Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ja rahatilanne huono

Vierailija
08.12.2024 |

Stressi nousee ja paha mieli. Lapset odottavat joulua innoissaan, kiikuttavat lahjatoiveitaan minulle ja puhuvat koko ajan mitä tulevat tekemään jouluna. Tilanne on kuitenkin se, että yksinhuoltajana ei tänä vuonna ole varaa yhtään mihinkään. Sukulaiset ovat kaukana ja eivät edes kutsu kylään niin sikäli turha kommentti.

Harmittaa lasten puolesta. Miten kerron, että tämä joulu menee nyt näin? Lasten äiti ei ole kiinnostunut lapsiaan tänä vuonna ottamaan koska uuden perheen joulussa on kuulemma iso työ ja nyt on minun vuoroni,

Saunan voin lämmittää. Klapeja riittää. Mitään erityistä ruokaa ei voida hankkia.

Kurja tilanne. Kohtalotovereita? 

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunta, diakoni, facebookin eri ryhmät, joulupuuapu.

Ensi vuonan sitten varaudut hyvissä ajoin, niin minäkin aina teen koska tiedän että jouluna tekee muutenkin tiukkaa.

Minä olen noudattanut aina äitini neuvoa, suu säkkiä myöten. Eli sen verran laitetaan jouluun rahaa kuin on varaa. Meilläkin lasten ollessa pieniä lahjoja ostettiin, mutta ei mitään övereitä merkkileluja. Nyt, kun olen yksin, niin annan rahaa tai lahjakortteja lahjaksi jälkikasvulle ja heidän lapsilleen. 

Vierailija
42/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, että sinun piti lasten äiti haukkua tuossa ovelasti ohimennen vaikka on sinun vuoro. 

Minusta taas ap oli kohtelias ex:ää kohtaan.

Olisihan hän voinut kertoa myös totuuden, että ex. aikoo nykyisen jännämiehen kanssa ryypätä koko Joulun ja nussia kaikki muut väliajat.

Lasten isän eli aloittajan vuoro hoitaa joulu lasten kanssa huolimatta siitä, mitä lasten äiti tekee jouluna. 

Vai pitääkö lasten äidin tehdä selvitys lasten isukille siitä, mitä puuhaa jouluna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet elämäsi järjestellyt. Joulu tuli yllättäen? Lasten on hyvä oppia käsittelemään pettymyksiä. 

Mutta ei joka joulu, mun lapsuudessa vanhemmat aina joivat, ja muutkin pyhäpäivät isäni pakeni töihin "tienaamaan", hän ei osannut juhlia selvinpäin, eikä äitinikään

Vierailija
44/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet elämäsi järjestellyt. Joulu tuli yllättäen? Lasten on hyvä oppia käsittelemään pettymyksiä. 

Mutta ei joka joulu, mun lapsuudessa vanhemmat aina joivat, ja muutkin pyhäpäivät isäni pakeni töihin "tienaamaan", hän ei osannut juhlia selvinpäin, eikä äitinikään

Tarkoitin, ettei joka joulu tarvitse pettyä, jos yks joulu on "harmaa"

Vierailija
45/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät alkoholiton ja tupakat ostamatta, niin jää rahaa lasten lahjoihin. 

Jos ei juo, eikä tupakoi, silti joskus pettymys osuu kohdalle. Toivotan Hyvää Joulua silti, ettei menis huonosti.

Vierailija
46/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee aina yllätyksenä joten ei köyhät voi säästää rahaa. Joka kuukausi olen laittanut itse työttömänä 50 euroa säästöön joten jouluna minulla on nyt ruokaa ainakin tarpeeksi. Olen pyrkinyt tulemaan vähemmällä toimeen joten rahaa jää säästöön.

Vierailija
47/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapset mennä toisen vanhemman luo käymään, tai isovanhempiensa ?

Vierailija
48/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, että sinun piti lasten äiti haukkua tuossa ovelasti ohimennen vaikka on sinun vuoro. 

Kurjaa, että ketjussa haukutaan enimmäkseen aloittajaa mutta konkreettisista apua ei anneta. Ei se haukkuminen tässä vaiheessa mitään auta.

Kolehtiko pitäisi tällekin olla porukalla keräämässä? Senkun annat sitä "konkreettista apuas" niin paljon kuin sielus ja p*rsees kestää. 

Jos ei ole mitään annettavaa niin voi olla kommentoimatta. 

Vierailija
49/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa haukkua jos ei äitiä kiinnosta omat lapset. Miksi äiti ei kiikuta lahjoja lapsille!! Mihin ne elatusrahat menee?

Vierailija
50/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko lapset mennä toisen vanhemman luo käymään, tai isovanhempiensa ?

Isukkiko se siellä nyt taas on tuuppaamassa lapsensa toisten hoidettavaksi, syötettäväksi jouluna, vaikka on oma hoitovuoro.

Ei ole uutta tähtitaivaan alla.

Vierailija
51/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa haukkua jos ei äitiä kiinnosta omat lapset. Miksi äiti ei kiikuta lahjoja lapsille!! Mihin ne elatusrahat menee?

Miksi isukki ei osta lapsille lahjoja tänäkään vuonna?

Vierailija
52/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa, että ketjussa haukutaan enimmäkseen aloittajaa mutta konkreettisista apua ei anneta. Ei se haukkuminen tässä vaiheessa mitään auta.

Kolehtiko pitäisi tällekin olla porukalla keräämässä? Senkun annat sitä "konkreettista apuas" niin paljon kuin sielus ja p*rsees kestää. 

Ota ihan rauhallisesti. Ei sinun tarvitse antaa mitään apua kenellekään. Hyvää ja rauhallista joulua ja toivott. kielenkäyttösikin kaunistuu vähän ensi jouluksi.

Vierailija
53/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloituksen mies sanoo olevansa yh eli hän saa äidiltä varmaankin elatusrahoja

- äiti on varmasti ostanut omasta puolestaan lahjat lapsille

- jos on sovittu että lapset ovat isällä niin sitten ne ovat

Vierailija
54/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jostain saa jouluapua.  Ette mistään tiedä onko ap siivousintoinen.  Hyvää joulumieltä kaikille.

Vierailija
55/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. Meillä päätti pesukone sanoa itsensä irti näin joulun alla. Saatiin uusi pesukone ostettua niin seuraavana viemäröinti näytti keskaria ja nyt odotellaan että painepuhdistusauto saapuu puhdistamaan viemärit. Vähintään tuhannen euron ylimääräiset menot näin joulun alla. Kyllä tuntuu pienituloisessa perheessä. Ja sitten joku vielä hekottaa että raha ei tuo onnea... 

Jeo, meillä hajosi kaksi kodinkonetta, kuivausrumpu ja uuni. Ilman kuivausrumpua pärjää toki hetken ja toisenkin, vaikka ahtaat kuivaustilat. Hella toimii, mutta uuni ei. Eli jos ei uutta saada, jää kinkut ym.uuniruuat tekemättä. Toki hankaloittaa arkea muutenkin, yllätävän paljon vaan sitä uunia tarvitsisi, kun ei sitä ole. Muutenkin olen huono keksimään ruokia, niin tuntuu, että puolet on pois pelistä uunin takia.

Vierailija
56/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatusrahat menee lasten isälle, joka on yksinhuoltaja. Siitä vaan ostelemaan saamillalsi elatusrahoilla lapsille lahjoja aloittaja rakas.

Vierailija
57/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla rehellinen lapsille ja sanoa, että rahaa ei ole. Miksi ihmeessä pitää opettaa lapset saamaan mitä haluavat. Ei joulun tarkoitus ole lahjoissa. 

Vierailija
58/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kukaan usko, mutta puhun totta kun sanon ettei meidän lapsi toivo lahjaksi mitään erityistä. Saa aina synttäreinä ja jouluna jonkun yhden ns.hyvän lahjan, mutta ei kinua niitä eikä lahjat ole joulussa se juttu hänelle.

Tunnelma on se, mistä me nautitaan. Sama joulukuusi ja samat koristeet. Piparitaikina ei ole kallista, siitä tehdään piparkakkutalo. Ruokaan menee rahaa aina eikä meillä välttämättä edes syödä jouluruokia. Saa nähdä. Käydään joulukonserteissa, joulupoluilla ja -pihoilla sekä katsellaan kotona jouluelokuvia. Todella vähän rahaa menee tähän kaikkeen. Olemme hyvätuloinen perhe ja joulukuu on meillä menoissa se maltillisin, kun ollaan niin paljon vaan kotona.

Vierailija
59/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkä ikäisiä lapset on?

Jos ovat siinä iässä etteivät pukkiin enää usko niin voit sanoa että ostetaan lahjat joulun jälkeen kun nyt on rahan kanssa tiukkaa.

Vierailija
60/102 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluruoka nyt ei ole mikään erityisen kallis, jos oletetaan että sulla on vaikka 2 lasta niin 500g valmiskinkkuviipalepaketti maksaa 7e. Sen lisäksi sellaisia laatikoita mitä oikeasti syötte vaikka pari kpl. 700g laatikot näyttää maksavan ainakin lähiprismassa saman verran kun 350g laatikot. lisäksi vaikka nakkeja/lihapulli, perunasalaattia tms. Joulusta voi tehdä omannäköisen. Konvehtirasian saa vitosella.

Kolmena päivänä putkeen ei tarvitse kiskoa jouluruokaa ja harvempi jaksaakin.

Torttutaikina ja marmeladi maksaa joku 4e. Pipareita saa valmiina aika edullisesti ja saa näitä ohjelmanumerona toki leipoakin. 

lahjoja nyt ostat sen mitä pystyt, ei niiden tarvitse näitä toiveita olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi