Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoa vai mautonta sisustuksessa peukutusketju!

Vierailija
09.12.2024 |

Eli laitetaan tänne eri sisustukseen kuuluvia asioita ja sitten peukutetaan onko se hienoa vai mautonta! Yläpeukku=hienoa alapeukku=mautonta

Viinipullo johon on laitetty kynttilä 😁

Kommentit (319)

Vierailija
261/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en tykkää miehen harrastuksesta joka näkyy meillä seinillä. Pyssyjä , isoja ja pieniä. Haulikoita ja osa antiikkiaseita. Ja on siellä miekkojakin, mutta ne vielä just ja just menee. Pyssyt seinillä on kamalia ja varsinkin jotkut pitkäpiippuiset tussarit.  Tuolla ne roikku pitkin olohuoneen seiniä :(

Oon ihan varma, että mieskään ei tykkäis jos minä ripustelisin sukka-ja pyöröpuikkoja pitkin seiniä. Tai hiomalaikkoja. "

Eikö aseet tulisi nykyään säilyttää asekaapissa, oli ase sitten käyttökelpoinen tai deaktivoitu?

Vierailija
262/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Animepatsaita ja -figuureja lasivitriinissä.

Mammat ei voi suvaita, jos miehen harrastus näkyy sisustuksessa alapeukkujen perusteella. :-D

Miksi harrastuksen pitäisi näkyä sisustuksessa? Monesti miehille sisustaminen tuntuu tarkoittavan juuri sitä, että laitetaan esille harrastukseen liittyvää kamaa kuten tuoppeja, pelipaitoja, pienoismalleja. 

Pyssyjä ja  hirveitä kuolleiden eläinten päitä. Tiedän yhden talon, jossa talon isäntä, rikas kun oli, kävi Afrikassa tap*pamassa eläimiä ja sitten niiden päät laitettiin seinille. Ihan painajaismainen talo.   Nuo pelipaidat/kaulahuivit kyllä menee jossain teinin einällä ja yksin asuvan miehen seinillä, mutta onhan se vähän koomisia aikuisen miehen olohuoneen seinällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en tykkää miehen harrastuksesta joka näkyy meillä seinillä. Pyssyjä , isoja ja pieniä. Haulikoita ja osa antiikkiaseita. Ja on siellä miekkojakin, mutta ne vielä just ja just menee. Pyssyt seinillä on kamalia ja varsinkin jotkut pitkäpiippuiset tussarit.  Tuolla ne roikku pitkin olohuoneen seiniä :(

Oon ihan varma, että mieskään ei tykkäis jos minä ripustelisin sukka-ja pyöröpuikkoja pitkin seiniä. Tai hiomalaikkoja. "

Eikö aseet tulisi nykyään säilyttää asekaapissa, oli ase sitten käyttökelpoinen tai deaktivoitu?

Toimivat aseet on asekaapissa. Mutta yhtä kamalia nuo toimimattomatkin on seinillä. 

Vierailija
264/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolipaneeli

Miksi puolipanelointi ei voisi olla huoneen yläosassa? Onko se alaosassa siksi että sitä katseltaisiin nöyränä pää kumarassa Jumalaa kunnioittaen?

Puolipaneeli suojaa seinää esim. kenkien tai huonekalujen kolhuilta ja on helpompi puhdistaa, kuin tapetti. Jalat harvemmin heiluu katonrajassa, siksi panelointikaan ei siellä ole.

Vierailija
265/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalattua taidetta (=hirveitä tauluja) seinillä.

Kenen mielestä hirveitä?

Käypä joskus vaikka Kansallismuseossa katsomassa tauluja. Jos et tykkää, se on sun sivistymätön mielipiteesi.

Vierailija
266/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisessä kirjahyllyssä edesmenneitten ja tuhkattujen lemmikkien uurnat matkamuistojen ja muutaman kirjan lisäksi. Mieluummin valokuvat esille ja uurnat toisaalle tai yhteistuhkaus. 

Vierailija
267/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinpöytä 

Missäs sellaiseen olet törmännyt sitten mummola-aikojen.

Vierailija
268/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viuhkat olohuoneen seinällä. 

Mulla oli 80-luvulla. En laittaisi enää. 

Toin ison viuhkan Balilta -89, sittemmin niitä löytyi Tiimaristakin.

Vierailija
269/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen joulukuusi 

pinkki joulukuusi

Vierailija
270/319 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei sisusta, vaan hankkii sen mitä kokee tarvitsevansa.  Simple, tyylitöntä varmaan jonkun mielestä. 

Vierailija
271/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viuhkat olohuoneen seinällä. 

Mulla oli 80-luvulla. En laittaisi enää. 

Ovat taas muodissa. Hassua sinänsä, kun kasarin muoti-ilmiön aikaan viuhka ei ollut Suomessa mikään oikea käyttöesine, mutta nykyäänhän se on sitäkin. 

Vierailija
272/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sälekaihtimet (mun kestoinhokit, pilaavat mielestäni sisustuksen kuin sisustuksen)

"Mä en ole koskaan ajatellut, että sälekaihtimet olisi sisustuselementti. Enemmänkin ne on välttämätön paha monessakin ikkunassa. Estävät näkymän sisälle ja suoraan perheen makuuhuoneeseen tai ruokapöytään tai estää täysillä killottavan auringon, joka nostaa sisällä lämpötilan kesällä +50C tai pimentää illalla huoneen. Käyttäkamaa nuo sälekaihtimet enemmänkin on, kuin sisustusta. 

Monesti ihan välttämättömiä.  Ja saahan ne kiskottua ylös jos haittaa."

No mulle ne on kestoinhokit ja mielestäni suomalaisten kotien sokea piste. Niistä tulee valo sisään siivuina tai jos nostaa ylös jäävät kuitenkin näkyviin rumasti. Kalseat ja kylmät, mutta ihan ok, jos hakee laitosmaista tunnelmaa. Verrattavissa loisteputkivalaisimiin. 

Vierailija
273/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokuusi.

Vierailija
274/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että Ikea-sisustustusta alapeukutettiin. Itse ajatteli joskus samoin. Tuli kuitenkin elämänvaihe, jossa piti pitää useaa huushollia, kun perheessä töitä oli monella paikkakunnalla. Piti kalustaa edullisesti ja nopeasti. Huomasin, että ko. firman kalusteissa on kovaa kulutusta kestäviä, takuuvarmasti koottavia, kauniita kalusteita. Yksilöllisyyttä saa kotiin matoilla, viherkasveilla, tauluilla jne. Ja perhekuvat siihen malm-lipaston päälle vaan kylmäverisesti.

Vierailija
275/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sälekaihtimet (mun kestoinhokit, pilaavat mielestäni sisustuksen kuin sisustuksen)

"Mä en ole koskaan ajatellut, että sälekaihtimet olisi sisustuselementti. Enemmänkin ne on välttämätön paha monessakin ikkunassa. Estävät näkymän sisälle ja suoraan perheen makuuhuoneeseen tai ruokapöytään tai estää täysillä killottavan auringon, joka nostaa sisällä lämpötilan kesällä +50C tai pimentää illalla huoneen. Käyttäkamaa nuo sälekaihtimet enemmänkin on, kuin sisustusta. 

No mulle ne on kestoinhokit ja mielestäni suomalaisten kotien sokea piste. Niistä tulee valo sisään siivuina tai jos nostaa ylös jäävät kuitenkin näkyviin rumasti. Kalseat ja kylmät,

Ah, vihdoin joku toinen joka inhoaa niitä! Minusta on myös rumat ja pimentävät. 

Vierailija
276/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinpöytä 

Missäs sellaiseen olet törmännyt sitten mummola-aikojen.

Myin ison omakotitalon jossa oli useampi puhelin pöytä. Olivat halutuimmat huonekalut ostajille.

Vierailija
277/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolipaneeli

Miksi puolipanelointi ei voisi olla huoneen yläosassa? Onko se alaosassa siksi että sitä katseltaisiin nöyränä pää kumarassa Jumalaa kunnioittaen?

Puolipaneeli suojaa seinää esim. kenkien tai huonekalujen kolhuilta ja on helpompi puhdistaa, kuin tapetti. Jalat harvemmin heiluu katonrajassa, siksi panelointikaan ei siellä ole.

Mulla valkoiseksi maalattu puolipaneeli entisten asukkaiden jäljiltä. Ai että, mä suorastaan vihaan sitä.

Vierailija
278/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle ne on kestoinhokit ja mielestäni suomalaisten kotien sokea piste. Niistä tulee valo sisään siivuina tai jos nostaa ylös jäävät kuitenkin näkyviin rumasti. Kalseat ja kylmät,

Millä sitten blokkaat kesäkuumalla auringonpaisteen pois huoneesta? Sälekaihtimien lisäksi laitan lattiaan asti ulottuvat vaaleat pimennysverhot etelän puolen ikkunoiden eteen, kahdet kiskot, takana pimennysverhot, etukiskossa nätimmät tavalliset verhot. En ole vielä raaskinut ostaa ilppiä.

Vierailija
279/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vanha talonpoikaiskama nykyhuushollissa ns. Sisustuselementtinä.

Voi olla vaikka tunnearvoa, muistoa mummolasta tms. Silloin ihania. Ehkä hassua jos ilman mitään tunnesidettä raahattu jotkut tikkaat kotiin, miksi? Mutta en nyt sanoisi mauttomaksi

Vierailija
280/319 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun perusteella hyvä maku on persoonatonta ja tylsää. Minä pidän kodikkaista, lämminhenkisistä kodeista jotka ovat asukkaan näköisiä, tyylillä. Täällä aika monen asian voi tehdä tyylillä tai tyylittömästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi