Kääk! MLL:n lastenvahti 6h = 60 euroa!
Kommentit (37)
niin kuin se olisi taloudellisesti kaikkien ulottuvilla tuosta vain. Kenelläpä nyt ei olisi ylimääräistä viittätoista tonnia lojumassa tilillään...
Myöskään adoptio ei ole raha-asia kenellekkään joka sitä todellisuudessa ajattelee,ne rahat säästetään ja revitään sit selkänahasta vaikka,otetaan esim lainaa,jätetään se uusi auto ostamatta sillä lainarahalla...
Ja noista MLL hinnoista,nehän on tarkoitettu väliaikaiseen hoidon tarpeeseen ja ne hoitajat on asianmukaisia,osa jopa koulutettuja (siis muutenkin kuin MLL kurssi...) joten minusta tuo on ihan käypä hinta.
Naapurin likan voit ehkä saada 5e/h...
taksa koko illan lastenhoidosta saattoi olla 50-80 markkaa... Ei olisi tullut mieleenkään pyytää 360 markkaa. Tämä siis 90-luvulla.
ap
Palkatkin on nousseet 90-luvusta. Nyt kun ei vaan enää eletä 90-luvulla niin miksi muistella sitä. Vai pyydetäänkö että sun työnantaja maksaa sulle saman palkan kuin silloin? Mä oon aivan kurkkuani myöten täynnä markka-aikojen muistelua. Ne oli ja meni!
maksaa ton, ja sen mielstä se on ihan ok maksu. työ on sillä iltapainotteista, joten hoitajia tarvitaan useita. On nykyään yksinhuoltaja, isä maksaa osan lastenhoito kuluista toki.
...ja ei ainakaan meillä tämän viimeisimmän parin euron noston jälkeen ole sitäkään vähää varaa pyytää MLL:n hoitajia. Toki ymmärrän, että lastenhoidosta pitäisi olla kohtuullinen korvaus hoitajille, mutta kun oma budjetti on mikä on!
Turha täällä rikkaitten narista, että eihän tuo edes korkea taksa ole. Maksakaa vaan 20 €/ h taim enemmänkin, jos teillä on mistä maksaa!!!!!!!!!!!
Kiinnostaisi tietää mikä on meininki nykyään! Ennen kaikki maksoi sen taksan pimeänä.
olitko koulutettu lastenhoitaja ja sulle maksettiin työeläkemaksut yms samalla?
Ovatko 16-vuotiaat teinit tosiaankin "koulutettuja lastenhoitajia"? Sanottaisiinko mieluummin kurssitettuja.
10 euroa tunnilta on liikaa 16-vuotiaalle. Ja nyt joku sanoo että eikö oman lapsen hoito ole maailman tärkeintä, eikö siitä maksa mielellään? No onhan se, ja 16-vuotias ei sitä maailman parasta hoitoa voi tarjota.
10 euroa tunnilta on liikaa 16-vuotiaalle.
ja he eivät sitä saakaan. Eihän niin ole kukaan väittänytkään :-) Daa.
onko todella kaikkien muiden (paitsi yhden vastaajan) mielestä sopiva summa tuo 60 euroa. Kyseessä siis 16-v MLL:n pikakurssin käynyt babysitteri.
Omaan noin 250 euron kk-palkkaani (kotihoidon tuki) suhteutettuna yhden illan vahtimisesta pitää maksaa tooo-si pal-jon.
ne ei kyl olekaan mitään tyttösiä
mutta saako MLL.n hoitajan, koska en ole kyllä kenenkään heistä kuullut maksavan verojakaan.
Jos maksat eläkemaksut, niin hoitajan pitää muistaa ilmoittaa tulot myös verotuksessa. Sinun ei tarvitse niistä pidättää veroa, koska yleensä samaa lastenhoitajaa ei käytetä niin paljon että veronpidätys muuttuu sinun velvollisuudeksi. Mutta se ei silti vapauta lastenhoitajaa. Melko varmasti verottajalle menee tieto että mista summasta olet nuo eläkemaksut maksanut.
niin ei sinun tarvitse maksaa 8,20 enempää. Ei mitään tael-maksuja.
Omista matalista palkoista jaksetaan rutista, mutta kun joutuu itse maksajaksi (työnantajaksi) niin johan ääni kellossa muuttuu. Ja veikkaan, että ap:n oma tuntipalkka on tuota suurempi? Kyse on vielä omista lapsista....
Täällä peräpohjolassa kun itse käy duunarina töissä niin ei varmaan saa 10e tunnilta.
koska "koulutus" on hyvin vaatimaton
tilanteen mukaan. Meillä ei ole mitään tuntitaksaa, tyttö on sukulainen ja käynyt kyllä MLL:n kurssin.
Yleensä on näin: laitan lapset nukkumaan ja lähden baariin n.klo 22.30 ja tulen takaisin n. klo 3.00. Maksan 10-15 e. (tapahtuu 1krt/3kk)
Lastenhoitajan ei siis tarvitse "hoitaa" lapsia, vaan on vain vahtimassa jos joku sattuu heräämään.
Jos hoitaja on meillä päiväsaikaan, yleensä pari-kolme tuntia, maksan n.20 e.
Hyvin on menty näin ja kaikki on olleet tyytyväisiä.
vuodenvaihteessa 2001-2002 siis yhdessä yössä. Palkat eivät ole samalla tavalla nousseet.
ja tiedän useita joiden kuukausipalkka ei ole noussut kuin noin 100 € vuodesta 2001 eli ei kovin kummoinen nousu, ottaen huomioon hintojen nousun.
Palkatkin on nousseet 90-luvusta. Nyt kun ei vaan enää eletä 90-luvulla niin miksi muistella sitä. Vai pyydetäänkö että sun työnantaja maksaa sulle saman palkan kuin silloin? Mä oon aivan kurkkuani myöten täynnä markka-aikojen muistelua. Ne oli ja meni!
Kyllä on kovat hinnat nykyään. MLL:n lapsenvahti 6 tunniksi maksaa pk-seudulla 60 euroa. Tuntihinta 8,20 + Tael-maksu (22,4%) Siis aivan käsittämätöntä. Kenellä on varaa tällaisiin taksoihin?