Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Ylen areena esitä vanhoja klassikkosarjoja?

Vierailija
07.12.2024 |

Miksi vain vanhoja klassikkoelokuvia? Perhe on pahin ja Mennään Bussilla olisivat tervetullut lisä ohjelmistoon. Samoin Triffidien kapina.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa että vanhempaa ikäpolvea kiinnostavat sarjat, kuten Metsolat ja Rintamäkeläiset ovat vain Areenassa eikä niitä näytetä televisiossa. Nuorisoa kiinnostavat ohjelmat voivat olla nettiyhteyden päässä, mutta eivät vanhukset niitä sieltä ilman apua näe. 

Hyvin näkee, kun uskaltaa nähdä vaivaa ja opetella käyttämään Areenaa. Ei ole rakettitiedettä. 86-vuotias mummoni osaa, joten kyllä sinäkin opit, jos haluat. 

Olen kolmekymppinen, joten ongelma ei kosketa minua. Eivät kaikki ikäihmiset opi, tai halua hankkia nettiyhteyttä televisiota varten. 

Siinä tapauksessa on turha ulista, ettei näe haluamiaan ohjelmia, jos ei viitsi nähdä vaivaa hommatakseen nettiyhteyden tai opetellakseen käyttämään esim. perusläppäriä, jolla ohjelmat näkee ihan hyvin. 

Vanhus ei välttämättä näe siitä läppärin ruudulta tai osaa ja näe liikkua monimutkaisissa valikoissa. Ikä ja toimintakyky eivät kulje aina käsi kädessä. 

Vierailija
22/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään käsityksiä vanhojen ohjelmien levitysoikeuksista? Tiedättekö että esityskerroista täytyy maksaa korvauksia, ja ne on kirjattu alkuperäisiin sopimuksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä paljon kotimaisia vanhoja klassikkosarjoja! Sisältö muuttuu koko ajan! Miksi Ylen pitäisi ulkomailta ostaa esitysoikeuksia 70-luvun ulkomaisiin sarjoihin?! Jotka ei edes toimi nykypäivänä!

Perustele tuo väitteesi "toimimattomuudesta". Miksi kuvittelet, että 2020-luvun katsoja ei kiinnostuisi vuosikymmeniä vanhasta mutta laadukkaasta tv-sarjasta? 

No, ihan olen molempia uusintana katsonut, eikä ne ole enää hauskoja. Ei vaan toimi enää. Vanhoja hauskoina pysyneitå sarjojakin on. Esim. vaikka jo mainittu Kupla ja vaikka Tyttökullat.

Vierailija
24/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa että vanhempaa ikäpolvea kiinnostavat sarjat, kuten Metsolat ja Rintamäkeläiset ovat vain Areenassa eikä niitä näytetä televisiossa. Nuorisoa kiinnostavat ohjelmat voivat olla nettiyhteyden päässä, mutta eivät vanhukset niitä sieltä ilman apua näe. 

Metsoloita on näytetty uusintana kymmeniä kertoja. Televevisiossa pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Sitä näytetään, mille on eniten katsojia. Metsolat ovat sen verran aikansa tuotos, että harva vanhempikaan ihminen sitä enää jaksaa katsoa. Ysäri oli ja meni jo myös heidän elämässään. 

Vierailija
25/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen vihakampanja tiedotusvälineitä vastaan alkaa Purra  ja saksia. Kohta ei tule muuta kuin temu keskikuran lukemia säitä ja halla-ahon lukemia uutisia jossa se kertoo miten vihervasemmisto on paha.

Onneksi pensa on halpaa

Vierailija
26/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näkee, kun uskaltaa nähdä vaivaa ja opetella käyttämään Areenaa. Ei ole rakettitiedettä. 86-vuotias mummoni osaa, joten kyllä sinäkin opit, jos haluat. 

Olen kolmekymppinen, joten ongelma ei kosketa minua. Eivät kaikki ikäihmiset opi, tai halua hankkia nettiyhteyttä televisiota varten. 

Siinä tapauksessa on turha ulista, ettei näe haluamiaan ohjelmia, jos ei viitsi nähdä vaivaa hommatakseen n

Seliseli. Ei vanhukset ole niin idi ootteja kuin sinä. Kyllä he keksivät keinot nähdä Metsoloita, jos aidosti haluavat. 

Vierailija
27/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hill street blues, Bergerac, Dempsey&Makepeace ja uudemmista Tahdon asia, kaikkien aikojen paras sarja.

Vierailija
28/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenellä on esitysoikeudet sarjaan tai elokuvaan, itse olin yllättynyt siitä että sitä vanhaa tuntematonta sotilasta ei nähnyt yle areenasta. Katsoin sen sitten ruutu sovelluksesta.

Vierailija
29/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus ei välttämättä näe siitä läppärin ruudulta tai osaa ja näe liikkua monimutkaisissa valikoissa. Ikä ja toimintakyky eivät kulje aina käsi kädessä. 

Älä jauha paskaa. Läppäriin saa halutessaan vaikka 55 tuumaisen näytön lisävarusteeksi. Aivan varmasti näkee, jos vain haluaa. Eikä suurin osa vanhuksista ole puoleksikaan niin avuttomia kuin sinä kuvittelet. Moni 80-90-vuotiaskin käyttelee ihan sujuvasti älylaitteita, Skypeä, nettipankkia jne. jne. Oppimiskyky ei poistu, kun ihminen jää eläkkeelle. Ja toimintakyky säilyy ihan hyvin, kun itse on aktiivinen ja opettelee uusia asioita. 

Vierailija
30/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen jo 56v, mutta en jaksaisi enää katsoa noita aikautensa sarjoja. Jotkut on vielä ohan toivottaman hitaita nykypäivään. 

Ainut mitä kaipaan on Brideshead revisited, mennyt maailma oli kai suomennos . Ihan huippusarja! 

Vierailija
31/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään käsityksiä vanhojen ohjelmien levitysoikeuksista? Tiedättekö että esityskerroista täytyy maksaa korvauksia, ja ne on kirjattu alkuperäisiin sopimuksiin?

Juuri siksi Areenan täytyy uudistua. Osa sarjoista ja leffoista maksumuurin taakse.

Vierailija
32/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena aina katsoin Benny Hill showta. Voisiko sitä edes nykyaikana enää näyttää? Oliskohan youtubessa mitään?

Vierailija
33/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin isälle (75v) Metsolat dvd joululahjaksi pari vuotta sitten. Isä katseli pari jaksoa ja totesi "ei tämä enää toimi". Ei kannata tehdä oletuksia pelkän iän perusteella, että ihminen haluaa ikuisesti katsella samoja sarjoja. 

Vierailija
34/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

---

Mihin perustat oletuksesi, että vanhukset ovat automaattisesti puoliksi sokeita? Sellainenhan ihmisen pitää olla, jos ei näe esim. 17 tuumaiselta näytöltä Erkki Metsolaa. 

Vierailija
35/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylevero nousis mukavasti, jos kaikki vanhat klassikkosarjat ja elokuvat olisi katsottavissa, sitäkö haluat?

Vierailija
36/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita näkee, jos haluaa. Ei ole veronmaksajien tehtävä kustantaa sinulle tuollaisia hömppäsarjoja. 

No miksi veronmaksajien tehtävä on sitten kustantaa minulle hömppäelokuvia, mutta ei hömppäsarjoja? Mikä ero?

Etkö tosiaan keksi mikä se ero voisi olla? Annan vihjeen: kysyntä

Vierailija
37/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylevero nousis mukavasti, jos kaikki vanhat klassikkosarjat ja elokuvat olisi katsottavissa, sitäkö haluat?

Ei sinne kaikkia tarvitse laittaa. Olisi edes yksi, mutta tässä ketjussahan se tuli jo ilmi että on mission impossible.

Vierailija
38/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä uudelleen Oi ihana toukokuu, Robin of Sherwood, Tuoksun taikaa ja Okalinnut.

Vierailija
39/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä uudelleen Oi ihana toukokuu, Robin of Sherwood, Tuoksun taikaa ja Okalinnut.

Mikä estää sinua katsomasta niitä Netflixin tai vastaavan kautta? 

Vierailija
40/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään bussilla kyllä nähty myöhemmin ja aika järkyttävä aikakauden mukaisella huumorilla ja nostaisi varmasti hälyä tänä päivänä.Perhe on pahin sarjasta tuolloin tuli melko suoraan Suomeksi  mustien ja vähemmistöjen sekä homojen haukkumasanat kun tuolloin niin huomiota niin kiinnitetty ja jäivät elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi