Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaaduin MÖNKIÄLLÄ, olipa vaarallista, nämä laitteet kiellettävä!

Vierailija
07.12.2024 |

Noin 50 kmh jo oli vauvtini lähestyessäni erään pellon reunaa. Sitten näin ojan ja käännähdin äkillisesti ja Mönkiä kaatui, vieläpä valtavan iso!

Miten voi olla näin vaarallisija laitteita myynnissä. Soitin kauppaan niin sanoivat että kyllä kaatuvat helposti ja lähes aina jos 50-60 vauhdista yrittää kääntyä! Siis täysin älytöntä! 

Osassa näitä ilmeisesti koppi ja ovat turvallisija ja vakavampia eivätkä heti ja kaatuessaan tuo koppi suojaa ohjastajaa!

Vanhemmat käykää TASAISIN VÄLIAJOIN tarkastamassa ja koeajamassa nuortenne ajoneuvot, mopedit, mönkiät, mopoauto ja traktorit, YLLÄTYKSIÄ SAATTAA PALJASTUA!

N56, juuri sairaalasta kipsattu käsi murtuneena palautunut (toisen onnettomuuden seuraus!)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei osaa ajaa eikä kirjoittaa ja sillä perusteella pitäis kaikki kieltää muilta?

Vierailija
42/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan nuo vaarallisia vaikka moni mönkkärinmyyjä tässäkin ketjussa vähättelee riskejä. Jopa lapsia on KUOLLUT kun he ovat kaatuneet ja mönkkäri kaatunut päälle tai niskat taittuneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Keski-ikäinen mies kuoli onnettomuudessa Kotkassa viikonloppuna jäi kaatuneen mönkijän alle

- Mies kuoli mönkijän ulosajossa Rantasalmella

- Viisivuotias lapsi kuoli äidin ajaman mönkijän alle onnettomuudessa Suomussalmella

- Mönkijän lavalla matkustaneet nuoret loukkaantuivat onnettomuudessa Kuokkalan koululla Jyväskylässä-Kaksi poikaa loukkaantui vakavasti mönkijäonnettomuudessa yöllä Juvalla

- Mönkijäkuljettaja menehtyi onnettomuudessa Inarissa viikonloppuna

- Nainen kuoli mönkijäonnettomuudessa

Ja satoja lisää. Siinäpähän möngitte,

Vierailija
44/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mönkijät mitään vaarallisia vehkeitä ole. Niillä pitää vaan ajaa niin kuin kusi sukassa, kieli keskellä suuta ja kylmä hiki otsalla. Kuten jo nimi, mönkijä, sanoo, niin niillä on möngittävä eteenpäin, rytmittävät hitaasti suurta varovaisuutta noudattaen. Se on nopeus kulkupelin mukaan. Mönkijässä on niin korkealla painopiste, ettei sillä parane kaarteeseen oikeastaan edes 10 km/h kääntyä. Hitaasti vaan, niin pääsee ehjänä perillekin.

Vierailija
45/51 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mönkijät mitään vaarallisia vehkeitä ole. Niillä pitää vaan ajaa niin kuin kusi sukassa, kieli keskellä suuta ja kylmä hiki otsalla. Kuten jo nimi, mönkijä, sanoo, niin niillä on möngittävä eteenpäin, rytmittävät hitaasti suurta varovaisuutta noudattaen. Se on nopeus kulkupelin mukaan. Mönkijässä on niin korkealla painopiste, ettei sillä parane kaarteeseen oikeastaan edes 10 km/h kääntyä. Hitaasti vaan, niin pääsee ehjänä perillekin.

Siis ryömittävä, EI rytmittävät. Luoja kun tämä puhelin lentää kohta seinään. 

Vierailija
46/51 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin munkialla, nyt kaikki kiat on kiellettävä, eli nyt nokia!!

Vierailija
47/51 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mönkijä on loistava apuväline kulkemiseen ja tavaroiden kuljettamiseen. Se on nopeampi kuin traktori mutta menee huonommassa maastossa vähemmän luontoa rasittaen kuin maastoauto. Minä olen kasvanut perheessä maaseudulla jossa on aina ollut mönkijä.

Ongelma on tämä hupikäyttö, annetaan tottumattomalle n 300 kg painava laite joka kulkee tarvittaessa lujaa. Tottakai se kaatuu, jos ajat lujaa mutkaan, eikö itsesuojeluvaistosi varoittanut siitä, vai olitko humalassa? Maatilalla naapurissa myös 12 vuotiaat tytöt ajavat mönkijällä, heti kun jaksavat ohjausta kääntää.

Mönkijän käyttö vaatii harjoittelua, ymmärrystä sen kyvyistä ja rajoista. Tuollaiset hupi-maastosafarit, vuokravehkeet ja virittelyt pitäisi kieltää, kyllä. Hyötykäytössä se on kuitenkin loistava laite, turvallinen, kätevä, siihen saa kiinni auton peräkärryn, jolloin tavaroiden kuljetuskin onnistuu sinne, mihin itse autolla ei pääse.

Ei siis kieltoa, mutta rajoituksia käyttöön kyllä pitää saada.

Vierailija
48/51 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mönkijä on loistava apuväline kulkemiseen ja tavaroiden kuljettamiseen. Se on nopeampi kuin traktori mutta menee huonommassa maastossa vähemmän luontoa rasittaen kuin maastoauto. Minä olen kasvanut perheessä maaseudulla jossa on aina ollut mönkijä.

Ongelma on tämä hupikäyttö, annetaan tottumattomalle n 300 kg painava laite joka kulkee tarvittaessa lujaa. Tottakai se kaatuu, jos ajat lujaa mutkaan, eikö itsesuojeluvaistosi varoittanut siitä, vai olitko humalassa? Maatilalla naapurissa myös 12 vuotiaat tytöt ajavat mönkijällä, heti kun jaksavat ohjausta kääntää.

Mönkijän käyttö vaatii harjoittelua, ymmärrystä sen kyvyistä ja rajoista. Tuollaiset hupi-maastosafarit, vuokravehkeet ja virittelyt pitäisi kieltää, kyllä. Hyötykäytössä se on kuitenkin loistava laite, turvallinen, kätevä, siihen saa kiinni auton peräkärryn, jolloin tavaroiden kuljetuskin onnistuu sinne, mihin itse autolla ei pääse.

Ei siis kieltoa, mu

Ainut kerta kun itse olen ajanut mönkijällä on nimenomaan huviajelu Puuhamaassa 13-vuotiaana 80-luvun lopulla, ihan hyvin se sujui, mutta ne mönkijät oli kyllä varmaan pienempiäkin kuin nykyajan mönkijät.

Vierailija
49/51 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä on mönkiä?

Mönkijän tiedän kyllä.

Vierailija
50/51 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä on mönkiä?

Mönkijän tiedän kyllä.

Et ymmärrä sanaa, jos siinä on kirjoitusvirhe tai kirjain puuttuu? Muut ymmärsivät.

Vierailija
51/51 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä on mönkiä?

Mönkijän tiedän kyllä.

Et ymmärrä sanaa, jos siinä on kirjoitusvirhe tai kirjain puuttuu? Muut ymmärsivät.

Äidinkielenopettajat eivät ymmärrä jos sana ei ole pilkulleen kieliopin mukaisesti kirjoitettu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi