Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako aloittaa suhde liikaa alkoholia käyttävän miehen kanssa?

Vierailija
08.12.2024 |

Miesystäväni hoitaa työsä hyvin, mutta viikonloput hän on kännissä. Olemme tunteneet vuoden verran ja hän on muuten mukava. Olen miettinyt, että potäisikö lähteä suhteesta.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häiritseekö asia sinua? Siitähän se riippuu. Ei kannata tehdä oletuksia sen perusteella, että mies voi muuttua tms. Mieti tilannetta siltä kannalta, että mies jatkaa juomistaan joka tapauksessa. Joko hyväksyt ja annat olla tai sitten et hyväksy ja lähdet suhteesta.

Vierailija
42/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli arkipäivät hoitaa työnsä ja viikonloppuisin juopottelee.

Monesko sinä olet siinä kuviossa? 

Tietenkin aikuisen ihmisen pitää välillä priorisoida esim työ ykköseksi, mutta jos sinä olet koko ajan odottamassa vuoroasi, niin ei hyvä, ei ollenkaan. 

Minä odotin aikani raitistumista ja sitten kuolemaa. Kumpikaan ei toteutunut, joten oli pakko tehdä se vaikein, eli lähteä. 

Eksäni muuten jäi eläkkeelle, koska hoiti työnsä sen verran kelvollisesti (tai hyväveliverkoston tuella) että ei ne ennusteet siitä että joku päivä se alamäki alkaa ei välttämättä toteudu.

Eksäni on sellaista geneettistä perimää, että humala on sen luonnollinen olotila. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies väkivaltaiseen käytökseen taipuvainen runsaan alkoholin juomisen lisäksi? Jäin itse aikoinaan suhteeseen, missä mies joi runsaasti, mutta hoiti kyllä työnsä. Ihmettelin mielessäni, miten mies pystyi kittaamaan kertahotkaisulla isoja tuopillisia. Oli alkuaikoina selvin päin ja kännisäkin mukava, ihastuttavakin. Hän ei kuitenkaan nähnyt  kovassa alkoholin kulutuksessaan mitään ongelmaa. Kun suhde syveni ja pitkittyi, alkoi väkivalta, ensin henkinen, myöhemmin fyysinen. Mies sai nimittäin raivohulluuskohtauksia. Yritin häntä  saada AA:han. Näin jälkeen päin ajatellen, olisi ollut pitänyt tajuta, ettei se tolkuton kittaaminen ollut millään tavalla normaalia. Onneksi pääsin elävänä irtaantumaan suhteesta. 

Mieti tarkkaan. Sinulla on vain yksi elämä. 

Vierailija
44/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppo hoitaa pahaa oloaan alkolla, joten onko tässä tapauksessa syy selvillä? Voiko siihen vaikuttaa? Kuten edellä sanottua niin jäät toiseksi ja tilanne vaan pahenee. Voitko keskustella juopon kanssa mikä elämässä pelottaa häntä niin paljon? En jäisi itse katselemaan. 

Miten sinä selviydyit juoppudestasi?

Vierailija
45/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa raitis kiltti mies naisille. Juoppo kelpaa koska se on varmaan komeakin.

Vierailija
46/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä noin niinkuin itse luulet ja olet mieltä. Älä kysele täältä henk.koht asioita, omien asioitten ulkoistaminen muille ei ole hyvä juttu. Itse erosin alkoholisti miehestä, olin aina nro 2 ja mikään ei ikinä muuttunut, hän ei itseasiassa edes halunnut muuttua/apua ongelmiinsa. Selvinpäin "oikein mukava ja hauska jne jne", mutta kännissä hän ei ollut noita asioita. Jos jaksat loputonta vuoristorataa hyvä/huono suhde, niin mieti vielä. Sinun elämä, sinä päätät.

Vierailija
47/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on alkoholisti. Hän käyttää palkkansa alkoholiin. Minun palkkani menee taloutemme ylläpitoon. Onneksi lapset ovat jo omillaan. Olen tottunut tällaiseen elämään, joten en ole eronnutkaan.

Niin, kaikkeen tottuu, jopa puukkoon selässä jos makaa mahallaan. Mutta miksi pitäisi tottua? Onko se hyvä elämä, ja juuri sinun näköisesi, ja näköjään vielä mahdollistat miehesi juomisen.

Vierailija
48/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen arkisin kännissä, tylsä etätyö. Viikonloput selvinpäin.

Vierailija
49/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa raitis kiltti mies naisille. Juoppo kelpaa koska se on varmaan komeakin.

Nyyh nyyh sinne äitin kellariin, jos olisit lukenut vastauksia niin niissähän juuri sanotaan että EI kannata ottaa juoppoa.

Vierailija
50/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotin aikani raitistumista ja sitten kuolemaa. Kumpikaan ei toteutunut, joten oli pakko tehdä se vaikein, eli lähteä. 

:D

Vierailija
51/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut hoitaa hänet kuntoon rakkaudellani mutta ulkopuoliset estivät. Kunhan hän palaa takaisin vankilasta ja saa tilit selviksi, palaamme yhteen.

Joskus rakkaus on odottamista, sanoo jo yhteistatuointimme!

Vierailija
52/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte että lyö vain paikkoihin jotka voi peittää vaatteilla ja vain nyrkillä ilman aseita.

Rahasi hän tarvitsee viinaksiinsa. Pettämisiäkäänei voi paheksua koska ne tapahtuvat kännissä.

Unelmahäät.

Eikä se kauaa kstää, ruho sanoo poks kun muutaman vuoden vaippaa vaihdat.

Vierailija
53/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa suhdetta. Tyyppi jää kuitenkin myös lyhytikäiseksi, etkä voi edes ajatella tehdä lapsia juopon kanssa.

Vierailija
54/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen arkisin kännissä, tylsä etätyö. Viikonloput selvinpäin.

Varoituksen sana, mikä tahansa jatkuva alkoholinkäyttö sairastuttaa jokaisen jatkajansa lopulta alkoholismiin. Salakavala, mutta laillinen on huumaava etanoli.

Vierailija
55/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata. Kokemuksella. Niin kauan kuin et lähde, hän ottaa sen viestinä siitä, ettei hänen ihan vielä tarvitse raitistua

Eikä siinä käy niin, että tilanne vaan pysyisi samana. Koska alkoholismi etenee vääjäämättä. Alkaa terveys pettää, sydän pettää. Hänestä tulee yhä ärtyisämpi ja vähemmän lemmekäs. Sitä alun hurnaavaa miestä ei enää ikinä tule takaisin. Seuraavan kerran hän skarppaa samalla lailla, kun rakastuu seuraavaan naiseen.

Vierailija
56/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en jaksaisi kauaa katsoa jos viikonloppu olisi vain kännäämisen ja krapulaisen ukon katsomista

Mä en jaksanut katsoa hauskaakaan juoppoa. Sen kaikki raha meni kaljaan ja tupakkaan. 

Pelastin siis itseni.

Hänellä oli tatska, minulla ei, tiedoksi runkkaritrollille 

Rahanko takia erosit? 

Vierailija
57/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin red flag mitä voi olla.

Ei alkoholistikaan sentään mikää persu ole.

Kaikki alkkikset ei ole persuja, mutta kaikki persut on alkkiksia. 

jumalauta miten hauska olet nauroin parituntia maha kippurassa.itekkö keksit?

Vierailija
58/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko humalassa aggressiivinen?

Jos ei, niin jätä se sika. Sulkeutuvat tissuttelijat on tosi tylsää seuraa.

N19

Vierailija
59/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas siinäpä pulma. 

Vierailija
60/81 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoppo hoitaa pahaa oloaan alkolla, joten onko tässä tapauksessa syy selvillä? Voiko siihen vaikuttaa? Kuten edellä sanottua niin jäät toiseksi ja tilanne vaan pahenee. Voitko keskustella juopon kanssa mikä elämässä pelottaa häntä niin paljon? En jäisi itse katselemaan. 

Miten sinä selviydyit juoppudestasi?

Ei ole juopon ongelmia ollut koskaan itsellä eikä kyllä suvussakaan, mutta naapurustossa sekä entisessä ystäväpiirissä on. Ystävyys jatkuu sitten joskus kun korkki pysyy kiinni. Käytän kyllä joskus alkoholia, mutta toisin kuin juopolla pystyn kontrolloimaan käyttöä ja elämään täysillä elämää. Kiitos vain kysymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi