Missä vaiheessa teillä on jouluvalmistelut?
Tänään on meillä sinapin vuoro ja sen kanssa jotain lihaa maistiaisiksi. Ehkä kuusi paikoilleen.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden turhake on varmaan joulukortit ja niiden lähettäminen. Ajatelkaa mikä säästö, kun ne lopetetaan. Paperi, polttoaine, palkkakulut, jäteongelmat ja terveydenhuolto. Oletko ajatellut kuinka monien käsien kautta ne kulkevat? Montako tartuntaa vältetään?
Tuo montako tartuntaa vältetään meni jo vähän liian pitkälle.
Menikö? Mietipä oikeasti, korona, hinkuyskä, noro, influenssa, yms. tarttuvat pinnoilta. Kun kortti kulkee ties missä, se on likainen. Haluatko laittaa sen koristeeksi? Minä en.
Joulukorteista. Mä heitän jo postilaatikolla kortit roskiin, katson vain keltä ne ovat. Ja sitten laitan tekstiviestin takaisin. Mutta niiiiiin turhaa touhua.
Kaikki valmiina. Ei tarvita paljoa ruokaa, jotenka ostetaan ne valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden turhake on varmaan joulukortit ja niiden lähettäminen. Ajatelkaa mikä säästö, kun ne lopetetaan. Paperi, polttoaine, palkkakulut, jäteongelmat ja terveydenhuolto. Oletko ajatellut kuinka monien käsien kautta ne kulkevat? Montako tartuntaa vältetään?
Menikö? Mietipä oikeasti, korona, hinkuyskä, noro, influenssa, yms. tarttuvat pinnoilta. Kun kortti kulkee ties missä, se on likainen. Haluatko laittaa sen koristeeksi? Minä en.
Hauskaa. 😄 Täällä on kyllä vältytty kaikilta noilta taudeilta joulukorteista huolimatta. Ne ovatkin oikeastaan ainoat koristeet mitä laitetaan kuusen ja kynttilöiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Koristeet on laitettu esille tänään, ei mennyt kauaa. Perinteisesti vasta itsenäisyyspäivän jälkeen aloitan jouluvalmistelut.
Punajuuret, kurkut ja sipulit sekä sienikuutiot olen kyllä jo ostanut, pidän pilkkomisesta joten rosollin ja sienisalaatin teen itse, laatikot ja kinkkusiivut ostan kaupasta joulun alla. Ei porkkanaa minun kotiini, ei laatikkoa eikä rosolliin.
Leipomuksissa pääsee vähällä, Töysäläiseltä piparit, itselle jää vain torttujen sakaroiden vääntö valmiista taikinasta. Juustoja, no niitäkään en itse valmista ;)
Helppo joulu, vähän imuria heilutan ja siinäpä se. Kynttilöitä ja ehkä hyasintti tuoksumaan - paitsi että ne eivät nykyään kyllä tuoksu miltään, tyhmää jalostaa tuoksuttomia kukkia!
Hyvää joulun odotusta "vauvalaisille"
Kyllä ainakin kotimaiset Huiskulan hyasintit tuoksuu! Joka kerta ihmettelen, mistä ihmiset ostaa kukkansa, kun lukee näitä tuoksuttomuus kommentteja? Omat hyasintit joudun joka joulu siirtämään verannalle, kun täysin aukinaisina tuoksu käy liian voimakkaaksi. Ja ihan jostain ruokamarketista kukkani ostan.
Poikkeuksellisesti en ole tehnyt vielä muuta kuin tilannut pari lahjaa. Joulu ajoittuu nyt hyvin, edeltävänä viikonloppuna ehtii tehdä ruuat. Leipomuksia en juurikaan tee, piparkakkuja ehkä, jos viitsin. Emme syö kuivakakkuja, eikä tortutkaan oikein uppoa.
Tänä vuonna ei koristevaloja ole kuin ulkona. Kuusi haetaan vähän ennen aattoa, muuten en piittaa koristella.
En jaksa stressata joulusta senkään vertaa kuin yleensä. Teen ne asiat, joista nautin, eli ne ruuat, joista tykkäämme, pienet lahjat läheisille ja kuusen koristelu.
Vierailija kirjoitti:
Joulukortit kirjotettu, ensimmäiset tortut tehty ja kohta syöty:)
Haista v*tu!
Järjetön hössötys 3 päivän takia? Huokaus syvä.
Yhdet pikkujoulut vietetty ja puurojuhla on edessä. Joulu on minulle iloinen asia. En stressaa siitä.
Ei missään, kun emme harrasta jouluja.
Projektipäälliköt mesoaa hysteerisinä täytellen avioerolomakkeita.
Odottelen että Saarioinen saa joululaatikot tehtyä. Sama Pandan konvehtien kanssa. Tekevät minulle oman erän.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, vaikka osa ihmisistä viettäisi joulua kolme viikkoa tai kolme kuukautta?
Ilmiannettu. Ketju aiheesta on jo olemassa.
- Elina, päivystävä autistivammainen
Vierailija kirjoitti:
Vai pitkä valmistelu ja tunnelmointi, koska siitä saa iloa mörönpyllypimeyteen synkkänä aikana.
Lahjat miehelle ja lapselle tilattu netistä, pitäisi paketoida tässä sitten kun ovat pois kotoa. Vietetään joulun aikaan kaksi viikkoa mökillä, niin tänne kaupunkikotiin en paljon joulua laita. Muutama jouluvalo on laitettu paikoilleen.
Mökillä alan puuhata joulua kunnolla aattoa edeltävänä viikonloppuna. Nyt laitoin siellä muutaman punaisen samettityynyn ja pari punaista villavilttiä sohville ja vähän jouluvaloja. Kukkia tulee ostettua paljon, ja havuista teen terassille köynnöksen, johon lisään valot. Ehkä myös kranssin oveen. Kuusi käytiin katsomassa ja merkkaamassa, haetaan sekin sisälle vasta pari päivää ennen aattoa.
Rakastan hirsimökkimme tunnelmaa, etenkin näin jouluisin. Siellä on mukava häärätä ruokia, neuloa, lukea, katsoa leffoja, ulkoilla ym. En malta odottaa joulua 🤗
Piparit ja joululimput leivottu. Muutama lahja ostettu. En ota mitään stressiä. Meillä on kotimaina siisti joten mitään varsinaista joulusiivousta ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Huh miten ahdistaa pelkästään lukea ketjua. T: 50-luvulla syntyneen äidin tytär, joka nykyään vihaa joulua
Tää on varmaan kypsään ikään ehtineiden ketju :)
Moni perheellinen varmaan kamppailee saman asian kanssa, pakko tehdä ja laittaa vaikka ei huvittaisi tai jaksaisi. Sitten on sukulaisia jotka odottaa kylään tai haluaa tulla kylään. Harmittaa itseäkin kun ei osannut, jaksanut tai voinut toimia paremmin vaan pinna kireällä läpijuoksu kyläpaikoissa pitkän ajomatkan päässä. Meillä myös oli sukulaisia jotka eivät voineet tehdä syystä tai toisesta yhtään ylimääräistä joten kaupan kautta sitten vaan joulun viettoon. Jotenkin sitä ajatteli että pakko jaksaa kun kädet, jalat ja pää vielä toimii. Päälle vielä puoliso jonka lapsuuden joulutarinat kyllä menettivät hohtonsa kun totuuden näki. Ei se joulun vika ollut mutta sairastuin sitten vakavasti ja monta joulua on mennyt ihan sumussa.
Tänä vuonna on pieni toivon kipinä joulun suhteen. Lapselle on yksi toivelahja ostettuna. Pari kertaa ollaan leivottu torttuja, tehty glögiä ja syöty joulusuklaata. Eilen laitettiin kuusi ja pari jouluvaloa on ollut muutaman päivän ikkunassa. Välipäiville on varattu risteily ja noutopöytä omalle perheelle, puolisolla vähän pidempi jouluvapaa töistä. Ei näillä varmaan mitalia ansaita mutta jos tulisi kerrankin lämmin ja rauhallinen joulu <3