Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskatarten viikonloppu***

24.02.2007 |

En ainakaan bongannut uutta pinoa vielä.. Tuossa eiliset turinat.. oottakaas kun lukaisen ne niin surffailen tänne takaisin.. :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9678848&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Jee, nyt on valmennuskurssi pidetty loppuun! Sillä saralla on siis hommat selvät äitiyslomaksi. Nyt vielä vikat työpäivät ja sitten saa aamulla jäädä nukkumaan. Ja vetää päiväunia; niistä oon viimeksi nauttinut joululomalla :)

[b]Makkaralle[/b] ja miehelle paljon paljon onnea pikku-prinessasta! Nauttikaa elosta, ja tuohan tyttö näytille treffeille (12.3. ja 24.3.), jos ootte silloin jo kykeneviä liikekannalle :)

Ja [b]Bianco[/b] oli repäissyt plussan testitikkuun, onnea kovasti! Mä olen samoilla linjoilla, että paras vaan nauttia olosta ja sisällä kasvavasta elämästä! Äläkä vaan mene lukemaan mitään typeriä nettisivuja (you-know-what-I-mean...), niistä tulee ihan turhaan paha mieli. Tervetuloa tänne palstailemaan meidän kanssa, kiva saada uusia joukkoon!

[b]Titillä[/b] kuului olleen jo suppareita. Mulla alkoi kanssa kivuttomat (välillä tosin ikävän tuntuiset) supparit jo vkolla 16. Välillä tuli iltaisin aika säännöllisestikin. Ja neuvolassa silloin peloteltiin, mutta vielä ollaan yhdessä koossa ja kohdunsuu tiukasti kiinni! Koita ottaa rauhaksiin, jos oikeen yltyy. Ja toivottavasti se rauta auttaa, väsymys on kurjaa. Tsemppiä sinne!

[b]Mammis[/b], mullakin alkaa " virallinen" ä-loma 2.3. mutta työsoppari (määräaikainen) loppuu 28.2. joten siksi saan vähän förskottia. Ja kuule, mä liityn heti tohon sun ehdottamaan joukkokuntoiluun kesäksi. Kyllä lähtee raskauskilot, kun tämä mamma alkaa hurjastella vaunujen kanssa pitkin Helsinkiä!

Mitähän vielä... Aivot on ihan tyhjät, jouduin käyttämään niitä aamupäivän opetuksessa liikaa ;) Palataan asiaan, aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Kesis, 34+2

Vierailija
22/25 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Pi-Ki kyseli onko miehet kaivanneet esim nuken kanssa harjoittelua.. Mun mies tuumasi vain että ei hänen tarvi millään nukella leikkiä, hän kyllä osaa sitten omaa vauvaa hoitaa. :) Mutta niinpä se kuulemma taitaa olla. Kyllähän ne kätilöt varmasti antaa oppia ekoina päivinä..

Leeniksen hoitokeikka kuulosti kivalle! ¿ei äsytä¿ .. aivan ihana!!! :))) Varmasti on rankkaa mutta sitäkin antoisampaa!!! Voin kyllä täysin samaistua sun auton luovutustuskaan.. Meillä tosin onneksi jää molemmat autot ja itse asiassa mä varmaan saan pitää ton uudemman, koska siihen hankitaan vauvelille turvakaukalo jonka saapi suoraan auton ¿runkoon¿ kiinni niin ei tarvi vöiden kanssa värkätä. Ja mahtuu noi vaunutkin sitten mukaan. Mun miehellä oli muuten eilen salibandy-turnaus!!! ;)

Iida-Linneakin kuulosti taas niin pirtsakalle! :) Kiva kun vauva on liikkunut tasaisesti ja ei huolestuta sua hiljaiselolla..

Coltsfoot oli kuvia laittanut! Jee! :) Mulla on suhun verrattuna isompi möhkäle tuolla navan alla, ei siis mahdu enää oma toppis päälle ¿ tai päälle kyllä mutta ei vetskari kiinni.. ;) Meilläkin piti olla tänään siivouspäivä, mutta miesparalla on pää kipeä ja vähän pipi olo, joten annan sen lojua ja katsella noita hiihtoja sun muita ja passaan. Jos sitten huomenna illalla puuhastellaan yhdessä.

Kesis ¿ sulla ei oo siis enää paljon työrutistusta jäljellä! :) Ei mullakaan, 4 päivää ja meinaan kyllä jo huomenna siivota pöytäni ja vähän tehdä sitten ¿lyhyempää¿ päivää pari viimeistä päivää. On nimittäin ihan hyvällä mallilla seuraajan koulutus.. Ihanat työkaverit sitten halusivat vielä mennä viettämään mun ¿läksiäisiä¿, joten mennään PE-iltana syömään koko poppoo. :)))

Oli muuten TOSI SULOINEN se ensisetti minkä tilasin netistä ¿ olikohan se Makkara vai Poppis kun antoi vinkin ¿ siihen äippäpaketin pahvilaatikkoon. Sellanen vaaleankeltainen safarikangas.. :) Ja sen kun laitoin Tiitiäisen sänkyyn niin kylläpä siinä kelpaa sitten pienokaisen tuhista. Eikä todellakaan ollut kallis (35eur postituksineen), joten olen erityisen tyytyväinen hankintaan. Huomenna mennään miehen kanssa sitten osteleen kaikkea muuta pientä kivaa.. Mistäköhän muuten keksisin listan mitä ¿pientä sälää¿ (amme, vaipat, voiteet yms) kannattaa hankkia valmiiksi kotiin.. Vinkkejä?

Ok, aurinkoista sunnuntain jatkoa! Illalla taas surffailen kunhan olen nähnyt tanssii tähtien kanssa.. ;)

Mammis[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi oikein uskoa, että viikonloppu on näinkin pitkällä. Vastahan oli lauantaiaamu...

Ensiksi onnitteluja: Onnea MAKKARALLE tyttövauvasta! Ihania nämä vauvauutiset! Ja samalla onnittelut BIANCOLLE tuoreesta plussasta. Tervetuloa vaan tänne jutustelemaan. Täällähän saa rauhassa nimimerkin suojista jutella vauva-asioista, vaikkei vielä olisikaan valmis paljastamaan salaisuutta kaikille. Itse odotimme läheisille kertomista viikolle 13, mutta onneksi pienokainen on pysynyt kyydissa. Ei sitä vauvaa kuitenkaan voi olla ajattelematta, kun raskaus kuitenkin myllertää koko mielen ja kehon - paras siis iloita, ellei mitään huolestuttavaa ole ilmennyt.

LIVE: Minäkin kuulun niihin, jotka vaihtoivat nimensä naimisiin mennessäni. Olen aina ollut sitä mieltä, että on kiva, kun perheellä on kaikilla sama nimi. Toisaalta, olen kyllä sinänsä poikkeus, etten alunperinkään ollut kamalan kiintynyt tyttönimeeni, vaikka selvää syytä moiseen en osaakaan sanoa.

Me varattiin perjantaina aika 4D-ultraan, joka olisi sitten puolentoista viikon päästä tiistaina. Aika pienihän Möttiäinen tuolloin vielä on (23 viikolla), mutta eiköhän siitä kuvia saada! Luulin, että ultraan pitäisi jonottaa pitkäänkin, mutta selvästi hinta karsii asiakkaita. Kallistahan tuo on...

Käytiin eilen oikein kunnolla vauvashoppaamassa. Katseltiin vauvatarvikeliikkeiden valikoimaa ja varsinkin vaunuja. Iskimme jo silmämme Bora Breakereihin, mutta vielä pitää katsella, jos löytäisi sellaiset vastaavat, joissa olisi hieman enemmän tavaratilaa. Sitten ostettiin IKEA:sta pinnasänky patjoineen. Kyllä vauvanhuone näyttää suloiselta sen kanssa, vaikka vielä on kaikkea sotkua ympärillä.

Möttiäinen voi ilmeisesti hyvin ja on alkanut harrastaa kick-boxingia useita kertoja päivässä. Jopa mies on tuntenut potkuja laittamalla käden masuni päälle ja vielä viikko sitten en tuntenut potkuja ollenkaan! En tajua, mistä se nuo voimansa on yhtäkkiä saanut. Välillä näen itsekin selvästi, kuinka vatsa hyppii.

Pitänee aloittaa kellarikomeron siivous. Tarkoitus oli käydä hommiin jo ajoissa, mutta onnettoman tunarointimme seurauksena onnistuimme ilmeisesti sotkemaan lounaaseemme jotain laktoosipitoista, josta seurauksena olemme istuneet vuorotellen vessanpytyllä. Hyh hyh. Ja minä vielä hieman epäilin, että oliko minulla laktoosi-intoleranssia, siinä missä miehellä oireet ovat selvät. Nyt ei taida enää olla epäilystäkään...

Olipas öklöttävä lopetus. Koettakaa kestää ja kiitos treffipinoon osallistujille päivän vaihtamisesta!

t. pikku-Juska, 21+jotain

Vierailija
24/25 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli kotiuduttu on. Oltiin koiruuden kanssa (sekä siskoni ja kaverini kanssa) niitä kisoja kattomassa ja sen jälkeen vielä siellä kirppiksillä. Tuli siis oltua yhteen putkeen pitkästä aikaa 2,5 tuntia jaloillaan ja käveltyä. Kotiin tultua käytiin vielä koiran kanssa reipas pikkasen reilu 30min lenkki (HUI! paljon mulle!!!), joten JO ON KUMMA, JOLLEI RUPEA TAPAHTUMAAN!!! On ainakin masu ollut kotiin lenkiltä tultua melko kova pallo. No, jospa sitten illemmalla¿ :)

LEENIS, mietin kans, että oliko se Tuusulan puolella, kun luin Keskarista (tai Viikkouutisista), että semmosta valmennusta olis tarjolla? Siinä tais olla kuvakin pariskunnista, jotka sitä nukkea hoivaa. Sais tulla tänne Jäkeenkin¿ Vaikka myöhästähän se meiän kohdalla on XD Ja sen ¿alapään tarkastuksen¿ jätän ens vkolle, kun on se yliaikaiskontrolli siellä polilla ¿en millään jaksa ajaa Hyvinkäälle kahta kertaa viikon aikana¿ Mutta jospa ne oireet vaikka Lactalilla häviäis! Toivossa on hyvä elää¿ Ja taputukset täältäkin onnistuneesta lapsenvahti-keikasta! :) Me ollaan kanssa melko paljon vahdittu sitä miehen vuoden vanhaa siskontyttöä. Yhden kerran yön yli¿ Sattuipa tyttö olemaan silloin nuhainen, ja vaikka muuten on AINA kuin itse aurinko, niin se yö tietysti meni enempi ja vähempi valvoessa, kun kuitenkin neiti halusi nukkua tutti suussa, ja henki ei taas tukkoisuuden takia nenän kautta kulkenut lainkaan :( Kyllä kanssa hetken sadasosan kävi sitten aamulla mielessä, että mihinkä tässä ollaan oikein ryhtymässä, hih! Mutta sellastahan tämä elämä on. Ja kuten sanoit, oman lapsen kanssa onkin sitten eri juttu, kuin toisen lapsen kanssa¿ Tulee ne omat tietyt rutiinit ja tuntee lapsen tarpeet paremmin yms.

Ai niin! Ja pirteyttä vielä vikoihin työpäiviin!!! Teitähän onkin muutama ihan ¿ryppäässä¿ aloittelemassa mammalomaa :) Siitä se tylsyys sitten tytöt alkaa¿ No ei vaan. Kivahan se on, että saa kunnolla levättyä, eikä tarvii töistä suoraan ponnistelemaan lähteä =)

IIDA-LINNEA, sitä tuo siskonikin tänään sanoi, että kun se vkonlopun horoskooppi oli, niin vielähän tässä on aikaa. Ehkä sitten huomen aamulla auringon noustessa, hih! Oi, mitäpä ruokaa lähdit tekemään..??? Olen itse niin laiskalla päällä, että taidetaan tänään tyytyä ihan pakastepizzaan illalla, kunhan mies joskus kotiutuu¿ On siellä kisoissa ¿talkoo¿-hommissa.

COLTSFOOT, olit kuvan laittanu =) Ja voi kuule, mulle on vissiin tullu ne sinunkin arvet¿ On koko alamaha ihan hirveen näkönen¿ Joten ole vaan tyytyväinen niin kauan kun niitä ei tosiaan ole :) Taitaa joo olla meiän pinossa tosiaan keskiarvot pidemmällä kuin sen 40+2 viikolla¿ Mutta niin kai se ekaa odottaessa usein yli meneekin? Mutta olis se vaan niin kiva, että se itsestään lähtisi syntymään. Ihan jo senkin takia, että ois ihanaa kokea se jännitys, kun vaikka lapsivedet menee, ja saa miehelle sanoa, että ¿joskohan lähdettäis synnäriä kohti¿¿ Tiedättekös, mitä tarkoitan? Eli ois niin ihana kokea vaan koko synnytys niin sanotusti vaihe vaiheelta. No, vielähän tässä on siihen aikaa¿ Jos niin vaikka hyvällä tuurilla kävisikin.

MAMMIS, mä menin ihan vaan Prsiman sinne vauvantarvike-hyllylle, ja sieltä lappasin sitten tasaseen tahtiin eri näköstä purteloa kärryihin :) Nyt pitäisi kyllä alkuun päästä, ja jos jotain uupuu, niin onhan se mies valmiina kauppaan lähtemään. Pikkusiskollenikin annoin jo valmiiksi listan apteekin tarvikkeista (keittosuolatipat, maitohappobakteerit jne.), kun se on siellä töissä, niin voipi sitten kätevästi ne mulle toimittaa, jos tarve tulee. Ja hyvä, kun muistutit Tanssii tähtien kanssa-ohjelmasta! En tosin viime vuonna sitä seurannut, mutta ehkä tänä vuonna voisi vaikka katsoakin.

PIKKU-JUSKAKIN oli käynyt tarvikeostoksilla ¿tai ainakin katselemassa :) Minne muuten varasitte sen 4D-ultra-ajan? Meille se lääkäri siellä niin naureskeli, että ei se kuulemma oikeasti ole mikään 4D-ultra, vaan 3D¿(4D on kuulemma mahdoton kuvata tai jotain¿)siinä ne sitten miehen kanssa siitä turisi jotain mulle käsittämätöntä kieltä tekniikasta, mutta kyllä mä ainakin sanon sitä 4D:ksi¿ Niin sen kaikki kuitenkin helpoiten käsittää. Mutta eikös oo kiva, kun on taas jotain, mitä odottaa? Siis välietappia¿ Kaikilla meillähän on tuolla masussa JOTAIN, mitä odotamme¿heh¿

Juu, nyt alkaa taas jutut mennä oudoiks¿ Taidan mennä nukkumaan pikku päikkärit tämän liikunnallisen iltapvn päätteeksi. Palailen varmaan huomenna, jollei sitten se horoskooppi pidä paikkaansa ja lähtö tuliskin tämän pvn aikana¿ Juupa juu¿ XD

Pi-Ki

Vierailija
25/25 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te kaikki olette??? Minä se heräsin jo päikkäreiltäkin, eikä kukaan ole käynyt kirjoittelemassa... No, taidan tästä lähteä juuri kotiutuneen miehen kanssa saunaan. Maha on edelleen vähän kipeä ja kova, ehkä se sauna vois kanssa vauhdittaa asioita tuon iltapäivän ulkoilun lisäksi =)

Ai niin... Munhan piti tulla vasta huomenna tänne takasin turisemaan... Ei sitä vaan voi olla näpyttämättä, kun tästä ohi kulkee :) Nyt oikeesti heipat tältä päivältä! XD

Pi-Ki