Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko miehellesi tästä?

Vierailija
08.12.2024 |

Istuin pöydän ääressä perus sunnutailookissa lukemassa kirjaa ja mieheni istui vastapäätä minua. Hetken minua katseltuaan mies totesi että näytän jotenkin oudolta, ja ettei olisi minusta kiinnostunut jos näyttäisin aina tuolta. No mä tietenkin loukkaannuin, sanoin että jaa, enkö mä aina näytä tältä, et olipa ikävästi sanottu. Mies turhautui kun loukkaannuin eikä ole puhunut sen jälkeen mulle mitään 😅 ollaan oltu yhdessä kuitenki jo 4v ja mies näkee mut jatkuvasti meikittä, hiukset sotkuisella nutturalla. Ei tää vakava asia ole, mutta ulkonäkö muuttuu ja mitä jos muutun juuri tuon "oudon" näköiseksi, eikö mies olisi minusta enää kiinnostunut?

Olisitteko itse loukkaantuneet vai omaanko vain huonon itsetunnon? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerö ukko.

Vierailija
2/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kyllä mun miehelläkin on ilmeitä jotka ei niin komeita ole, silti ei tulisi mieleenkään sanoa että jos aina näyttäisit tuolta ni en vois olla susta kiinnostunut. 

Me vanhetaan molemmat. Onkohan tää suhde syvällinen vai vaan ulkonäköön perustuva. 

Vierailija
4/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Vierailija
5/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehesi sunnuntailook. Olisitko valinnut, kerro se hänelle.

Vierailija
6/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pinnallisen kuuloinen mies kieltämättä, voisi vähän enemmän arvostaa. Ja jos ulkonäkö ei miellytä ni ettiköön jonkun nätimmän jos saa. 

Vierailija
7/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta heitolta, miehesi ei taida pitää sinua kovin kauniina jos tuollaiset sanat tulevat spontaanisti. 

Itse arvostan miestäni, ja rakastan, on hän minkälainen vain, resuinen tai hienoissa vaatteissa. Hän on hieno ihminen. 

Vierailija
8/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Loukkaantuisin kyllä. Onneksi kukaan ei koskaan ole noin törppö ollut. Minusta tuo kuulostaa jo siltä, että hän harkitsee lähtöä, eikä enää juuri arvosta sinua. Tod.näköisesti lähtisin itse. 

Vierailija
9/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saitko sitten kaipaamaasi draamaa? Onko päiväsi pilalla jos siihen ei saa tekemällä tehtyä riitaa?

Vierailija
10/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauraisin ja sanoisin, että et itsekään miltään rantaleijonalta näytä, mutta onneksesi ulkonäkö ei ole tärkein asia parisuhteessa.

Vierailija
11/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei vilkaise ny varmuuden vuoksi peiliin ja onko muuttuneita ulkoisia tai olemuksen juttuja? Naama mokelissa tai naputuata, mykkäkoulua, pihtaamista, kunto pudonnut, elämän energia kadoksissa? Huomaustus voi olla myös hätähuuto suhteen puolesta!

Vierailija
12/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättänyt miehen

Vierailija
13/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo typerästi sanottu. Kyllä parisuhteessa pidemmän päälle pitäisi muut asiat merkata enemmän kuin se, että miltä näyttää tavallisena sunnuntaina...

Vierailija
14/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoo aina että olen aina kaunis. Silloinkin kun en varmasti ole. 

Suurin osa miehistä sanoo näin. 

Vierailija
15/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka ukko sulla. Ei toista arvostavassa suhteessa sanota toiselle noin.

Vierailija
16/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, hyvä, en siis loukkaantunut turhasta. Ei sillä että loukkaantuminen mitään auttaisi, ja tiedän itsekin että vuodet verottaa, ihan sama kuinka paljon urheilet ja syöt terveellisesti, ei tästä nätimmäksi muutu. Haluaisi silti elää ihmisen kanssa joka ei tuollaisia mieti hiljaa minua katsellessaan. 

Vierailija
17/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin inhimillinen tilanne, ja reaktiot voivat vaihdella henkilöstä riippuen. On luonnollista, että tuollainen kommentti voi tuntua loukkaavalta, koska ulkonäköön liittyvät asiat ovat usein herkkiä ja henkilökohtaisia.

On hyvä muistaa, että ihmiset joskus sanovat asioita harkitsematta niiden vaikutusta. Ehkä miehesi ei tarkoittanut sanojaan niin ikävästi kuin miltä ne kuulostivat, vaan yritti vain huomioida jotain, mikä hänen mielestään oli poikkeavaa. Kommentti oli kuitenkin kömpelö ja sen olisi voinut esittää empaattisemmin jos se oli tarpeellista ollenkaan.

Loukkaantuminen on täysin ymmärrettävää

Ei ole huonoa itsetuntoa tuntea itsensä loukatuksi, kun joku, jonka mielipiteellä on väliä, sanoo jotakin negatiiviselta tuntuvaa ulkonäöstäsi. Pitkään yhdessä olleena olisi kohtuullista odottaa, että mies osaisi valita sanansa paremmin tai ainakin selittää, mitä hän tarkalleen tarkoitti.

Mitä jos ulkonäkö muuttuu?

On normaalia miettiä, mitä tapahtuisi, jos ulkonäkö muuttuu pysyvästi. Kuitenkin pitkässä parisuhteessa rakkaus ja kiintymys perustuvat paljon muuhunkin kuin ulkonäköön yhteisiin kokemuksiin, arvoihin ja tunteisiin. Ehkä tämä on hyvä tilaisuus keskustella siitä, mikä teitä yhdistää, ja myös miehen sanojen taustalla olevista ajatuksista.

Voitko puhua asiasta uudelleen?

Jos tilanne jäi vaivaamaan, voit ottaa sen puheeksi uudelleen, mutta rauhallisesti. Voisit sanoa esimerkiksi:

Se, mitä sanoit aiemmin, jäi mietityttämään. Tuntui pahalta kuulla, että näytin oudon näköiseltä. Voisitko selittää, mitä tarkoitit? Ja voitaisiin samalla keskustella, miten tuollaiset kommentit vaikuttavat minuun.

Tämä antaa miehelle tilaisuuden avata ajatuksiaan ja myös ymmärtää, miksi reagoit niin kuin reagoit. Tämä ei ole vain huonosta itsetunnosta kiinni, vaan siitä, miten sanat tulivat ulos ja miten ne osuivat herkkään kohtaan. Tärkeintä on jatkossa pitää kommunikaatio avoimena ja muistuttaa toisianne siitä, miksi olette yhdessä.

Vierailija
18/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ex mies ton jälkeen

Vierailija
19/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku on niin tyhmä että sanoo noin toiselle, on peruste eroon. 

Vierailija
20/25 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä että joku kyselee muilta, miltä itsestä pitäisi tuntua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä