Jos sinä alkaisit haista hieltä ilman että itse huomaat sitä (totut), haluaisitko että puoliso kertoo että deodoranttisi petti?
Vai että hän ei puuttuisi asiaan vaan haisisit niin että olet itse vähitellen tottunut siihen ja tullut turraksi ja asiasta tietämättömäksi?
Vai että sinulle kerrotaan, että tämän hetkinen peseytymisväli ja nykyinen deodorantti eivät riitä?
Kommentit (30)
Todellakin haluaisin tietää. Tosin vielä ainakin oma haju-aisti pelaa ja hygieniä ok 😅
Kotioloissa en. Jos olen ihmisten ilmoilla ja on mahdollisuus tehdä asioille jotain, kyllä.
Voiko omalle hajulle turtua tai sokeutua niin että ei huomaa sitä?
Tietysti haluan tietää. Kuten jos vaikka hampaissani on persiljaa ja wc-paperi roikkuu housuista.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Totta kai haluan tietää. Parisuhteessa pitää kertoa myös jos hengitys haisee takapuolelta, hame on jäänyt sukkahousun sisälle tai vessapaperi roikkuu kengän pohjasta. Me on oltu yhdessä 25 vuotta ja on puhuttu vaikeammistakin asioista kuin hikoilusta.
uskon että haistan oman hikeni vielä itse.
Mutta loukkaannuin todella verisesti kun mies kertoi mulle että mun henkeni haisee välillä todella pahalta. Mies oli tiuskinut minulle aiheetta, minä pahoitin mieleni ja itkin. Siinä tilanteessa mies tulee kertomaan että mun henkeni haisee joskus. Tilannetajun puutosta tosin on ollut havaittavissa aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Haluaisin tietää. Miksi joku ei haluaisi?
Esim alkava Parkinson-tauti voi alkaa hajuaistin häviämisellä ja ennen puhtaanhajuinen ihminen ei enää huomaakaan haisevansa hieltä.
Aistin yleensä jos niin kävisi. Lisään dödöä. Suihku. Mutta ihan turha kenenkään valittaa köyhille, joiden ei enää anneta käyttää vettä juuri tai moititaan koko ajan. Energialla rahastetaan jne. Kerrostaloissa kaikilla ei ole saunaa tai se ei ole toiminnassa vaikka olisi sauna, sähkö maksaa. Kuten maalla monilla on tai kaverilla. Tilanne on outo.
Vierailija kirjoitti:
Aistin yleensä jos niin kävisi. Lisään dödöä. Suihku. Mutta ihan turha kenenkään valittaa köyhille, joiden ei enää anneta käyttää vettä juuri tai moititaan koko ajan. Energialla rahastetaan jne. Kerrostaloissa kaikilla ei ole saunaa tai se ei ole toiminnassa vaikka olisi sauna, sähkö maksaa. Kuten maalla monilla on tai kaverilla. Tilanne on outo.
SAUNA- mitä ihmettä? Suurimmalla osalla maailmassa ei saunaa. Ei pitäisi olla mitään tekemistä puhtauden kanssa. Ollaanko meillä Suomessa näin höperöitä kun tälläisiä kirjoitellaan.
Haluatko että puolisosi kertoo No onpa outo kysymys. Kenenkä se pitäis kertoa jos ei itse älyä? Vai eikö puoliso saa kertoa, huh huh.
Kyllä haluaisin tietää ja kyllä puolisoni kertoo, jos näin on. Miksi loukkaantua noin helposti korjattavasta asiasta? Eri asia toki, jos sille hajulle ei voi mitään ja toinen tietää sen. Silloin voi olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
uskon että haistan oman hikeni vielä itse.
Mutta loukkaannuin todella verisesti kun mies kertoi mulle että mun henkeni haisee välillä todella pahalta. Mies oli tiuskinut minulle aiheetta, minä pahoitin mieleni ja itkin. Siinä tilanteessa mies tulee kertomaan että mun henkeni haisee joskus. Tilannetajun puutosta tosin on ollut havaittavissa aiemminkin.
Missä tilanteessa hän tämän sitten sanoi? Olisin saakulin kiitollinen, että minulle tuollaisesta huomautettaisiin. Mikä siis teki tästä tilanteesta tahdittoman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Kaikille hajuille turtuu, ettei niitä huomaa, jos ei ole ollut hajusta pois pitkiä aikoja, saati sitten omalle hajulle, joka on aina läsnä. Hyvänä esimerkkeinä hajuista, joihin tottuu, on sisäilmaongelmaisten talojen ns. mummolan tuoksut.
Liikaa tulee vastaan pesemättömiä ihmisiä, yleensä ne on miehiä. 2 metrin päähän haisee härskiintynyt ihon rasva. Käyttäkää sitä pesusientä tai saunaharjaa. Ihokarvojen poisto tai lyhennys saksilla 1 senttiin ja päälle saippuapesu.
Meillä asuu yksi. Hänen huoneensa ilma haisee ihorasvalle. Sänky on jo tuomittu kaatikselle. 4 aluslakanaa roskissa koska rasva polttanut jopa värin irti.
Haluaisin tietää ehdottomasti