Miten muistatte aikuisia lapsianne jouluna?
Kysymys siis lapsista, jotka on jo täysi-ikäisiä. Asuvat sitten kotona tai muuttaneet pois. Mietin vaan lahjoja ja kuinka arvokkaita yleensä annetaan ja lopettaako joku lahjojen antamisen aikuisille ihmisille?
Kommentit (22)
Tarjoamme heille jouluaterian.
Lahjakassissa on viiniä josta pitävät sekä jotain delituotteita. Sovittu ettei muuten lahjota.
Kovat paketit annan molemmille. Ovat varmasti mieleen.
Samalla lailla annan lahjoja. Raja on 200 e per lapsi. Olen kyllä miettinyt, milloin se lopetetaan. Ehkä sitten, kun ovat työelämässä?
Tulee tänne mun luokse, joku 150e ehkä lahjoihin. Ei oikein saa muilta lahjoja kun minulta.
No ei me ainakaan kylään pyydetä. Hyvä kun ovat lentäneet pesästä ja itsenäistyneet. Saadaan rouvan kanssa jörniä rauhassa.
Tarjoan heille jouluaterian, en lahjo ketään. Kaikilla on turhaa krääsää kumminkin ihan tarpeeksi.
Jos arvokkuutta mietit,niin rikkaat ei anna mitään ja köyhien pitäs antaa kallista ja itkee kun ei ole varaa.
Sitäpä just mietin ,kun osa on jo työelämässä. Ja missä vaiheessa on aika lopettaa lahjojen antaminen. Riittääkö pelkkä kestitys jouluna.
Vois nekin rahat sijoittaa pienille sukulaislapsille.
Saavat vähemmän lahjoja kuin pienempänä, mutta toisaalta nyt sitten arvokkaampia lahjoja. Korusettejä, design-huonekaluja tai taidelasia, Smegin kodinkoneita jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos arvokkuutta mietit,niin rikkaat ei anna mitään ja köyhien pitäs antaa kallista ja itkee kun ei ole varaa.
En oo rikas. 784
Vierailija kirjoitti:
No anna rahaa säännöllisesti.
En kyllä anna. Isommat lapset on töissä ja varmasti tienaa enemmän ku minä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla lailla annan lahjoja. Raja on 200 e per lapsi. Olen kyllä miettinyt, milloin se lopetetaan. Ehkä sitten, kun ovat työelämässä?
Meidän lapset ovat ainakin kaikki olleet jo muutaman vuoden työelämässä ja annetaan silti lahjoja. Mutta toisaalta mekin saamme heiltä lahjoja ja arvokkaitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti laittaa, että annan rahaa. Opiskelee, pienemmät tulot. Ja miksen tukisi lastani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti laittaa, että annan rahaa. Opiskelee, pienemmät tulot. Ja miksen tukisi lastani?
No silloin toki. Enpä itekkään oikein keksi muuta ku rahan. Mitää turhaa krääsää ei jaksa ostaa
Tyttäreni rakastaa lukemista, joten annan usein lahjaksi kirjoja tai lahjakortteja kirjakauppaan.
Ostin kaksi paitaa, neuleen ja flanelliruutuisen äitiyspaidan (on raskaana). Päädyin vaatteisiin, kun tuntuu että sillä on pulaa niistä. Ostan vielä lisäksi muutaman pussin draculoita jos löydän, niitä on halunnut pitkään. Lupasin maksaa myös joulukuusen, jos haluaa semmoisen pienehkön, viime vuonnakin maksoin. Asuu toista vuotta omillaan.
T. Köyhä mamma
Ostan kaikille kolmelle muutaman joululahjan. Eivät asu enää kotona.
Sain äidiltäni vittuilulahjana, paketoimattomana hintalapullisen pakkauksen servettejä. Arvaatte, etten arvosta moista ämmää enkä aio antaa lahjoja hänelle.
En pystyn paljoa lapsille antamaan mutta jouluna haluan muistaa vaikka ovat jo aikuisia ja tienaavat enemmän kuin minä. Ravintolalahjakortti ja karkkia menee kaikille kolmelle.