Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo mitäs tekisi tällaisen henkilön huomioimisen suhteen (lahjat, tuliaiset, pikku tervehdykset)?

Vierailija
23.02.2007 |

Äitini ei pistä paljoakaan painoa hänelle osoitetuille lahjoille. Paketin saattavat jäädä avaamatta moneksi päiväksi, joskus olen saanut omia lahjojani takaisin, vuoden voimassa oleva lahjakortti vanheni, kun hän ei vaan muistanut käyttää. Koskaan hän ei kiitä, ei edes muista saaneensa kyseistä lahjaa minulta, ei kommentoi muuta kun että " mitä hän nyt tolla tekee" . Hyvin harvoin hän muistaa ketään lahjalla, yleensä korkeintaan jälkikäteen. Ei paljon huvita nähdä vaivaa hänen muistamisekseen, mutta on kai sentään liian törkeää esim tuoda ulkomaan tuliaiset vain muille perheenjäsenille? Vai?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta hänelle enään lahjoja, en edes jouluna. Hyvissä väleissä ollaan ja nähdään viikottain.

Vierailija
2/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreinä voit viedä vaikka kukkakimpun tai suklaarasian tai jonkun muun pikkuherkun. Jouluna voit antaa vaikka joulukukan tai jonkun pienen tarpeellisen lahjan, vaikka kaulaliinan (siis jos vietätte joulun yhdessä, muutoin varmaan joulukukka, suklaarasia tai pelkkä kortti riittää).

Tuliaisjuttu onkin hankalampi, jos tuot muillekin samalla kertaa tuliaisia ja jaat ne henkilöille yhtäaikaa niin sitten on noloa jättää äitisi siitä pois. Tuo jotain tosi, tosi pientä mutta tarpeellista. Vaikka mausteita ulkomailta. Tai käsineet. Tai jotain sellaista mitä hän 100% ostaisi itsekin muuten.

Ei kannata tällaisesta käytöksestä loukkaantua, äitisi vain on sitä tyyppiä, ettei välitä lahjoista ts. ei ole materialistisen itsekäs tms. Se ainakin on varmaa, ettei kalliita, erikoisia lahjoja kannata antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn ihan ystävällisyydellä, että MIKSI hän ei avaa lahjoja/käytä lahjakorttia...?

Tarkoitan, itselläni on sukulainen, joka antaa aina minulle ei sopivia lahjoja... Kiitän niistä toki ja olen kkohtelias, mutta hän ei tunne lainkaan makuani:( Eli ostaa vaikka maljakon josta itse pitää tmv.

Ja lahjakortteja olen itsekkin joskus unohtanut käyttää;) Tosin lähinnä siksi, että joskus ei vaan muista, että on se lahjakortti, se on jäänyt kotiin kun käy ko. kaupassa, muistaa sen vasta tiskillä. Ja jos käy harvemmin ko. kaupassa, niin saattaa unohtaa käyttää sen, jos kortti on voimassa esim. vain puoli vuotta/vuoden (ja itse käy kaupassa ehkä kolme kertaa vuden aikana...)

Vierailija
4/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän vaan, että äiti pistää kyllä merkille, jos häntä ei huomioida. Tiedä sitten, tyytyykö hän vaikka synttärikorttiin, jos isälle vien jonkun lahjankin. Periaatteessa halpoja pikku muistamisia voi hyvinkin antaa, mutta periaatteesta vaan ärsyttää toisen epäkohteliaisuus. Pitäisikö vaan sanoa kerran suoraan, että en nyt ostanut sulle mitään, kun et taida oikein näistä lahjoista välittää? Itse vaan olisin ehkä taipuvainen näkemään jonkun viestin siinä, että vaan lopettaa lahjojen ostamisen ja muille jatkaa normaaliin tapaan. Vaikka se viesti ei tosiaan olisi sen syvämerkityksellisempi kuin tuo käytännöllinen syy.

ap

Vierailija
5/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minun mielestäni taas osoittaa normaalia, hyvää käytöstä kiittää lahjoista jne., eikä ollenkaan materiaalista itsekkyyttä

Tottakai kiittäminen kuuluu asiaan enkä puuttunutkaan siihen.

3

Vierailija
6/6 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kysyn ihan ystävällisyydellä, että MIKSI hän ei avaa lahjoja/käytä lahjakorttia...?

Lahjakortti oli lippupalveluun ja vuosi aikaa, eli luulisi olleen mielenkiintoisia tapahtumia, kun käy muutenkin tapahtumissa, joissa voisi lahjakortilla maksaa. Yritän kyllä aina ostaa sopivan lahjan, mutta esim kerran äiti osti alennuksesta kirjan, jonka olin ostanut hänelle jo monta vuotta sitten uutuuskirjana täydellä hinnalla. Ei vaan ollut jäänyt mieleen että hänelle oli se kirja. Oli vielä lukenutkin. Plääh.

ap