Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ja rahatilanne huono

Vierailija
08.12.2024 |

Stressi nousee ja paha mieli. Lapset odottavat joulua innoissaan, kiikuttavat lahjatoiveitaan minulle ja puhuvat koko ajan mitä tulevat tekemään jouluna. Tilanne on kuitenkin se, että yksinhuoltajana ei tänä vuonna ole varaa yhtään mihinkään. Sukulaiset ovat kaukana ja eivät edes kutsu kylään niin sikäli turha kommentti.

Harmittaa lasten puolesta. Miten kerron, että tämä joulu menee nyt näin? Lasten äiti ei ole kiinnostunut lapsiaan tänä vuonna ottamaan koska uuden perheen joulussa on kuulemma iso työ ja nyt on minun vuoroni,

Saunan voin lämmittää. Klapeja riittää. Mitään erityistä ruokaa ei voida hankkia.

Kurja tilanne. Kohtalotovereita? 

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten lapsille valkenee miksi se ero tuli. Saamaton nahjus ja kävelevä katastrofi

Vierailija
62/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä ryhmä jouluttomien joukossa on uskonnollisista syistä juhlaa viettämättömät. Suomessa asuu 30000 muslimia, 18000 Jehovan todistajaa ja 1500 juutalaista, jotka eivät juhli kristittyä joulua. Jouluttomien joukossa on silti myös kristittyjä suomalaisia.21.12.2009

Joulua ei ole pakko viettää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä olet käyttänyt saamasi elatusmaksut ja lapsilisät? Nehän pitää käyttää lapsiin.

Vierailija
64/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisää maksetaan joka kuu ensimmäisestä lapsesta 94,88 euroa, toisesta lapsesta 104,84 euroa, kolmannesta 133,79 euroa ja neljännestä lapsesta 163,24 euroa. Viidennestä ja jokaisesta seuraavasta lapsesta lapsilisää maksetaan 182,69 euroa.

Vierailija
65/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusapuohjeessa olevat rahamäärät ovat 1.1.2023 lukien seuraavat: - kohta 2.2.2. Yleisten kustannusten määränä pidetään: lapsen ollessa 06-vuotias 342 euroa kuukaudessa; lapsen ollessa 712-vuotias 399 euroa kuukaudessa; lapsen ollessa 1317-vuotias 537 euroa kuukaudessa.8.12.2022

Vierailija
66/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sulla on vähintään 2 lasta. Lapsilisää oot saanut 200 euroa/kk ja elatusapua satoja euroja sen päälle.

Sinäkö ne rahat olet käyttänyt omiin kuluihisi? Etkö itse saa mitään tuloja?

Vierailija
67/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.12 on lapsilisän maksupäivä. Se kilahtaa sun tilille ennen joulua.

Sillä ostelee jo runsaat sapuskat.

Vierailija
68/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
69/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun monet sanovat että lapsilisä tulee, niin lapsilisä maksetaan vain toiselle vanhemmalle. Lasten vanhemmat ovat eronneet ja oletettavasti lapset asuvat äidillään suurimman osan ajasta joten lapsilisä maksetaan äidille.

Vierailija
70/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun monet sanovat että lapsilisä tulee, niin lapsilisä maksetaan vain toiselle vanhemmalle. Lasten vanhemmat ovat eronneet ja oletettavasti lapset asuvat äidillään suurimman osan ajasta joten lapsilisä maksetaan äidille.

Lapsen isä sanoo itse olevansa lasten yh, eli 100% varmasti lapsilisät maksetaan hänelle eikä etävanhemmalle. 

Vierailija
71/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan ap lukea ketjua vai tekikö vain koska halusi purkautua johonkin, täällä kun hänelle on tullut tosi hyviä neuvoja. Ja tosiaan lapsilisät tulee 20pvä että jos ei ennen sitä saa mistään hommettua mitään niin niillä ainakin joulun saa.

Vierailija
72/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan yksinhuoltajaisälle, joka aloituksen kirjoittanut on.

Vierailija
73/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletit siis, että lasten äiti ottaa lapset joka joulu kotiinsa. Tällä tavalla olet luistanut lahjahankinnoista ja joulutarjoilujen ostamisesta ja lomapuuhan järkkäämisestä.

Eipä ole uutta tähtitaivaan alla. Noin mun lasten isä teki. Yks joulu lapset oli isänsä luona. Isukki ehdotti lapsille, että menkää äitin luo aattona. No enhän minä ollut varannut joulutarjoiluja kun oli tarkoitus olla yksin joulu.

En ollut edes kotona. Siinä meni isukilla sormi suuhun.

On kyllä vedetty mutkat suoriksi. Kukaan ei tuossa mielestäni puhunut olettamisesta tai että lapset ovat automaattisesti äidillään. Itse tulkitsen tuon niin, että isällä on lompakko tyhjä ja jos äiti voisi ottaa lapset jotta heillä olisi mukava joulu? Mutta ei koska uuden perheensä kanssa on kiireitä.. Miten tällaisia syytöksiä kukaan edes osaa esittää tuosta kuin katkera AV-palstan kanttura. 

Vierailija
74/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunta, diakoni, facebookin eri ryhmät, joulupuuapu.

Ensi vuonan sitten varaudut hyvissä ajoin, niin minäkin aina teen koska tiedän että jouluna tekee muutenkin tiukkaa.

Ensi vuonna hänen ei taaskaan tarvitse varautua jouluun, koska silloin lapset ovat äidillään.

Vierailija
75/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden uusavuttomin huoltaja. Onnea!

Vierailija
76/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletit siis, että lasten äiti ottaa lapset joka joulu kotiinsa. Tällä tavalla olet luistanut lahjahankinnoista ja joulutarjoilujen ostamisesta ja lomapuuhan järkkäämisestä.

Eipä ole uutta tähtitaivaan alla. Noin mun lasten isä teki. Yks joulu lapset oli isänsä luona. Isukki ehdotti lapsille, että menkää äitin luo aattona. No enhän minä ollut varannut joulutarjoiluja kun oli tarkoitus olla yksin joulu.

On kyllä vedetty mutkat suoriksi. Kukaan ei tuossa mielestäni puhunut olettamisesta tai että lapset ovat automaattisesti äidillään. Itse tulkitsen tuon niin, että isällä on lompakko tyhjä ja jos äiti voisi ottaa lapset jotta heillä olisi mukava joulu? Mutta ei koska uuden perheensä kanssa on kiireitä.. Miten tällaisia syytöksiä kukaan edes osaa esittää tuosta kuin katkera AV-palst

Ap saa lapsilisät tilille 20.12 joten ukko hölisee joutavia.

Äijä tiesi, että sillä on lapset joulun. Ostaa sillä 2 sadalla eurolla jotka tulee vähintään hänelle 20. Pvä, niin kystä kyllä hyvinkin.

Vierailija
77/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä opiskelemaan jotain kunnon ammattia, että seuraaviksi jouluiksi on rahaa.

Vierailija
78/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vedetty mutkat suoriksi. Kukaan ei tuossa mielestäni puhunut olettamisesta tai että lapset ovat automaattisesti äidillään. Itse tulkitsen tuon niin, että isällä on lompakko tyhjä ja jos äiti voisi ottaa lapset jotta heillä olisi mukava joulu? Mutta ei koska uuden perheensä kanssa on kiireitä.. Miten tällaisia syytöksiä kukaan edes osaa esittää tuosta kuin katkera AV-palst

Isin lompakkoon tulee rahaa 20. Pvä tätäkuuta. Isi saa sillä rahalla mukavan joulun lapsille. Nyt isi on vaan laiska ja avuton vätys.

Tiedoksi sulle katkera luuseri

Vierailija
79/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
80/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille kannattaa kertoa että ilmastosyistä ei joulupukki tuo tänä vuonna lahjoja ollenkaan. Mukavinta on kuitenkin olla yhdessä ja syödä hyvää ruokaa kuten riisipuuroa.

Miten selität sen lapsille, että ne pukki unohti ilmastosyyt naapurin muksun tai tarhakaverien lahjoja miettiessään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme