Oletko lahjoittanut mihinkään keräykseen viime aikoina?
Kommentit (68)
Kissoja hoitavalle yhdistykselle lähti amazonin kautta ruokaa ym tarvittavaa. Laitan paketin noin joka 3. kuukausi. Ihmisten auttamiseen en työssäkäyvänä anna senttiäkään.
Olen osallistunut Lidlin joulukeräykseen, ostanut muutaman tuotteen omien ostosteni yhteydessä ja jättänyt kassojen jälkeen olevaan kärryyn, josta henkilökunta toimittaa eteenpäin.
Palkkani on nettona 1094 €, en lahjoita. Omille lapsille ostan lahjat.
Itsekin annoin tänä jouluna ruoka- ja kissanhiekkalahjoitukset kissatalolle. Aiempina vuosina olen osallistunut vähävaraisten perheiden auttamiseen. Viime jouluna vein lahjat ja ruokakassit suoraan kahdelle perheelle jotka sanojensa mukaan olivat taloudellisesti vaikeassa tilanteessa. Molemmissa oli vastassa röökiä vetävät vanhemmat ja iso lauma eläimiä. Tiedän että eläimet tuovat iloa mutta kun elukat ja rööki menee omien lasten edelle niin ei kiitos, en halua auttaa sellaisia vanhempia. Eikä saisi yleistää mutta osa on liikaa tuudittautunut siihen että joka joulu eri järjestöt kantaa kassikaupalla ruokaa ja lahjoja niin itse ei tarvitse tehdä asian eteen mitään. Suomalaisten "köyhyys" on myös yleensä ihan itse aiheutettua kun eletään yli varojen ja velaksi. Hassataan rahat sellaiseen mihin ei ole oikeasti varaa ja sitten masennutaan työttömiksi kun olisi maksun aika.
Joulupuu-keräykseen ostettiin lahjoja ja paikallisen eläinsuojeluyhdistyksen keräyksen kissoille lahjoja
Lahjoitin rahaa yhden afganistanilaisen perheen perheenyhdistämiseen.
Jos oikeasti haluaisit auttaa, väylä kyllä löytyisi.
Ja esimerkiksi eläinsuojeluyhdistysten tarve kissanruoalle ja esim. hiekalle on ihan jatkuva, ne varmaan menee oikeaan käyttöön.