Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Lauantaita MAALISMASUT***

24.02.2007 |

Ne jotka osaavat eilisen pinon siirtää, niin sen varmaan tekevät.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä vaan vieläki roikun. No kävin sentäs koiran kanssa kävelyllä..ja se oli tuskaa taas tänään. Tönkkö olo ja alaselän jomotusjumitus jatkuu aina vaan, jossain asennoissa häviää ilmaantuakseen taas..kirottua.

SYNNYTYSKERTOMUKSISTA KYSSÄRIÄ PUKKAA!!!

Sitähän mä vaan että..sen sijaan että jokainen kynnelle kykenevä nyyttinsä lunastanut kirjuuttaa sen synnytyskertomuksen tänne, niin olisko hyvä idea kirjata ne pinoon tonne synnytysasiaa-puolelle? Koottas sinne kaikki maalisten synnytykset yhteen pinoon, niin ei tarttis sitte näistä pinoista päivittäin etsiskellä jos jotain aikoo kysyä jne...??? Olisko tossa mitään järkeä?

äääh puuh..tää lähtee nyt kaupalle hakee jotain safkaa illaks ja tulee sitte noutamaa ison pahan hullun vatipää lappalaiskoiransa ja painelee anoppilaan häiriköimään..jollei tuo selkä jumahda ihan kokonaan..ei tunnu hyvältä ei.

T niinkuin Terriini..tai Terroristi

Vierailija
22/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caius ja Uupu!!!!Sitä vaan että miutkin saa lisätä tuonne synnyttäneiden listaan jos joku jaksaa,en ite osaa...Eli meijän enkelipoika syntyi 8.2.07 22.15 rv 35+1 paino 2865g pituus 49cm ja py 33cm.Oon vieläkin käyny kurkkimassa teijän juttuja,jotenkin lohdullista lukea näitä en tiiä miks..Kai sitä jotenki huomaa et elämä vaan jatkaa kulkuaan vaik ei meijän pieni saanu meijän syliin jäädäkkään.Hyviä vointeja kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettelis, vaikka sullakin lähtö tulis kohta.. Alkaa kulostamaan vaan vähän siltä noi sunkin vaivas.. =)

Papunen mäkihyppäämässä..

Vierailija
24/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli raskausviikoista,38+4 taisi silloin olla.Mutta varmasti täällä kärvistelisin teidän kanssa ellei olisi käynnistetty.Elämä on nyt lähes täydellistä, vielä jos joku tulisi vaikkapa vauvalahjaksi ja siivoaisi kodin ja tois mulle pitsaa...silloin olisi täydellistä :)

Onnea muillekin vauvansa saaneille!

uupu typynsä kanssa ikionnellisena ja kiitollisena

Vierailija
25/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä PAPU naurata.

Tää on ihan odotettavissa ollu juttu että mun selkä kilahtaa jossain välissä - yliliikkuvaks seläks tää onkin kestäny yllättävän hyvin. Jomottaa jomottaa mutta siihen se sitte jääkin. Usko pois että mä tuskailen täällä ainaki rv41 asti, ja jos eivät käynnistä niin vielä 42 menee jumittaessa..ei tää ulos tule ilman rohtoja sanon minä..sukuunsa tullu.

Njoo, tää lähtis nyt anoppilaa ton hurtan kanssa..jos vaikk vähän käpyttelemässä kävis sielläkin, jos toi selkä vetreytys ees vähän, iltanen sauna vois sitte jelpata enempi.

Taattiliini

Vierailija
26/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, täällä ollaan ihan väsy ja kiukku..arghh! En tiedä mut jostain syystä oon tosi hermo ja kiukku koko ajan..

Taitaa mullakin se limatulppa irrota kohta, on vähän semmottii oireita näkynyt.

Unista: mä olen nähnyt unta että synnytin tytön. Synnytys oli helppo mutta mun piti jostain syystä jatkuvasti vaihtaa sitä paikka (sänkyä) jossa synnytin ja porukkaa oli paljon siinä rivissä ähistämässä ;) Mut joo, tyttö tuli ja aivan aivan vaalea, lähes kalju :) Näytti sellaiselta noin 2-3kk ikäiseltä siinä unessa..

Mut tää lähtee nyt pitkälleen!

Sinna 38+1

Vierailija
27/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin nyt tuon esittelylistan.

Lisätkää siihen jos sieltä puuttuu jonkun tiedot. Päivän kun rumppasin niin sain sen peräti valmiiksi. Oli vaikea etsiä niitä syntyneitä pinoista joten lisätkää tiedot myös esittelyjen perään. Kiitos.

Onnittelut kaikille nyyttinsä lunastaneille.

Vierailija
28/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut juu kaikille vauvansa " lunastaneille" ,mua päiväpäivältä jänskättää enemmän edessä oleva...

Eilen istuskeltiin kotosalla iltaa,miehellä työpaikalta kokeilussa jotkut uudet hienot (?)ja kalliit musiikkilaitteet...vahvistinta ja kaiuttimia... Niiden parissa meni ilta,ja kieltämätää oli upea soundi.

Mut ei kuulemma tarpeeks hyvä vielä,niinpä tänän ajettiin Espooseen hakemaan jotain parempil aatuisia piuhoja laitteiden kytkemiseen...utopiaa mun ymmärrykselle,mut jos toinen niistä onnelliseksi tulee niin mikäs siinä.

On me tietty muutakin puuhattu... Eilen etsittiin miehen ex-duuniin liittyvästä laatikosta stetoskooppi ja kuunneltiin sydänääniä illalla,kun mies ei juurikaan pääse mukaan ´neuvolakäynneille niin sen viimeisestä vauavn kuuntelusta on jo aikaa. Eihän se samalta kuulosta kuin doplerilla mut sai sieltä sykkeen korviinsa kuitenkin.

:)

Tänään sit ostettiin lopultakin näitä tarpeellisia juttuja apteekista ja prismasta vaaville...vaippoja tuijotettiin tyhminä(kuten muitakin tarpeita) kun ei kumpikaan ole entuudestaan vanhemman rooliin astunut niin tyhmäksi tunsi itsensä,mut kyl me jotain saatiin ostettua...tai siis listan pakolliset osio on hankittu nyt sitten...määrät voi olla ihan vääriä,mut saa mies sitten juosta kauppaan jos on ihan väärin mitoitettu tarpeet. Äidinmaidonkorviketta varmasti on liian vähän,mut en jaksanut kinata siitä minkä verran sitä tarvitaan. :)

Niskajumi on liikkunut lähipäivinä hartioihin ja sieltä koko slekään, aivan tönkkö oon...eilen hiukan hierottiin sitä ja on se nyt parempi,mut siitä ärtyneenä nyt vihloo iskias ja oikea jalka... MINÄ=MAAILMAN SUURIN ONGELMAVYYHTI(Kipu kiertää kohdasta kohtaan,onneks käsi on parempi.)

Eilen sain tietää et seinänaapureillekin tulee vauva. Kävin esittelemässä itseni kun en ole koskaan heihin törmännyt ja tietty sujuvasti pyysin heti apua, eli että hoitaisivat meidän liputusvuorot maaliskuussa(vaalisunnuntai), ettei tarvi miettiä sairaalallle lähtiessä,sairaalalla tai just sieltä palanneena onko homma hoidossa. Syyskuussa heillä kuulemma laskettuaika, elia ika alussa mut ihana juttu...ymmärtävät ehkä paremmin meiltä kuuluvia itkuja ja onhan siinä sitten potentiaalinen leikkikaveri meidän babylle.

SARJASSAMME TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ ENSIKERTALAISELTA:

Tuttipulloista mun piti kysyä, et onko niiden mukana olevat tuttiosat ihan ok, vai pitääkö niihin hankkia parempia irtoversioita...ja mikä nyt sit ylipäätänsä on hyvä tuttiosa? Ja kuinka paljon sitä maidonkorviketta pitäisi niinkuin varata vrk kohden jos itsellä on ongelmia maidon kanssa? En usko et olisi,mut kaikkeen on varauduttava. Entäs vaippoja,paljonko niitä keskimäärin kuluu vuorokaudessa?

Masu-mamma 36+6(huomenna poksahtaa uudet viikot)

Vierailija
29/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti heti kiittää dumlea listan päivittämisestä!! Tosiaan, kun jokainen muistais laittaa tonne esittelylistan loppuun vauvan syntymätiedot, niin ei päivittelijältä mene koko päivää pinojen selailuun. Voishan tuonne synnytyspuolelle laittaa maaliskuisten synnytyskertomuspinon, jos sitten onnelliset jaksais käydä oman kertomuksensa kirjoittamassa tälle uteliaalle :).

Vierailija
30/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitäs kaikkea täällä on sattunutkaan muutaman päivän aikana!! Kuitenkin erittäin rakkaat ONNITTELUT vauvansa saaneille. Siis ainakin Caius ja Uupu!! En tiedä onko muita... :)

Kuten jo otsikosta huomaa, en todellakaan tiedä mistään mitään!! Olin muutaman päivän sairaalassa (ja siellä en päässyt nettiin)tämän helvetinmoisen päänsäryn takia. Tiistai-iltana sinne menin niiden näköhäiriöiden takia ja eilen pääsin kotiin. Ei mun päässä ole mitään muuta vialla, kun migreeni!! Kävin eilen magneettikuvauksessakin (en mene enää toista kertaa) ja siellä putkessa meinasi tulla ahdistus... Päänsärkyä ei lievittänyt Panacode, eikä Peditiinikään (käytetään synnytyksissä avautumisvaiheen kivunlievittäjänä). Peditiinistä vaan yrjö lenti ja tärisin kun menin niin huonoon kuntoon... Ei sitä siis mulle enää ikinä!! No eilen päivällä sitten mulle laitettiin kankkun Litalginia ja se lievitti edes vähän mun pääkipua. Sen turvin pääsin kotiin ja lääkäri määräsi mulle sitä samaa lääkettä, tosin suun kautta annettavana... Mut heti kotiin päästyä alkoi taas jomotus! :/ Nyt ei kyllä koske, mutta taidan olla niin lääketokkurassa et silmät menevät väkisinkin kiinni. Mä olen varma kun synnytän, niin tämä päänsärky lähtee kerta laakista. Niin kävi viimeeksikin!

Täytyy kyllä myöntää et oli hieman orpo olo kun muut siellä osastolla kanniskelivat onnellisina pientä nyyttiään. Ne vastasyntyneet olivat niin super-hellyyttäviä!!!

Muuten minulla oli siellä sairaalassa hyvä olla. Ruoka kannettiin suoraan nenän eteen ja pidin huolta vain itsestäni!! Kukapa ei nyt täydestä ylöspidosta tykkäisi?! Oli jokseenkin outoa, kun esikoinen oli muiden hoidettavana...

Käynnistelemään ei kuitenkaan ruettu. Lääkärin mielestä olisi hyvä katsoa pari viikkoa eteen päin ja kypsytellä vauvan keuhkoja... Jos saisin sitten vaikka ajan käynnistykseen parin viikon päähän?? Mä en kestä tätä migreeniä enää!!

Meillä täällä kaikki on laitettu vauvaa varten. Tänään kävin ostamassa viimeiset tarvittavat, kuten korviketta pari purkkia ihan varuiksi...

Mutta nyt ajattelin ottaa torkut...

Paksumaisin terveisin Hanna

Vierailija
31/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun onnea kaikille vauvelinsa syliin saaneille!Itse täällä vielä kateellisena vaan odottelen ja odottelen jotain tapahtuvaksi.Täällä tuntuu moni olevan lähtövalmiudessa noiden oireiden mukaan mitä olen lukenut.Mä kävin tuossa synnytys puolella lukemassa juttuja ja olen hekottanut viimesen puol tuntii jutuille mitä isät on päästänyt suustaan synnytyksissä suosittelen kaikille niitä ei voi lukea nauramatta,kyllä ne isät osaa.Nyt täytyy nostaa ahteri ylös penkistä ja lähteä tytön kanssa vähän ulos kävelemään.MUKAVAA LAUANTAIN JATKOA KAIKILLE MAALISMASUILLE.

zappe 38+6

Vierailija
32/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olo kohenemaan päin.

Tosiaan laitoksella totesivat ettei ollut pissaakaan jota valui vaan ilmeisesti tuli vettä jostain ylhäältä lorahdus,kalvot eivät kuitenkaan puhjenneet eikä synnytys käynnissä.Mutta kun sitä ei enää tullut eikä valunut päästivät kotiin.Toinen vaihtoehto on että oli hyvin vetistä valkovuotoa jota kyllä epäilen sen määrän vuoksi.

Vauva ultrattiin huolella ja kyllä kaikki oli ok hurjista sykelukemista huolimatta.Lopussa ne sykkeet rauhottuivatkin sinne normaaliin 160.

Kuume täytyy yrittää pitää alhaalla kuumelääkityksellä,niin vauvakin saa olla rauhassa.Painoarvionkin sain ollen nyt 3100g.

Kamalasti en jaksa pystyssä olla ja pienikin touhuaminen vie jalat alta.

taidankin taas mennä sohvalle pitkäkseni.Onneksi on apujoukkoja lähelä!

Onnittelut kaikille vauvautuneille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
33/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaiehtoota! Iloisia uutisiahan täällä oli, ONNEA UUPU! Sieltä niitä taas putkahtelee maailmaan :) Ihanaa.

Masu-mamma: Tuttipulloista, alkuun pärjäät varmaan ihan yhdellä pullolla, voihan se olla ettei vauva huoli pulloa laisinkaan. Meillä ei esikoinen ottanut pulloa kun rintaakin oli tarjolla, vieroituskin tehtiin sitten aikanaan kerrasta poikki kun ei muuten onnistunut. Ja kokeilin kaikki mahdolliset pullo- ja tuttiversiot.

Pullon mukana tuleva tutti on oikein kelpo, sama tutti kuin irralleen ostettukin. Varsinkin Ainun pulloissa ne taitaa olla maito- tai vellitutteja eikä muita variaatioita ole.

Korvikkeesta, muutama purkki tosiaan riittää. Voihan se olla, että maito nousee rintoihin tosi äkkiä. Yleensä se vie pari päivää ja sinä aikana olet vielä synnärilläkin :) Sieltä saa kyllä sitten korviketta ennen kuin omat rinnat maitoa tuottaa :) Ei tarvitse sairaalaan pakata niitä korvikepurkkeja mukaan.

Vaippakoot on sitten niin yksilöllisiä. Minä olen tehnyt nelikiloisia ja ne ihan pienimmät vaipat ovat olleet liian pieniä. Määrästä.... aika paljon niitä menee vuorokaudessa ihan vastasyntyneelle. Vauva syö kumminkin paljon ja sen myötä vaippaakin joutuu vaihtamaan usein. Määrän huomaa sitten mutta paketilla pääsee alkuun.

Muille en osaa nyt kovin kommentoida erikseen, luin supernopeasti pinon läpi *hyi minua*.

Oliko se kumminkin Tappert joka oli liimannut akvaarion lamppua kontaktiliimalla? Ei se varmaan haittaa kun ei ole veden kanssa kosketuksissa mutta laittaisin silti seuraavalla kerralla akvaariokäyttöön soveltuvaa silikoonia. Ainakin Prismasta sitä saa ;)

Tänään on omaan napaan kuulunut ihan samaa kuin ennenkin. Kova on meno =) Ja kolottaa ja särkee. Alapää sanoo varmaan kohta sopimuksen irti, tuntuu ettei se voi kestää enää pidempään. Pää on täynnä räkää ja kurkku on kipeä mutta eteenpäin porskutellaan. Toivottavasti ennättää parantua ennen kuin synnytys alkaa, eihän tässä taudissa jaksa synnyttää.

Kipitän nyt tekemään iltapalaksi kiisseliä. Voikaa paksusti!

Zeldatar 38+0 *poks*

Vierailija
34/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en tuu kipeeks, ihan hirmusen inhottava olotila! Masu tuntuu omituiselta, tavallaan supistelee sillon tällön - tulee sellane tönkkö olo, ja alaselkää kivistää ja jomottaa tasaseen tahtiin..palelee ja tulee kylmiä väreitä. Masu tuntuu aralta ja kummalliselta..Puksu kuitenki potkiskelee vähän väliä.

Jotenki tuli kyllä mieleen kun kotoa lähdin ajelemaan, että unohtupa taas kerran ottaa se äitiyskortti mukaan...

DUMLELLE;

kiitokset pinon päivityksestä..on se hienoo et joku ees osaa :)

LEANNA;

Olisko mahdollista että kalvoissa olis jossain ylhäällä pieni reikä? Kuulema semmonen voi olla mut en mä siitä mitään tiedä, tuli vaan mielee. Toisaalta, ihan ohutta valkkariakin voi kuulema valua ihan desikin kerralla! hurjan kuulonen määrä sekin.

Koetahan saada itses kuntoon..paljon c-vitamiinia ja sipulimaitoa (yöks).

Kävin siis anoppilassa koiran kanssa..laskin typerys sen irti pihalla ja karjuin naama punasena sitte seuraavat puol tuntia kun koira paineli naapuriin - onneks ei ollu naapurin hurtta ulkona, kun sekin taitaa olla uros. Tuo tomppeli kun vapauden hurmaan pääsee niin kiinni ei anna..mies sitte tuli vihdoin sen saalistamaa..saakutin rakki. Sinne sen sitte jätin tarhaan nököttämään kun näytti tyytyväiseltä..mies saa tuoda sen kotiin kun tulee.

Automatka kotiin sai aikaan hirveetä jomotusta selkään ja alamasulle, ja muutaman supistuksen(?), tai sit se oli vaan Puksu joka tunki niin että kivisti.

äääh, joskus " ei raskaana" oli samanlainen olo masussa sillon kun oli tulossa johonki vatsatautiin, tai jos oli ihan tuhottomasti ilmaa masussa.. :(

Jooh, nyt tää lähtee laittaa uunin kuumenemaa ja viskaa sinne " kullanrapeita seitifileitä" suoraan paketista - on muuten törkeen hyviä! Lisukkeeks pottumuusia :)

Taattitaptap

Vierailija
35/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä juuri epäilivät että jonnekkin ylös kalvoihin tullut reikä tän mun yskimisen ym vuoksi ja sieltä sitten holahti.Ultrassa kuitenkin näkyi riittävästi vettä ja kun sitä ei enää tule niin seuraillaan vaan....

Vierailija
36/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin leivoinpa sitten sämpylöitä ja pullaa ja kakkupohjan huomista varten. Ja jotta ei ihan siihen loppuis niin tein vielä ruuan ja jälkiruuankin. Täytettyjä tortilloja ja mansikka/puolukkarahkaa. Mansikkarahkaa miehellä ja pojalle, kun ne ei tykkää puolukasta. Kakku pitäis vielä täyttää ja sitten keittiö siivota, joten pientä hommaaa vielä ois. Mies tulee kotiin vasta yömyöhällä, enkä varmaankaan saa nukuttua ennen sitä, joten samapa se on touhuta. Masu on laskenut alaspäin ja ja ihmettelin kun näytin jotenkin erilaiselta veskin peilistä, mutta se olikin maha, joka oli kadonnut sen peilin reunan alapuolelle :P

Todellakin myös siivosin koko huushollin tänään, mutta saunan ajattelin jättää huomiselle, kun se mieski tulee vasta yömyöhällä kotiin niin tuskin se saunomaan enään silloin alkaa... kaatuu lähinnä sänkyyn ja kuorsaa ensi yön :P

Käsi alkaa vedellä viimeisiään ja välillä onkin jännää ottaa kuuma pelti pois uunista kun vasemmasta kädestä lähtee tunto kokonaan :/ En ole vielä onnistunut polttamaan kättä, joten pitäisköhän lopettaa tältä erää tämä kokkaaminen :)

Nyt sen kakun täyttäminen...

t. punkeli ja touhupäivä

Vierailija
37/37 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aika järkyttävä viikonloppu. Ensinnäkin lapsella on ollut korkea kuume, joka nyt on parempi kyllä. Sitten nousi miehelle kuume ja nyt mullekin. Nukkuminen oli todella hankalaa kun suolistokin oli/on jotenkin tukossa ja vaakatasossa pistää rintaan ihan mahdottomasti.

Meillä oli siskon perhe kylässäkin (onneksi!) ja niiltä onneksi on saatu apua lapsenhoidossa, ruuanlaitossa ja hevosten hoidossa. Tämä särky ja kolotus on ihan kohtuutonta!

Kävin neuvolassa torstaina ja kaikki tuntui olevan ihan kunnossa. Parin viikon päästä on se äitiyspolikäynti.

Onnea kaikille nyytin saaneille! Leannalle paranemisia, kaikille muillekin jaksamista ja tietysti enkelipojan äidille kovasti voimahalauksia.

Nyt vaakatasoon (jos ei närästäis!).

telma ja masukki 35+3