Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinteinen tiskipöytä vai tasoon upotettu??

23.02.2007 |

Onko perinteinen iso tiskipöytä teidän mielestänne käytännöllinen vai pidättekö enemmän nykyisestä trendistä eli altaat on upotettu tasoon..?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni perinteisetkin ovat nykyään taas hyvinkin trendikkäitä. Olen nähnyt niistä sellaisia uusia, täysikokoisia tiskipöytiä, jotka ovat designia suorastaan perinteisiin verrattuna.

Meillä minä päädyin upotettuun, koska se on jotenkin kivampi mun silmään ja lisäksi meidän keittiössä on tasoa yhteensä noin 4,5 metriä, niin näyttää tasot paremmilta, kun ei niitä pätki liedet eikä tiskipöydät. Yritän siis hiukan peittää sitä, että tasoa ei ole kauhean paljoa...

Vierailija
2/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin upotettua, etenkin jos kyseessä on puu- tai laminaattitasot. Altaan reunan ulkopuolelle roiskunut vesi on aina pyyhittävä pian pois, muuten tasoista ei tule kovinkaan pitkäikäiset.

Itselläni on kokemusta molemmista, edelliseen asuntooni halusin upotettavan tiskialtaan juuri samasta syystä kuin edellinen vastaaja - työtasoa oli melko vähän ja eri materiaalit sekaisin olisivat näyttäneet levottomalta. Nykyisessä keittiössämme on kuitenkin ihan helppoussyistä tavallinen tiskipöytä, jonka ääressä voi roiskuttaa ihan rauhassa. Muut tasot ovat koivua.

Huullosallas olisi varmaan paras vaihtoehto, jos upotettuun päädytte. Siinä allas kiinnitetään työtason alapintaan, ja pöytä on helppo pyyhkiä kun ei ole niitä kohoreunoja. Ainakin kivi- ja laminaattitasoihin onnistuu, puusta en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin reilun tiskipöydän koska muut tasot puuta. Kesällä tehty keittiö.

Eli tiskipöytään tuli kaksi syvää allasta ja molemmille sivuille laskutilaa.

Siihen voi laskea mitä tahansa ja altaissa mahtuu hyvin pesemään uunin pellit yms. Olen tyytyväinen. Tosin koska altaat olivat niin syvät niin allaskaapin (piti tulla kaksi laatikkoa) ovet menivät uusiksi - suunnittelijan virhe kylläkin.

Vierailija
4/5 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskipöydän metallitaso n. metrin. Suunnittelija oli piirtänyt kerrostaloasuntoon keskisuuren ja minialtaan upotettuna, mutta perheenäitinä halusin reilut altaat, joilla todellakin on käyttöä. Tosin keittiötason puutteesta en kärsi. Keittiötasoa on n. 7-8 m ja kokonaan graniittia. Suosittelen! Kätevää ja käytännöllistä. (pehmeisiin kivilajeihin ei kannata sortua. Imaisevat heti esim punaviinilasin pohjasta punaisen renkaan tasoon).

Meillä tosin tehdään ruokaa kotona. Esim juuresten jne käsittely pikkualtaissa olisi työlästä. Jos perheessä käytetään enimmäkseen eineksiä ja valmisruokaa voisi upotetut ja pienet altaat riittää. Altaita ja tiskipoöytää ei siis juurikaan käytetä tiskaamiseen...

Vierailija
5/5 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arnicalle: Kerroit että teillä on kaksi isoa allasta. Kysyn ihan mielenkiinnosta, olisitko pitänyt yhtä käytännöllisenä yhtä jätti-isoa allasta ja yhtä pientä (kaato)allasta? Meilläkin nimittäin tehdään paljon ruokaa kotona ja pestään ja kuoritaan juureksia. Olen suunnitellut hankkivani tuollaisen jättisuuri+pieni-allasparin. Isoon altaaseen voisi ladata tiskejä pesua tai pesukoneeseen panoa odottamaan ja pieneen altaaseen voisi kaataa kiehuvat vedet ja käyttää juuresten huuhtelemiseen. Lisäksi haluan kuoria perunat ja porkkanat valutusritilän päällä, jolloin saan kuoret kipattua kätevästi roskikseen. Olisi kiva kuulla muidenkin käytäntöjä! :-)