Vauva omaan sänkyyn!
Tuosta ketjusta jossa mietitään vauvan siirtämistä sisarusten kanssa samaan huoneeseen jatkaisin että minulla lapset 7kk ja 2v. Kertokaa vinkkejä millä ihmeen ilveellä saan vauvan nukkumaan edes omaan pinnikseen (haaveilen vain eri huoneesta). Meillä sekä minä että vauva huonoja nukkujia ja perhepetiin päädyttiin vahingossa. Olen pari viikkoa yrittänyt nukuttaa vauvaa sylissä ja siirtänyt pinnikseen, mutta huuto alkaa heti ja olen antanut aina periksi 2-3 tunnin huutosessioiden jälkeen. Vauva kyllä nukahtaa pinnikseen, mutta herää n. 10 min. välein huutamaan. Meillä on unipussi ja pinniksessä minun paita " hajuna" , joten ne on jo kokeiltu.
Kommentit (3)
Ensinnäkin kysyisin, onko pinnasänky erillään sängystänne? Meillä sain tytön nukkumaan pinnasänkyyn siten, että pinniksestä on toinen reuna pois ja pinnasänky on siltä reunalta kiinni meidän sängyssä ns. sivuvaununa. Illalla ja yöllä imetän tytön suoraan sänkyynsä ja sitten kun hän on nukahtanut, niin haen itselleni hyvän asennon sängystä ja vien käden tytön lähelle pinnasängyn puolelle. Näin saimme hänet siirtymään pinnikseen. Itse aloin hermostua, kun löysin itseni useampana yönä peräkkäin sänkymme jalkopäästä pienestä kolmiosta ja sitten totesin, että nyt lähdetään yrittämään sitä pinnasänkyä. Tyttö kun ei ole oikein suostunut nukkumaan muualla kuin sylissä tai vieressä edes päiväsaikaan. Tyttömme on tosin vasta 7 viikkoa vanha, mutta näin se toimi meillä.
ja ole kärsivällinen. Ensin ehkä pitää istua ja silitellä vauvaa useampana päiväuniaikana jotta tottuu pinnikseen ja pikkuhiljaa uskaltaa rentoutua niin että öisinkin jää. Lue Tracy Hoggin Vauvakuiskaaja-kirja lapsen unesta ja tottumuksista, musta oli ainakin tosi hyvä tällaisia hankalia unijuttuja ajatellen ja antaa paljon vinkkejä.
Onnea nukuttamisille!
Luulenpa, että teidän tyssi on vaan tottunut siihen että vieressä nukkuu äiti. Kyllä saat hänet nukkumaan omaan sänkyyn, mutta se vaatii vaan kärsivällisyyttä sinulta sekä tytöltä. Koitapa saada hänet nukahtamaan omaan sänkyyn. monesti käy niin, että lapsi säikähtää kun herääkin ihan eri paikasta mihin nukahti...
Itselläni tyttö8kk. Olemme juuri opettelemassa samaa asiaa, ja nyt on jo parina iltana nukahtanut omaan sänkyyn ilman vastalauseita.(aikaisemmin siis nukahti tissille syliin). Mutta kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa toivottelen!!!kyllä se onnistuu!