Jos nainen alkaa itkemään videopuhelussa, pitääkö lähteä ajamaan 50km lohduttamaan?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen itkee videopuhelussa kanssasi? Olitko hänelle ilkeä? Oletko verbaalisesti väkivaltainen?
Monet naiset manipuloivat miehiä itkemisellä.
Vain jollain tavalla tunne-elämältään kylmä ja/tai vajaa voi ajatella näin.
Itse en ainakaan pysty kontrolloimaan itkua. Se tulee pakolla jos on tullakseen, eikä se tule käskemällä.
Ei tarvitse olla tunnekylmä ajatellakseen niin. Olet itse vastuussa tunteistasi.
Tietenkin olen! Ei se silti sitä itkua estä. Kuinka ihmeellisesti ihmiset voi ajatella??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen itkee videopuhelussa kanssasi? Olitko hänelle ilkeä? Oletko verbaalisesti väkivaltainen?
Itse en ainakaan pysty kontrolloimaan itkua. Se tulee pakolla jos on tullakseen, eikä se tule käskemällä.
Itku tulee pakolla 🤔luulis että nimenomaan pakottamatta jos et kerta pysty sitä kontroloimaan
Manipulointi voi olla tiedostamatontakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla tunnekylmä ajatellakseen niin. Olet itse vastuussa tunteistasi.
Tietenkin olen! Ei se silti sitä itkua estä. Kuinka ihmeellisesti ihmiset voi ajatella??
Itku voi olla manipulointia.
Onhan se hyvä et jollekki pääsee tunteita kertomaan,mut jos jatkuvasti itkee,niin itse en tietäs vastaisinko seuraavalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kävi näin. Nainen soitti ja itki että hänellä on hätä. Lähdin töistä paikalle,olin todella huolissani.kun menin sinne,niin toinen oli ihmeissään että mikä hätä. Kyllä veetutti.naiset helposti käyttävät manipulointia tunteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Jotkut (jotenkin tunnevammaiset) miehet eivät halua ja pysty kohtaamaan ja käsittelemään todellisia itkun aiheuttaneita asioita, ja siksi torjuvat ne mielestään tuolla tavalla.
Toki on sitten pieni joukko narsistisia naisia, joiden manipuointikeinojen laatikossa todella on yhtenä keinona tuollainen itkullakin manipulointi. Silloin on kuitenkin paljon muutakin ongelmakäytostä suhteess ja muunkinlaista manipulontia ja muutakin henkistä väkivaltaa, joskus myos fyysistä.
Tavallinen nainen siis itkee kun itkettää ja siihen on jokin syy, oli se sitten millainen syy tahansa, eikä se ole mitään manipulointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että jos sinä vaikka loukkaat ja sanot toiselle rumasti tai vaikka selviää, että olet pettänyt, ja toinen pahoittaa siitä mielensä ja alkaa itkemään, niin sinä ajattelet, että "mitä sitten, hänhän on itse vastuussa omista tunteistaan"?
Tuota, että "on itse vastuussa omista tunteistaan", ei pidä käyttää väärin oikeutuksena siihen, ettei ihminen olisi vastuussa omista loukkaavista snoistaan, teoistaan ja niiden vaikutuksista toiseen.
ps. Vastauksesi on todellakin tunnekylmä. Läheisissä suhteissa on tärkeää kyetä ottamaan toisen tunteet huomioon, ja olla empaattinen silloin, kun toisella on paha mieli jostain. Osaatko toimia näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itku voi olla manipulointia.
Voi olla, mutta sellainen on poikkeuksellista. Suurimmaksi osaksi näin siis ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Akat nyt itkee milloin mistäkin. Mies ei akkojen vollotuksille korvaansa lotkauta.
Se on juuri näin jo muinaiset kulttuurit tunnistivat ilmiön, aina kun on naisen itkua on manipuloinnin asteita kylvetty ilmoille.
Miehen ei kuulu naisen itkuun reagoida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Jotkut (jotenkin tunnevammaiset) miehet eivät halua ja pysty kohtaamaan ja käsittelemään todellisia itkun aiheuttaneita asioita, ja siksi torjuvat ne mielestään tuolla tavalla.
Toki on sitten pieni joukko narsistisia naisia, joiden manipuointikeinojen laatikossa todella on yhtenä keinona tuollainen itkullakin manipulointi. Silloin on kuitenkin paljon muutak
Ei valitettavasti pidä paikkaansa.
Trust not a woman when she weeps, for it is her nature to weep when she wants her will.
Socrates
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että jos sinä vaikka loukkaat ja sanot toiselle rumasti tai vaikka selviää, että olet pettänyt, ja toinen pahoittaa siitä mielensä ja alkaa itkemään, niin sinä ajattelet, että "mitä sitten, hänhän on itse vastuus
Epäoleellisia kysymyksiä. Eivät liity ollenkaan tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Trust not a woman when she weeps, for it is her nature to weep when she wants her will.
Socrates
Miehet on olleet aina yhtä pihalla siis.
"Voi olla, mutta sellainen on poikkeuksellista. Suurimmaksi osaksi näin siis ei todellakaan ole. "
Ei tässä kukaan ole sanonut, että suurimmaksi osaksi on. Mutta se, että kukaan ei ole niin sanonut, ei tarkoita, ettei suurimmaksi osaksi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Toki on sitten pieni joukko narsistisia naisia, joiden manipuointikeinojen laatikossa todella on yhtenä keinona tuollainen itkullakin manipulointi. Silloin on kuitenkin paljon muutakin ongelmakäytostä suhteess ja muunkinlaista manipulontia ja muutakin henkistä väkivaltaa, joskus myos fyysistä.
Tavallinen nainen siis itkee kun itkettää ja siihen on jokin syy, oli se sitten millainen syy tahansa, eikä se ole mitään manipulointia.
"Ei valitettavasti pidä paikkaansa."
No kyllä pitää. Voisit perustella vastakkaisen mielipiteesi edes jollain tavalla.
Jos tulkitset pääosin kaikkien naisten itkun lähes aina manipuloinniksi, niin silloin sinussa itsessäsi on kyllä se vika ja virheajattelumalli, ei naisten manipuloinnissa.
Se, että sinussa itku herättää epämukavia tunteita ja ajatuksia, ei takoita toisen tekemää manipulointia, vaan on oma reaktiosi toisen ilmaisemaan tunteeseen (itkulla). Itku siis ilmaisee jotain tunnetta, yleensä esim. surua, tuskaa, ahdistusta, pettymystä tai epätoivoa. Sinun reaktiosi on siis automaattisesti jostain syystä torjua ja mitätoidä tuo toisen tunne. Ja tuo mitätointi antaa sitten sinulle oikeutuksen olla reagoimatta siihen itkuun normaalilla tavalla, esim. lohduttaen ja kuunnellen, ja pohtia vaikkapa omien tekojesi vaikutusta, jos olet loukannut toista.
Se on siis sinun keinosi mitätpidä toisen tunteet ja välttää oma vastuusi silloinkin, jos olet loukannut toista. Eikä pelkästään mitätätoidä, vaan syyttää toista perustetta manipuloinnnista hänelle muutenkin vaikeassa tilanteessa. Tuollainen käytos on todella haitallista, satuttavaa ja ikävää naista kohtaan.
On eri asia silloin, jos yleisesti ottaen suhtautuu toisen itkuun ihan normaalisti ja empaattisesti, mutta jonkun tietyn ihmisen kohdalla asia tuntuu jostain syystä erilaiselta ja hälytyskellot soivat ja toisen käytoksessä on muitakin manipuloivia ja erikoisia piirteitä, valehtelua, kontrollointia tms. Silloin kannattaa miettiä sen manipuloinnin mahdollisuutta, ja sitä onko päätynyt henkisesti väkivaltaiseen suhteeseen muutenkin.
No riippuu ihan tapauskohtaisesti, mistä on kokonisuudessaan kyse? Voitko siis avata syitä itkuun ja sitä, jos tapahtuu usein, niin missä tilanteissa ja kuinka usein? Että saisi jotain käsitystä, mistä teillä on nyt kyse.
Jotain yleispiirteitä suhteestanne ja luonteistanne voisi kertoa taustatiedoiksi kanssa.