Psykopaatit
Mielenkiintoinen artikkeli psykopaattien mielenlaadusta
https://emotion.utu.fi/wp-content/uploads/2022/04/LN_psykopaatti_22.pdf
Kommentit (36)
Psykopatian vastakohta on kenties sitten empatia, muiden auttaminen ja "ei-itsekeskeinen ajatusmaailma" ?
Psykopaatti saattaa vastata myös todenmukaisesti ihan siksi, että on "ylpeä" kyvyistään eikä muutenkaan hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti saattaa vastata myös todenmukaisesti ihan siksi, että on "ylpeä" kyvyistään eikä muutenkaan hävetä.
Psykopaatti voi olla "ylpeä" omasta rikollisuudestaan, hyi
https://www.merriam-webster.com/dictionary/psycho
of, relating to, or being a person who is mentally or emotionally unsound or unstable especially in a way that results in dangerous or violent behavior
"Psykopaattieksä oli myös joko enkeli tai täysi kiero pahuus. Hän myös kertoi paheksuen sitä, että häntä on lapsena yritetty pakottaa pyytämään anteeksi.
Vaikka se ei olisi tunnekuohu, ainakin eksän suonissa virtasi jääkylmä veri, puntit pitää saada tasan. Tai ei oikeastaan tasan vaan hänen jäätävä voitolle.
Hän myös varasteli, aikuinen ihminen."
Minun mielestäni lapseni suonissa ei virtaa jääkylmä veri. Tai ehkä en vain tunnista sellaista, koska luulen hänen olevan samanlainen kuin itse olen...
Hän on myös koko elämänsä aina kostanut kokemansa vääryyden. Yhdessä vaiheessa hän valehteli ihan kaikesta vain katsoakseen, mistä kaikesta on mahdollista valehdella. Kerran kuulemma varasti kaupasta vain katsoakseen, mitä tapahtui.
Olen aika väsynyt tähän kaikkeen. Av:lla törmää aika ajoin väitteeseen, että omaa lastaan ei ikinä lakkaa rakastamasta, tai oma lapsi menee aina jonkun random-miehen edelle, tms. En ole varma, pitääkö nämä väitteet paikkansa. Rajansa on kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti voi olla "ylpeä" omasta rikollisuudestaan, hyi
He nauttivat siitä, että ovat toisia ovelampia ja moni myös siitä, jos heitä pelätään.
Loismaisesta ja hyväksikäyttävästä elämäntyylistä ei olla taidettu vielä paljoa tässä ketjussa puhua.
Vierailija kirjoitti:
"Psykopaattieksä oli myös joko enkeli tai täysi kiero pahuus. Hän myös kertoi paheksuen sitä, että häntä on lapsena yritetty pakottaa pyytämään anteeksi.
Vaikka se ei olisi tunnekuohu, ainakin eksän suonissa virtasi jääkylmä veri, puntit pitää saada tasan. Tai ei oikeastaan tasan vaan hänen jäätävä voitolle.
Minun mielestäni lapseni suonissa ei virtaa jääkylmä veri. Tai ehkä en vain tunnista sellaista, koska luulen hänen olevan samanlainen kuin itse olen...
Hän on myös koko elämänsä aina kostanut kokemansa vääryyden. Yhdessä vaiheessa hän valehteli ihan kaikesta vain katsoakseen, mistä kaikesta on mahdollista valehdella. Kerran kuulemma varasti kaupasta vain katsoakseen, mitä tapahtui.
Olen aika väsynyt tähän kaikkeen. Av:lla törmää aika ajoin väitteeseen, että omaa lastaan ei ikinä lakkaa rakastamasta, tai oma lapsi menee
Kyllä sä saat antaa periksi. Tuo sairastuttaa sinut. Hänen aivonsa eivät muutu millään rakkaudella tai kasvatuksella. Oma itse pitää olla jokaiselle ykkönen, sinullekin. Muu ei ole tervettä.
Noiden valehtelukin on toisenlaista kuin muilla. He eivät osoita mitään merkkejä siitä, että valehtelevat. Pystyvät tekemään sen täysin luontevasti.
Jääkylmä veri ainakin siinä mielessä, että on täysin vakaa ampumakäsi tarkkuuskokeessa.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaateilla ei ole moraalia = big problem
Sulla ei ole. Se Iso ongelma
Vierailija kirjoitti:
Luin (tai kuuntelin äänikirjana) muutama viikko sitten Taina Kuuskorven kirjan Pahat mielessä. Tieteen näkökulmia pahuuteen. Oli valaiseva kirja, suosittelen muillekin.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi 5 vuoden väkivalta
Sinä esimerkkinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aika väsynyt tähän kaikkeen. Av:lla törmää aika ajoin väitteeseen, että omaa lastaa
Kyllä sä saat antaa periksi. Tuo sairastuttaa sinut. Hänen aivonsa eivät muutu millään rakkaudella tai kasvatuksella. Oma itse pitää olla jokaiselle ykkönen, sinullekin. Muu ei ole tervettä.
Noiden valehtelukin on toisenlaista kuin muilla. He eivät osoita mitään merkkejä siitä, että valehtelevat. Pystyvät tekemään sen täysin luontevasti.
Jääkylmä veri ainakin siinä mielessä, että on täysin vakaa ampumakäsi tarkkuuskokeessa.
Kiitos viestistäsi. Olen yrittänyt antaa periksi. Periksiantamisen tekee vaikeaksi se, kun hän on aika ajoin maailman fiksuin ja hurmaavin. Silloin toivo nostaa päätään, että ehkä sittenkin olen hänelle tärkeä.
Kanavoi se pojan kokeilullinen rohkeus johonkin rakentavaan, ja se pitää järjellä perustella. Vaikka olisi kyseessä ihan oikea psykopaattikin niin kyllä sitä järkeä päähän muutenkin tulee iän ja esimerkin kautta.
Mulle on tullut vastaan Psykopaatti, joka oli todella taitava valehtelmaan ja manipuloimaan. Psykopaatti ei toimi sääntöjen eikä normien ym mukaan, eivätkä lait ja säädökset kosketa heitä. Toisin kuin Psykopaatti, kerroin hänelle, että tilit eivät ole tasan ja, että "kostan" hänelle laillisin keinoin. Psykopaattia tuntui häiritsevän se, että en antanut hänen tekemilleen asioille rauhaa. Hän olisi halunnut päästä asioista luistamaan ilman vastuunkantoa, mikä on sekin narsistisille ihmisille tyypillistä juurikin siksi koska he haluavat aina voittaa eivätkä usko punttien tasaamiseen. Punttien ja tilien tasaaminen tarkoittaa sitä, että Psykopaatin uhri saa esim. kärsimyskorvausta hänen aiheuttamastaan haitasta, olipa se sitten trauma, aineellinen tai taloudellinen vahinko.Psykopaatti kun ei millään voi ymmärtää, että omista teoista tulee seurauksia ja mikäpä muu toimisi paremmin Psykopaattiin kuin esim, palkinnon pois otto kuten se, että tilit tasataan, oikeus tapahtuu ja Psykopaatti joutuu vaikkapa maksamaan kärsimyskorvaukset. Rahaa Psykopaatti varmasti rakastaa niin paljon, että se jos mikä kirpaisee ja omien havaintojen mukaan joitakin pelottaa vankilaan joutuminen. Vankilaan joutuminen toista vahingoittavan teon jälkeen on sekin niin ikään "punttien tasaamista". Kyse on universaaleista laista, joissa omista teoista joutuu vastuuseen. Psykopaatti näkee tämän tietysti kostona häntä kohtaan, koska hän ei ehkä ymmärrä ihan syy seuraus suhteita.
Psykopaattieksä oli myös joko enkeli tai täysi kiero pahuus. Hän myös kertoi paheksuen sitä, että häntä on lapsena yritetty pakottaa pyytämään anteeksi.
Hän myös varasteli, aikuinen ihminen.