyvin syvästi kristitty pahoitti kyllä mielensä. Hänen mielestään se oli Jumalan pilkkaa. Ymmärrän hyvin kun luin tekstejä. Itse en kirkkoon kuulu mutta tiedän kristinuskon periaatteet ja ihmettelin kyllä että mikä mahtaa olla kalenterin idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki itse mieleisesi kalenteri.
Ime munaai
On kyllä harvinaisen ruma kalenteri ja jos tekstit ovat tota luokkaa että puolet tekstistä on Raamatusta ja puolet on viheltelyä ilmaan, niin ymmärrän suuttumuksen. Raivo-sana on jutun kirjoittajan käyttämä ja tuskin kuvaa useimpia. Sana on kärsinyt inflaatiota kun sitä käytetään niin usein. Joku muuhan tässä määrittää että ihmiset ovat raivostuneet. Väitän että ärtymys olisi kuvaavampi sana. Tai ehkä suuttumus. Mutta rahat ovat menneet harakoille.
Ja eikun torille!
Ja taiteilija roviolle jumalanpilkasta. Kalenterit myös!
Muuten ei palaudu joulumieli kirkkokansalle.
Kieltämättä se enkeli näytti joltain maailmanlopun profeetalta ja kaupunki alla kovin ahdistavalta 😂
Mitä kuvia siitä näin, niin en sanoisi tuota joulukalenteriksi. Epämääräiseltä piirrustustaidottaman töherrykseltä näytti.
"Sana tuli lihaksi. Hirveä sotku!" Mietelause 9.12. Syvällistä. Hiljentää näin joulun alla.