Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa teillä on jouluvalmistelut?

Vierailija
08.12.2024 |

Tänään on meillä sinapin vuoro ja sen kanssa jotain lihaa maistiaisiksi. Ehkä kuusi paikoilleen. 

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki lahjat on hankittu ja paketoitu. Tänään kirjoitan joulukortit ja teen porkkana- ja lanttulaatikot paistovalmiina pakastimeen. Keittiön verhon ja pöytäliinan olen vaihtanut punaisiin. Valoja olen laittanut, mutta varsinaiset joulukoristeet laitan myöhemmin. Kuusen haluaisin jo viikon päästä, mutta mies tuskin saa sitä aikaiseksi hankkia ennen kuin aatoksi.

Vierailija
42/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokia lukuunottamatta valmista. Ruokien eteen ei olla tehty vielä mitään, mutta meillä on aina hyvin karsittu joulupöytä eli ehditään vielä hyvin.

Leipoa pitää, koska kaikki tähän asti leivottu on myös syöty jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki lahjat on hankittu ja paketoitu. Tänään kirjoitan joulukortit ja teen porkkana- ja lanttulaatikot paistovalmiina pakastimeen. Keittiön verhon ja pöytäliinan olen vaihtanut punaisiin. Valoja olen laittanut, mutta varsinaiset joulukoristeet laitan myöhemmin. Kuusen haluaisin jo viikon päästä, mutta mies tuskin saa sitä aikaiseksi hankkia ennen kuin aatoksi.

Unohtui tuosta, että piparit paistan ensi viikon aikana.

Vierailija
44/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut erämaamökin taas kerran ja asustelen siellä yksin. Vituttaa joulu ja kaikki dingelidongelit.

Olen henkisesti siellä myös. 

Vierailija
45/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mee ite hankkimaan! Ei siihen munia tarvitse. 

Vierailija
46/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valmistele joulua. Mitä järkeä siinä edes on.

Vierailija
47/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilisiirrot lapsiille ja lapsenlapsille tekemättä. Helppo joululahja. Joulukyntteliköt nostettu esille ja ruuat haetaan kaupasta kerran viikossa, kaikki valmiina. Aatonaattona Whatsappviestit joulukorttien sijaan. Joulukirjat kirjastosta haettu itselle. Ei minkäänlaista ressiä eikä turhaa kuluttamista.

Vierailija
48/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten ahdistaa pelkästään lukea ketjua. T: 50-luvulla syntyneen äidin tytär, joka nykyään vihaa joulua

Vierailija
49/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitaikina odottaa pakkasessa ja ruoat haetaan varmaan Aatonaattona. Ne pari lahjaa on tulossa ja teinille ostan vielä jotain aaton alla. Tulee se joulu ilmankin suurta suunnittelua ja häsäämistä. 

Vierailija
50/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttutaikinan tein pakkaseen. 

Siivous, sinappi ja saaristolaisleipä  joulua edeltävänä viikonloppuna. Kinkku ja tortut paistetaan ja kala savustetaan aattona, puuro poikkeuksellisesti vasta joulupäivänä

Vierailija
51/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh miten ahdistaa pelkästään lukea ketjua. T: 50-luvulla syntyneen äidin tytär, joka nykyään vihaa joulua

No niinpä.  Äiti on syntynyt 40-luvulla ja omat jouluni ovat varsin riisuttuja. En omalle lapselle halua jättää perintöä siitä että joulu on hirveä spektaakkeli ja stressin aihe. Kuten kotona oli. 

Vierailija
52/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnaiset on tehty. Koristelen vasta lähempänä aattoa. Lahjat on pääosin hankittuina ja paketoituina. Keittiön kaapit on siivottu, muita kaappeja tuskin siivoan. Hyvällä mallilla siis.

Vierailija
53/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valmistelemista joulussa on? Pariksi päiväksi mieluista ruokaa ja kyntteliköt palamaan? Miten sitä voi etukäteen valmistella? Juhannusta valmistelen, kasaan kokon ja teen vastat!

Vierailija
54/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lahja on ostettu, muuta en ole vielä tehnyt. Ja yleensähän teen kaikki itse: piparit, keksit, taatelikakku, maustekakku, laatikot, sinappi jne.

Vierailija
55/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähetätte joulukortteja? Helpommalla, nopeammin ja luontoa säästäen menee kännykäviestit ja kuvat! Tv Mummo 84v

Vierailija
56/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä.  Äiti on syntynyt 40-luvulla ja omat jouluni ovat varsin riisuttuja. En omalle lapselle halua jättää perintöä siitä että joulu on hirveä spektaakkeli ja stressin aihe. Kuten kotona oli. 

Täällä kolmas 50-lukuisen äidin tytär. Joulu on meillä myös hyvin pelkistetty ja stressitön. 

Vierailija
57/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin joululahjoja tutusta ja turvallisesta verkkokaupasta, mutta hups; tavarat toimitetaan vasta joulun jälkeen.

Siinä aikaansaannokseni tähän mennessä. Tai no. Itsenäisyyspäivänä tein lounaaksi riisipuuron, joka tietysti syötiin saman tien.

Vierailija
58/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka teette joulun eteen paljon, toivon, että teette sitä sydämestänne aidosti nauttien ja pyyteettömästi. Ettei se aiheuta stressiä, riitoja ja ikuisia traumoja lapsille. 

Vierailija
59/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri muuttanut ja se on sotkenut jouluvalmisteluja. Ei riitä aika eikä energia perinteisen piparkakkutalon tekemiseen enkä ole saanut ostettua rikkoutuneen valokoristeen tilalle uutta.

Kynttelikkö on, ja huomiseen mennessä laitan (muovi)kuusen paikalleen. Sen valo on niin kotoisa. Pienempi kuusi ja joulukukka on lipaston päällä. Yhden lahjan onnistuin löytämään jo löytämään. Enää pari tarvitsee hankkia.

Ruoat ei ole meillä ennenkään olleet perinteisiä. Juhla-areria kyllä syödään, mutta sen tekeminen onnistuu minulta helposti. Kauppaan 22.12. ja ruoasta riippuen teen sen joko seuraavana päivänä tai vasta aattona. Anoppi tuo vähän kinkkua iltanaposteluun.

Elokuvia en ole katsonut vielä ainuttakaan :( Liian nopeaan menee tämä joulu. Älkää jouluihmiset muuttako loppuvuodesta. Tai no, tammikuu olisi yhtä paha.

Vierailija
60/132 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri muuttanut ja se on sotkenut jouluvalmisteluja. Ei riitä aika eikä energia perinteisen piparkakkutalon tekemiseen enkä ole saanut ostettua rikkoutuneen valokoristeen tilalle uutta.

Kynttelikkö on, ja huomiseen mennessä laitan (muovi)kuusen paikalleen. Sen valo on niin kotoisa. Pienempi kuusi ja joulukukka on lipaston päällä. Yhden lahjan onnistuin löytämään jo löytämään. Enää pari tarvitsee hankkia.

Ruoat ei ole meillä ennenkään olleet perinteisiä. Juhla-areria kyllä syödään, mutta sen tekeminen onnistuu minulta helposti. Kauppaan 22.12. ja ruoasta riippuen teen sen joko seuraavana päivänä tai vasta aattona. Anoppi tuo vähän kinkkua iltanaposteluun.

Elokuvia en ole katsonut vielä ainuttakaan :( Liian nopeaan menee tämä joulu. Älkää jouluihmiset muuttako loppuvuodesta. Tai no, tammikuu olisi yhtä paha.

Mutta siinähän on pitkät pyhät laittaa uutta kotia kuntoon, sitten jos on vielä saanut lomaa välipäiville, niin ihan täydellinen ajoitus muutolle. Saa aloittaa uuden vuoden järjestyksessä olevassa uudessa kodissa. Joulu tulee joka vuosi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi