Onko yleistä että isät ihastuvat lastensa naispuolisiin hoitajiin?
Esim päiväkodin hoitajiin tai muihin lastenhoitajiin? Kokemuksia?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Harva perheenisä on herättää näin 25v. hoitajassa yhtään minkäänlaista kiinnostusta kun rahjustavat lapsiaan hakemaan. Ei ole vielä tullut uralla yhtäkään komboa vastaan, että olisi sekä komea että jutuiltaan älykkään oloinen isä ja lapsi kiva, hyväkäytöksinen ja kaikin tavoin herttainen ns. vanhan ajan reipas lapsi. Aina on isä joku tallukka tai jos on karismaattinen isä, lapsi on komenteleva tai lellitty pikkukuningas/prinsessa, joka on tottunut saamaan kaiken ja lähinnä ruutuajan perään. Että ei, ei kiinnosta tämmöisiin perheellisiin pätkääkään sekaantua ja koska ei yhtään kiinnosta, en ole seurannut onko joku minusta kiinnostunut. Tuskin.
Se on kyllä totta, että harvoin ylipäänsä tapaa fiksuja, jalat maassa olevia isejä, joilla ns homma hanskassa. Suurin osa aivan pihalla mitä tulee lapsen kasvatukseen, kehitykseen, ylipäänsä ikätasoisiin juttuihin. Isoille lapsille lässytetään jne. Monille päivän paras hetki on se, kun saa jättää oman lapsensa koko pitkäksi päiväksi toisten hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukiessa vaikuttaa siltä, että monella hoitajalla näyttää olevan ongelmaa ammattimaisessa suhtautumisessa lasten vanhempiin.
No eihän tule, vaan miehet eivät kunnioita heidän lapsiaan hoitavia ihmisiä vaan suhtautuvat itse heihin oudosti ja kuvittelevat kaikenlaista omassa päässään. Jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet siittävät kaiken, joka antaa siittää itsensä. Siinä ei ole mitään uutta tai ihmeellistä
Eivät siitä.
Kyllä siitetään.
Täysin normaalia, varsinkin jos ovat nuorempia kuin oma vaimo. On myös täysin luonnollista ja sosiaalisesti hyväksyttävää erota tällaisen ihastuksen takia vaimostaan välittömästi ja lähteä lemmenlomalle päiväkotitädin kanssa malediiveille.
Kyllä on tavallista.
Naapurin perheessä oli kodinhoitaja (lastenhoitaja) ja aviomies petti tämän kanssa aviovaimoaan ja lopulta lähtivät kodinhoitajan kahdestaan Ruåtsiin. Vaimo ja lapset jäivät. Mies perusti siis uuden perheen, uudet lapset ja elivät Ruåtsissa loppuelämän. Kuollut mies jå.
Ihastuvat ja se on kiusallista, ärsyttävää, joskus ahdistavaa. Olen tekemässä vain työni. Äitien kanssa työskentely tuntuu turvallisemmalta. Olen nuoren näköinen ja aika pienikokoinen. Kerran testasin laittaa silmälasit töihin ja se toimi siten, että sai etäisyyttä. Tätä keinoa käytän jatkossakin. Olen myös miettinyt, että tepsisiköhän jos laittaisi nuhjuisimman villapaidan kun pakostakin joutuu olemaan isien kanssa tekemisissä, se ehkä vähentäisi "viehättävyyttä". Ehkä vääränlainen meikki toimisi myös, kun en osaa varsinaisesta maskeerata itseäni eri näköiseksi. Eräänkin puheeseen eksyi muun muassa sanoja märkä, posliini, voin sanoa että ahdisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukiessa vaikuttaa siltä, että monella hoitajalla näyttää olevan ongelmaa ammattimaisessa suhtautumisessa lasten vanhempiin.
No eihän tule, vaan miehet eivät kunnioita heidän lapsiaan hoitavia ihmisiä vaan suhtautuvat itse heihin oudosti ja kuvittelevat kaikenlaista omassa päässään. Jostain syystä.
No harvoinpa kukaan (esim. lapsen vanhempi) ihastuu vastaavassa tilanteessa sillä tavalla, että tästä olisi toisella osapuolella varma tieto! Kyse on tällöin aivan väistämättä hoitajan pään sisällä tapahtuvasta asiasta! Vai ovatko he kertoneet asiasta? Jos eivät, et voi tietää miksi kukin käyttäytyy kuten käyttäytyy.
Jos ammattilaisen suhtautuminen on ammattimainen, silloin tällaisia ei edes spekuloi, vaan antaa ihmisten hoitaa pakolliset kohtaamiset omana itsenään ilman turhia tulkintoja.
Siksi tällaisen spekulointi viittaa siihen, että kirjoittajat itse kehittelevät mielessään niitä epäammattimaisia asioita. Ilmeisesti ala on sellainen, että rajanveto vaikeutuu ainakin osalla, kun ollaan niin lähellä toisten ihmisten eli perheiden elämää, niin mennään tuolle tasolle että aletaan pohtia asiakkaiden henkilökohtaisia asioita ja kyttäämään viitteitä milloin mistäkin.
Sanoisin että hoitajia kiinnostaa iskät
Saan ainakin pari treffipyyntöä vuodessa lasten iseiltä.
Baarissa uudet ja vanhat asiakkaat tulevat iskemään. Ja aina sama jorina: Mä oon katellu sua, sä oot hyvän näkönen, sullon hyvät tissit!
varhaiskasvatuksen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiinnostaisi, kun meillä on omatkin miehet ja perheet tai nuorilla itsensä ikäiset poikaystävät.
Taas jotain miesten ' aspa katsoi ja hymyili mulle, se varmaan on kiinnostunut musta' - typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuvat ja se on kiusallista, ärsyttävää, joskus ahdistavaa. Olen tekemässä vain työni. Äitien kanssa työskentely tuntuu turvallisemmalta. Olen nuoren näköinen ja aika pienikokoinen. Kerran testasin laittaa silmälasit töihin ja se toimi siten, että sai etäisyyttä. Tätä keinoa käytän jatkossakin. Olen myös miettinyt, että tepsisiköhän jos laittaisi nuhjuisimman villapaidan kun pakostakin joutuu olemaan isien kanssa tekemisissä, se ehkä vähentäisi "viehättävyyttä". Ehkä vääränlainen meikki toimisi myös, kun en osaa varsinaisesta maskeerata itseäni eri näköiseksi. Eräänkin puheeseen eksyi muun muassa sanoja märkä, posliini, voin sanoa että ahdisti.
Tässäpä oiva trollaus aiheesta. Niinpä niin, kun asiat haluaa nähdä tietystä näkökulmasta, niin kyllähän siihen saa vahvistusta. Tuokin iskä puhui märistä kurahousuista, KYLLÄ TIEDÄN MITÄ MÄRKÄÄ SE NYTKIN MIETTII!
Vierailija kirjoitti:
HAHHHAAAHHAA. Päivän paras.
Myönnän, olen paukuttanut pakaraan, lasten vahtia.
T.Maukka
Kertokaas hoitajat mistä sitten saitte tietää näistä ihastumisista. Eihän vain ollut niin, että tulkitsit miehen ystävällisyyden epäasiallisella tavalla?
Tiedän (klassisen?) tapauksen, jossa suomalainen nuori nainen meni aupairiksi Britteihin sikäläiseen perheeseen.
Ihastuivat perheen isän kanssa ja ryhtyivät seurustelemaan. Muuttivat myöhemmin yhdessä Suomeen ja nykyään heillä on yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä oiva trollaus aiheesta. Niinpä niin, kun asiat haluaa nähdä tietystä näkökulmasta, niin kyllähän siihen saa vahvistusta. Tuokin iskä puhui märistä kurahousuista, KYLLÄ TIEDÄN MITÄ MÄRKÄÄ
Ja posliiniesineestä jonka lapsi tiputti kotona. Mutta tarhatäti vaan miettii omaa posliiniaan🙄
Ei millään pahalla, mutta päiväkoti-ikäisten isät ei ole mitenkään erityisen halujaherättäviä. Ihan samaan tapaan väsyneitä ja homssuisia kuin äiditkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lastenhoitaja ja kyllä on useammankin kerran tuntunut siltä et isät ovat ihastuneet. Yksi avautui ja puhui negatiivisesti vaimostaan (oli todella kiusallista), yksi pisti kunnon esityksen pystyyn kuinka on täydellinen isä ja jäi juttelemaan aina vaan myös hoitoajan loppumisen jälkeen, mukamas kiinnostuneena lapsen asioista, vaikka tietää ettei todellisuudessa minuuttiakaan ylimääräistä aikaa halua hänen kanssaan viettää tai muutenkaan jaksa mitenkään panostaa lapseensa. Vitsi se oli kiusallista kun aina vaan kyseli kaikkea, eikä mielestäni tajunnut mitään vihjeitä. Tottakai hymyilen ja olen ystävällinen kaikille, olispa outoa jos en olisi. Enkä ole itse ikinä ihastunut kehenkään asiakkaaseen. Oikeasti tosi rasittavia suurin osa. Avuttomuus ja laiskuus oman lapsensa kanssa ei ole kovin ihastuttava piirre miehessä.
On hyvä muistaa, että kuvaillun laiset miehet ovat yleensä rasittavaa seuraa myös muille miehille...