Kaaduin MÖNKIÄLLÄ, olipa vaarallista, nämä laitteet kiellettävä!
Noin 50 kmh jo oli vauvtini lähestyessäni erään pellon reunaa. Sitten näin ojan ja käännähdin äkillisesti ja Mönkiä kaatui, vieläpä valtavan iso!
Miten voi olla näin vaarallisija laitteita myynnissä. Soitin kauppaan niin sanoivat että kyllä kaatuvat helposti ja lähes aina jos 50-60 vauhdista yrittää kääntyä! Siis täysin älytöntä!
Osassa näitä ilmeisesti koppi ja ovat turvallisija ja vakavampia eivätkä heti ja kaatuessaan tuo koppi suojaa ohjastajaa!
Vanhemmat käykää TASAISIN VÄLIAJOIN tarkastamassa ja koeajamassa nuortenne ajoneuvot, mopedit, mönkiät, mopoauto ja traktorit, YLLÄTYKSIÄ SAATTAA PALJASTUA!
N56, juuri sairaalasta kipsattu käsi murtuneena palautunut (toisen onnettomuuden seuraus!)
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin veikkaan että olet lyönyt pääsi pahasti jo paljon aiemmin...
Ja taisi koulutkin jäädä käymättä...
Vierailija kirjoitti:
Just ostin mönkijän mutta en ole ehtinyt vielä ajella. Varmaan saa minkä tahansa laitteen katolleen jos äkkinäisiä liikkeitä tekee.
Olen ajellut ja niitä kattellut. Ei kukaan täyspäinen osta mönkijää ilman turvakaarta. jos ei ole niin sehän on helppo laittaa. Kuka tollo haluaa syliinsä metässä 400 kiloa mönkijää?
Vähällä pääsit. Yleensä murskaantuu rintakehä. Älytön laite huviajeluun.
Taas joku vakiovajakki yrittää olla mukahauska kirijoitusvihreineen. Oksettava aloitus.
Kaaduin pyörällä kun huvikseni luistattelin sillä ilman nastarenkaita luistinradan jäällä, nyt on kyllä kiellettävä niin polkupyörät kuin luistinradatkin!!!
Vierailija kirjoitti:
Taas joku vakiovajakki yrittää olla mukahauska kirijoitusvihreineen. Oksettava aloitus.
Ihan hyvää suomea on.
VARTIAT PAIKALLE JOS JOKU AJAA MÖNKIÄLLÄ
Vierailija kirjoitti:
Mä kaaduin Kälviällä.
Soon Käläviä. Sanotaan: "Mää kaajuin Käläviällä ".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin mönkijän mutta en ole ehtinyt vielä ajella. Varmaan saa minkä tahansa laitteen katolleen jos äkkinäisiä liikkeitä tekee.
Olen ajellut ja niitä kattellut. Ei kukaan täyspäinen osta mönkijää ilman turvakaarta. jos ei ole niin sehän on helppo laittaa. Kuka tollo haluaa syliinsä metässä 400 kiloa mönkijää?
Mikä ihmeen turvakaari? Pitää osata ajaa eikä kaatuilla.
Vierailija kirjoitti:
Kävellenkin menee ojaan jos on tarpeeksi humalassa.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että mönkijät ovat vaarallisia ja ne tulisi kieltää. Minusta tuntuu, että useimmat vastaajat ovat alkoholin tms vaikutuksen alaisena vastailemassa, koska aloittaja on oikeassa. Itsellä ei ole kokemusta mönkijästä, mutta on tullut luettua uutisista onnettomuuksista.
Työntekiöitäkin varoitetaan kaatumasta työpaikan pihalla.
Jep. Niitä ei ole tehty kovaan vauhtiin. Epätasaisella kiveen voi kaatua tai ojassa keikkaa? Ei ole koppia suojana. Entä moottorikelkka. Ruohonleikkuri on myös vaarallinen painava.
Pitäisikö sen olla kevyt vempele? Ajajalla suojukset.
Sä et vaan osaa ajaa ja arvioida tilannenopeutta.
Jos nurin menee mönkiä, kannattaa apuun kutsua vartia.