Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toyotalta täyssähkö katumaasturi, hinta 13 000 euroa

Vierailija
09.12.2024 |

Eikä mikään mopoauto, vaan RAV4:n kokoinen katumaasturi.

Se lanseerataan virallisesti maaliskuussa, mutta se on jo ennakkotilattavissa. Tosin ainakin toistaiseksi ainoastaan Kiinassa.

https://carnewschina.com/2024/12/08/gac-toyota-bz3x-electric-suv-opens-…

Joko alkaa olemaan sähköauton hinta kohdallaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinan lähtohinta.

Vierailija
2/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiinan lähtohinta.

Joo toki, mutta ei sielläkään saman kokoluokan autoja tuohon hintaan saa. Model Y on toki karvan verran isompi, mutta hinta onkin sitten jo noin 35 000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta Suomessa on sit ihan jotain muuta

Vierailija
4/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pääasiassa ellei peräti kokonaan Gac:n valmistama, mikä toisin on vain hyvä asia, Toyota itse kun ei ole erityisemmin kunnostautunut täyssähköauton valmistajana. Se ainoa heidän itse aikaiseksi saatu sähkäri kun on ylihintainen floppi.

Jos tuo tulisi myyntiin Suomessa tuplahinnalla, olisi se satavarma myyntihitti ja itse ainakin laittaisin heti tilaukseen.

Vierailija
5/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elcat Cityvan olis kyllä rautaa.

Vierailija
6/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pääasiassa ellei peräti kokonaan Gac:n valmistama, mikä toisin on vain hyvä asia, Toyota itse kun ei ole erityisemmin kunnostautunut täyssähköauton valmistajana. Se ainoa heidän itse aikaiseksi saatu sähkäri kun on ylihintainen floppi.

Jos tuo tulisi myyntiin Suomessa tuplahinnalla, olisi se satavarma myyntihitti ja itse ainakin laittaisin heti tilaukseen.

Toyotalla osataan laskea ja ennakoida,kuten olemme huomanneet sähköautoilu on ollut pitkälti valtiontukien varassa toki kun aika on niin Toyotakin on sitten mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vetää peräkärryä perässään ? Olis puukuormia.

Vierailija
8/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vetää peräkärryä perässään ? Olis puukuormia.

Tottakai voi kai sä nyt sen tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pääasiassa ellei peräti kokonaan Gac:n valmistama, mikä toisin on vain hyvä asia, Toyota itse kun ei ole erityisemmin kunnostautunut täyssähköauton valmistajana. Se ainoa heidän itse aikaiseksi saatu sähkäri kun on ylihintainen floppi.

Jos tuo tulisi myyntiin Suomessa tuplahinnalla, olisi se satavarma myyntihitti ja itse ainakin laittaisin heti tilaukseen.

Toyotalla osataan laskea ja ennakoida,kuten olemme huomanneet sähköautoilu on ollut pitkälti valtiontukien varassa toki kun aika on niin Toyotakin on sitten mukana.

Toyota on pihalla kuin lumiukko, kuten koko muukin Japanin autoteollisuus. Se on valehdellut jo ainakin vuosikymmenen solid-state akkunsa tulemisesta ja viimeinen valhe lupailee sitä jonnekin vuosikymmenen lopulle, uskoo ken tahtoo. Maailman suurin sähköautojen akkujen valmistaja CATL sen sijaan lanseeraa oman solid-state akkunsa jo ensi vuonna. 

Nissan oli sähköautojen pioneeri Leafinsa kanssa, mutta on sekin sössinyt etulyöntiasemansa totaalisesti ja keikkuu parhaillaan konkurssin partaalla ja onkin melko varmasti ensimmäinen konkurssiin menevä japanilainen autonvalmistaja. Toki pitkään ei tarvi muidenkaan konkursseja odotella. 10 vuoden päästä Japanin autoteollisuudesta on jäljellä muisto vain. Voi toki olla, että jotain Toyota nimisiä autoja voidaan myydä vielä ensi vuosikymmenelläkin, mutta niitä ei enää valmista Toyota, vaan kiinalaiset sopimustehtaat ja Toyotaa niissä autoissa on enää pelkkä nimi, kuten tuossa uutisen maasturissakin.

Vierailija
10/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko vetää peräkärryä perässään ? Olis puukuormia.

Ei ainakaan kusematta Lappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo todella tulisi Suomessa myyntiin jollain 26 000 eurolla, olisi menekki taattu. Vaan kun EU harrastaa "reilun kaupan" politiikkaa ja on protektionismillaan taannut sen, ettei tavan duunari pääse vahingossakaan ostamaan kohtuuhintaista kiinalaista sähköautoa, niin tuohon hintaan sitä on turha haaveilla saavansa. Jos se joskus täällä myyntiin tulee, niin hinta on satavarmasti likempänä 40 000 euroa.

Vierailija
12/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo todella tulisi Suomessa myyntiin jollain 26 000 eurolla, olisi menekki taattu. Vaan kun EU harrastaa "reilun kaupan" politiikkaa ja on protektionismillaan taannut sen, ettei tavan duunari pääse vahingossakaan ostamaan kohtuuhintaista kiinalaista sähköautoa, niin tuohon hintaan sitä on turha haaveilla saavansa. Jos se joskus täällä myyntiin tulee, niin hinta on satavarmasti likempänä 40 000 euroa.

Kiinan tullit ovat osittain ihan reilua peliä, koska Kiina subventoi autoteollisuuttaan raskaasti. Tullit ovat tarkoitettu epäreilua kilpailua vastaan.

Mutta teknisesti ovat kyllä myös omineet tämän markkinan.  Euroopassa tulee isoja firmoja kaatumaan, kun hannasivat sähköön siirtymisen kanssa sen viisi vuotta liian pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo todella tulisi Suomessa myyntiin jollain 26 000 eurolla, olisi menekki taattu. Vaan kun EU harrastaa "reilun kaupan" politiikkaa ja on protektionismillaan taannut sen, ettei tavan duunari pääse vahingossakaan ostamaan kohtuuhintaista kiinalaista sähköautoa, niin tuohon hintaan sitä on turha haaveilla saavansa. Jos se joskus täällä myyntiin tulee, niin hinta on satavarmasti likempänä 40 000 euroa.

Kiinan tullit ovat osittain ihan reilua peliä, koska Kiina subventoi autoteollisuuttaan raskaasti. Tullit ovat tarkoitettu epäreilua kilpailua vastaan.

Mutta teknisesti ovat kyllä myös omineet tämän markkinan.  Euroopassa tulee isoja firmoja kaatumaan, kun hannasivat sähköön siirtymisen kanssa sen viisi vuotta liian pitkään.

Niin, sehän on aina "epäreilua" tukemista, kun Kiina tukee omaa teollisuuttaan, mutta kun länsi tukee omaansa, niin sehän ei ole enää epäreilua laisinkaan, vaan ihan "normaalia" yritystukea. Nythän Kiina "tutkii" sitä, onko EU harrastanut epäreilua maatalouden tukemista, kun se vie raskaalla maataloustuella pönkitettyjä maataloustuotteitaan Kiinaan ja näin hankaloittaa Kiinan oman maatalouden pärjäämistä. Eli Kiina antaa samalla mitalla takaisin. Ja tuskin se Saksan autoteollisuuskaan ilman korotettuja tulleja tuotteitaan enää Kiinan markkinoille saa ja Saksan autoteollisuushan onkin vastustanut kaavailtuja tulleja, se kun osuu pahemmin Saksan kuin Kiinan autoteollisuuteen, Kiina kun on ylivoimaisesti maailman suurin autoilun markkina-alue ja edelleen Kiinaan viedään Saksasta huomattavasti enemmän autoja, kuin tuodaan Kiinasta Saksaan. 

Eli kuka tästä kauppasodasta lopulta hyötyy? Ei ainakaan eurooppalainen kuluttaja, eikä myöskään eurooppalainen autoteollisuus.

Vierailija
14/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, sehän on aina "epäreilua" tukemista, kun Kiina tukee omaa teollisuuttaan"

No numeroissa on pientä eroa:

"From 2009 to 2023, we calculate that Chinese government support [for EVs] cumulatively totaled $230.9 billion."

EU:n vastaavien lukujen haun jätän sinun kotitehtäväksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta Suomessa on sit ihan jotain muuta

Sähköautoissa ei ole autoveroa, joten mitähän muuta se olisi?

 

Vierailija
16/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiinan lähtohinta.

Joo toki, mutta ei sielläkään saman kokoluokan autoja tuohon hintaan saa. Model Y on toki karvan verran isompi, mutta hinta onkin sitten jo noin 35 000 euroa.

Vertaat nyt tuontiautoa Kiinassa valmistettuun. Tietenkin tuontiauto on kalliimpi.

Vierailija
17/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vassariverotus tekee tuosta varmaan 50 000 euron auton täällä. Kotona pötköttelijöiden ja elokapinan elättäminen on kallista.

Vierailija
18/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prööt-Suomessa hinta tulee olemaan +50 000 jotta duunarilla ei ole vara ostaa. Missä ovat 10-20 000e uudet autot nykyään? 

Vierailija
19/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiinan lähtohinta.

Joo toki, mutta ei sielläkään saman kokoluokan autoja tuohon hintaan saa. Model Y on toki karvan verran isompi, mutta hinta onkin sitten jo noin 35 000 euroa.

Vertaat nyt tuontiautoa Kiinassa valmistettuun. Tietenkin tuontiauto on kalliimpi.

Eh... tuota:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gigafactory_Shanghai

Vierailija
20/30 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla pääasiassa ellei peräti kokonaan Gac:n valmistama, mikä toisin on vain hyvä asia, Toyota itse kun ei ole erityisemmin kunnostautunut täyssähköauton valmistajana. Se ainoa heidän itse aikaiseksi saatu sähkäri kun on ylihintainen floppi.

Jos tuo tulisi myyntiin Suomessa tuplahinnalla, olisi se satavarma myyntihitti ja itse ainakin laittaisin heti tilaukseen.

Toyotalla osataan laskea ja ennakoida,kuten olemme huomanneet sähköautoilu on ollut pitkälti valtiontukien varassa toki kun aika on niin Toyotakin on sitten mukana.

Toyota on pihalla kuin lumiukko, kuten koko muukin Japanin autoteollisuus. Se on valehdellut jo ainakin vuosikymmenen solid-state akkunsa tulemisesta ja viimeinen valhe lupailee sitä jonnekin vuosikymmenen lopulle, uskoo ken tahtoo. Maailman suurin sähköautojen akkujen valmistaja

 

Nissan pilasi maineensa myös Rellu yhteistyöllä ja euroopan mallistosta ei löydy yhtään farkkua tai sedania. Kaikki ei halua ajaa rumalla crössoverilla.