Missä ne 100 000 uutta työpaikkaa on?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, sotealalta irtisanotaan tuhansia hoitajia, ja samalla Artsi käy hakemassa halpatyövoimaa alalle Aasiasta.
Mites kun ollaan sitten siellä.sairaalassa, hätätilanteessa, ja pitäisi osata kieltä ja sairaanhoitajan töistä Suomessa, niin kuka niitä sitten tekee. Minä, ja moni muu Suomessa koulutettu ja pitkän työuran Suomessa tehnyt ja nyt irtisanottu sairaanhoitaja emme enää viitsi. Että miettikääpä tätä seuraavan kerran kun esim HUS pöivystyksissä on niin ruuhka, että potilaita ei enää oteta vastaan. Tai teidät kärrätään ambulanssilla Kotkasta rintakipuisena 150 km päähän, kun ei ole päivystystä.
Muutama vuosi sitten tälläkin palstalla sari sairaanhoitajat mainostivat kuinka kiristävät työnantajaa ja menevät sinne töihin, mikä maksaa parhaiten. Nopeasti ääni muuttui kellossa.
Missä se Bergpummi on joka Senaatintorilla väitti että Artsi hoitaa homman.Ja bensa maksaa egen.
Sastamalan pojat latelivat madonluvut lakkoilijoille:
Voihan se olla että hallitus saa uusia töitä luotua mutta kun vanhoja häviää vauhdilla, fazer menee ruotsiin ja erottaminen helpottuu. Niin mikä se saldo sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Työministeri Arto Satosen mukaan tavoite 100 000 uudesta työllisestä on edelleen mahdollinen tällä hallituskaudella.
😅😅😅😅
On myös mahdollista, että minusta tulee seuraava presidentti, todista vaikka että ei ole!
Kavennetaan työttömän leipää, kiristetään ja kurjistetaan, haukutaan. Työtön kuulemma makaa yhteiskunnan tuilla, mutta työtöntä ei työnantajat palkkaa. On kuulemma riski. Kumma leima tuo työttömyys, kun kuvitellaan, että osaaminen ja elämänhallinta häviää muutamissa kuukausissa. Moni elää kurinalaista elämää ja huolehtii terveydestään verrattuna työssäkäyvien bilettämiseen. Motivaatiokin olisi kohdallaan, osaa arvostaa työtä.Mutta jos työpanos ei kelpaa, lopettakaa se urputtaminen!
Venäjällä. Siellä on huutava työvoimapula.
-Kylmis
Hei alamaiset, en luvannut 100000 työpaikkaa vaan työkokeilua.
T. Artsi
Koko ajan niitä syntyy. Tosin vanhoja katoaa enemmän, mutta sehän ei ole minun murheeni. T. Artsi S
Hallitus on työllistänyt poliisia, ulosottoa sekä vankiloiden henkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Työministeri Arto Satosen mukaan tavoite 100 000 uudesta työllisestä on edelleen mahdollinen tällä hallituskaudella.
Kunhan suhdanteet ovat suotuisia ja kuun asento maahan valoisa.
Ulkomailla, kuten minäkin.
T. Satonen
Nalle Puhu kaivelee niitä kampaviinerillä hunajapurkin pohjalta."Oho kattos ei jääny muille mitään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, sotealalta irtisanotaan tuhansia hoitajia, ja samalla Artsi käy hakemassa halpatyövoimaa alalle Aasiasta.
Mites kun ollaan sitten siellä.sairaalassa, hätätilanteessa, ja pitäisi osata kieltä ja sairaanhoitajan töistä Suomessa, niin kuka niitä sitten tekee. Minä, ja moni muu Suomessa koulutettu ja pitkän työuran Suomessa tehnyt ja nyt irtisanottu sairaanhoitaja emme enää viitsi. Että miettikääpä tätä seuraavan kerran kun esim HUS pöivystyksissä on niin ruuhka, että potilaita ei enää oteta vastaan. Tai teidät kärrätään ambulanssilla Kotkasta rintakipuisena 150 km päähän, kun ei ole päivystystä.
Muutama vuosi sitten tälläkin palstalla sari sairaanhoitajat mainostivat kuinka kiristävät työnantajaa ja menevät sinne töihin, mikä maksaa parhaiten. Nopeasti ääni muuttui kellossa.
Minä en ole ollut "kiristämässä" , miksi vttuilet minulle?
Kysyn uudestaan, oletko valmis siihen, että et saa suomeksi hoitoa tai hoitoa ollenkaan? Siihen ollaan menossa. Minä ja muut irtisanotut hoitajat olemme kyllästyneet meidän hoitajien pimpottamiseen-kun on korona , niin vankilan uhalla minutkin ja muut on pakotettu teholle hoitamaan potilaita. Ja ylitöitä tekemään, koska kriisitilanne.Nyt sitten kengän kuva perseesen. Kun se seuraava kriisi tulee( V hyökkää Suomeen), Minä ja moni muu sairaanhoitaja emme ole täällä pakkolailla rintamalle tykiruuaksi siirrettävissä. Emmekä muutenkaan enää Suomen työmarkkinoiden käytössä,kun se hoitajapula oikeasti tulee muutaman vuoden päästä.
Hakekaa hoitsunne Aasiasta,mutta muistakaa, että ne ei teitä siellä HUSssa kykene hoitamaan, ei riitä kielitaito eikä osaaminen.
Ne työt hoituvat harjoittelijoiden ja kokeilijoiden toimesta.
Artsi kyllä hoitaa homman.
Samalla kyllä tulee se 1/2 miljoonaa työtöntä lisää, muutama konkurssi, inflaatio, lama....
Katsos kun ne on siellä tulevaisuudessa. Ne ilmestyy tyhjästä niihin yrityksiin mitkä on menneet konkurssiin.
Kova lupaus se oli poliitikolta. Odotan koko ajan, milloin Artsi käärii hihat.