Mielestänne paras presidentti Suomessa elämänne aikana tai historiassa?
Kuka näistä on mielestänne hoitanut parhaiten pestinsä? Jos yhtään olette perehtyneet historiaan niin ymmärrätte nyt olevia ja tulevia tapahtumia. Sen, minkä olen täällä tyyppejä seurannut niin eivät ole ihan kartalla asioista
Kommentit (87)
Äänestin Paasikiveä. Perustelen sillä, että sodan jälkeen oli todella tiukat vuodet: Porkkalan luovutus, sotasyyllisyysoikeudenkäynnit, valvontakomissio kyttäsi Tornissa, kommunistit mellastivat jne. Moni ei olisi selvinnyt tuosta 10 vuoden jyrästä!
Ryti. Ei tähän ole muuta oikeaa vastausta. Kekkonen teki suurta hallaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Relander oli paras. Matkusteli paljon suhteita luomassa.Reissu-Lasse.
Varsinainen reissaaja. Presidenttikautenaan Relander teki kaiken kaikkiaan kaksi ulkomaanmatkaa, joilla hän kävi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa ja Latviassa.
Stubb on ollut virassa reilut 9 kuukautta ja tehnyt 24 ulkomaan matkaa.
Ei tuo ole paljon. Minulla on 400 matkapäivää vuodessa.
Parhaimmasta en tiedä mutta huonoin on Maanpetos Setapressa Halonen joka halveksi sotaveteraaneja ja rakasti muuta maailmaa. Oli maamiina sopimuksen ajaja ja etäännytti Suomen Amerikasta. Antoi arvomerkin diktaattori al-Assadille. Toivottavasti kuolee pian jotta pääsen paskantamaan sen haudalle.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Paasikiveä. Perustelen sillä, että sodan jälkeen oli todella tiukat vuodet: Porkkalan luovutus, sotasyyllisyysoikeudenkäynnit, valvontakomissio kyttäsi Tornissa, kommunistit mellastivat jne. Moni ei olisi selvinnyt tuosta 10 vuoden jyrästä!
Siihen päälle vielä evakkojen sopeuttaminen uusille asuinseuduille, jälleenrakennus ja sotakorvausten maksaminen! Siinäpä "pientä" hommaa. Turhaan ei puhuttu Paasikiven-Kekkosen linjasta. Kekkosella oli helpompi jatkaa jo rakennettua latua NL:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ryti. Ei tähän ole muuta oikeaa vastausta. Kekkonen teki suurta hallaa.
Kekkonen luovi tätä maata hyvin ja muuta hallaa ei ollut kuin se rakastajatar Anita Hallama.
"Hän tuli tunnetuksi 16 vuotta kestäneestä suhteestaan presidentti Urho Kekkoseen. Suhde oli julkinen salaisuus, kunnes Hallama itse kertoi siitä kirjassaan Sydämen kieltä sydämelle (2001).[1] Hallamat olivat Kekkosten perhetuttuja jo 1950-luvulta lähtien".
Jollet ollut Kekkosen puolella olit samalla myös neuvosto vastainen.
Kekkonen on haudan takaa noussut jopa youtube-tähdeksi. Se todistaa että hän on suurin.
Vierailija kirjoitti:
Kannatti olla hyvissä väleissä itänaapuriin. Nyt ei olla ja niin kuin jokainen näkee, tässä ei hyvin käy.
Olen kyllä ikäihminen ja minua voitte haukkua, mutta käsitän, kuinka tässä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatti olla hyvissä väleissä itänaapuriin. Nyt ei olla ja niin kuin jokainen näkee, tässä ei hyvin käy.
Olen kyllä ikäihminen ja minua voitte haukkua, mutta käsitän, kuinka tässä käy.
Itse olen vanha ja lapset asuu kaukana Suomesta. Ikäihmisenä ymmärrän, että hyvin tässä ei käy. Kaikki luottaa Natoon, mutta eipä se meitä auta.
"Suomen Nato-jäsenyys lisää sekä Suomen turvallisuutta muuttuneessa toimintaympäristössä että Itämeren alueen ja Pohjois-Euroopan vakautta ja turvallisuutta".
Ei ole kovin hyvin mennyt. Merikaapeita katkotaan ja käsiä levitellään. Joopa. Itämeren suunnallahan menee hyvin. Paitsi kaapeleita ne kaapelit...
i
Vierailija kirjoitti:
Et ole elänyt Kekkosaikaa, koska puhut paskaa. 70-, 80-luvulla elämä oli ihanaa. Olo ostovoimaa ja Anttilan kuvastoja - ainakin 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Relander oli paras. Matkusteli paljon suhteita luomassa.Reissu-Lasse.
Kyllä! Kävi kylässä myös isovanhempieni kodissa maakuntamatkallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole elänyt Kekkosaikaa, koska puhut paskaa. 70-, 80-luvulla elämä oli ihanaa. Olo ostovoimaa ja Anttilan kuvastoja - ainakin 70-luvulla.
Mää elin kekkosaikaa ja muistan kuvan lehdissä, kun se pussasi Brezneviä suoraan suulle.
Silti: Kekkonen pelasi sellaista peliä, että oli väkisin vallassa vaikka sitten poikkeuslailla ilman äänestystä. Oli liikaa Venäjää myötäilevä. Dementoitui eikä vaan meinannut mennä eläkkeelle. Luuli esim Islannin presidenttiä äidikseen. Rauha hänen muistolleen, mutta olisi pitänyt vetäytyä muistin pätkiessä. Ikävää, että piti rakastajatarta, vaikka vaimo eli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää elin kekkosaikaa ja muistan kuvan lehdissä, kun se pussasi Brezneviä suoraan suulle.
Muistat väärin. Kyllä se oli Leonid Breznevin ja Erich Honeckerin suudelma DDR:n 30-vuotisjuhlassa 7.10.1979
Ei kannata muistella, jos ei muista!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYISR8fPFO0g…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen oli r y s s i e n kumartaja ja pikkukommunisti
Kekkosta kuulemma nimitettiinkin pikkukommunistiksi.
"Kuulemma" niin. Itse elin Kekkosen aikaa: Suomi ja suomalaiset voivat hyvin. Mitenkäs nyt?
- n68v -
Niin mitenkäs nyt? Nyt on TÄYSIN erilainen aika kuin Kekkosen aikana. Ihan täysin.
Kekkosen aikana suomalaiset voi hyvin. Kyllä. Mutta Kekkosestako se muka oli kiinni.
Silloin oli kaikin puolin vakaat ajat Euroopassa ja paljolti muuallakin. Sota-ajat oli ohi eikä minkäänlaisia suuria uhkia ilmassa, talous sai rauhassa kehittyä hyvään suuntaan.
Kekkonen veljeili venäläisten kanssa, koska se oli mahdollista. Tämän nykyisen presidenttimme aikana se ei olisi mahdollista mitenkään, eikä edellisenkään. Ja syy ei ole meidän valtiojohtomme.
Ståhlberg, Paasikivi, Ryti ja Mannerheim on ne presidentit, jotka on joutuneet ne vaikeimmat ajat luotsaamaan Suomea ja nyt joutui Niinistö pahaan saumaan. Stubb saattaa vielä joutua vaikka mihin, emme tiedä miten tilanne kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen päälle vielä evakkojen sopeuttaminen uusille asuinseuduille, jälleenrakennus ja sotakorvausten maksaminen! Siinäpä "pientä" hommaa. Turhaan ei puhuttu Paasikiven-Kekkosen linjasta. Kekkosella oli helpompi jatkaa jo rakennettua latua NL:n kanssa.
Evakkojen asuttamisesta uusille asuinsijoille vastasi hyvin pitkälle Veikko Vennamo. Hän se työn teki.
Kekkonen oli surkea presidentti joka piti omaa etuaan tärkeimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen oli r y s s i e n kumartaja ja pikkukommunisti
Kekkosta kuulemma nimitettiinkin pikkukommunistiksi.
"Kuulemma" niin. Itse elin Kekkosen aikaa: Suomi ja suomalaiset voivat hyvin. Mitenkäs nyt?
- n68v -Niin mitenkäs nyt? Nyt on TÄYSIN erilainen aika kuin Kekkosen aikana. Ihan täysin.
Kekkosen aikana suomalaiset voi hyvin. Kyllä. Mutta Kekkosestako se muka oli kiinni.
Silloin oli kaikin puolin vakaat ajat Euroopassa ja paljolti muuallakin. Sota-ajat oli ohi eikä minkäänlaisia suuria uhkia ilmassa, talous sai rauhassa kehittyä hyvään suuntaan.
Kekkonen veljeili venäläisten kanssa, koska se oli mahdollista. Tämän nykyisen presidenttimme aikana se ei olisi mahdollista mitenkään, eikä edellisenkään.
Ihan sama. Elin nuoruuttani silloin ja kaikki oli hyvin. Nykyisin mikään ei ole hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen oli surkea presidentti joka piti omaa etuaan tärkeimpänä.
Sinähän sen tiedät. Maailma oli silloin vain hyvin.
- n68v -
- n68v -