Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Ylen areena esitä vanhoja klassikkosarjoja?

Vierailija
07.12.2024 |

Miksi vain vanhoja klassikkoelokuvia? Perhe on pahin ja Mennään Bussilla olisivat tervetullut lisä ohjelmistoon. Samoin Triffidien kapina.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Mennään bussilla ja Kahden kerroksen väkeä, Ilkamat (kaikki jaksot), Puhtaat valkeat lakanat, Vastatuuleen.

Vierailija
2/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä paljon kotimaisia vanhoja klassikkosarjoja! Sisältö muuttuu koko ajan! Miksi Ylen pitäisi ulkomailta ostaa esitysoikeuksia 70-luvun ulkomaisiin sarjoihin?! Jotka ei edes toimi nykypäivänä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kupla. Tosin MTV taisi esittää sitä viimeksi.

Vierailija
4/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä mainitaan n-sana tai Jeexxx? Ei sopivaa.

Vierailija
5/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä paljon kotimaisia vanhoja klassikkosarjoja! Sisältö muuttuu koko ajan! Miksi Ylen pitäisi ulkomailta ostaa esitysoikeuksia 70-luvun ulkomaisiin sarjoihin?! Jotka ei edes toimi nykypäivänä!

Archie Bunker toimii ihan minä päivänä vaan. Mennään Bussilla taas oli hieman arveluttava, koska siinä kiusattiin Olivea ja Tarkastaja Blakea, sekä oli sovinistista huumoria mutta ei kai kukaan sellaista tosissaan ota koska kuvaa ihan toista aikakautta ja oli muutenkin aika yliampuvaa tilannekomiikkaa?

Vierailija
6/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele tuo väitteesi "toimimattomuudesta". Miksi kuvittelet, että 2020-luvun katsoja ei kiinnostuisi vuosikymmeniä vanhasta mutta laadukkaasta tv-sarjasta? 

Vierailija
7/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmille, myös tässä mainituille, sarjoille ei ole enää esitysoikeuksia. Se on se 30 vuotta takaraja, tai muut rajoittavat oikeudet. YLEllä ei tähän asiaan ole itään erioikeutta.

Vierailija
8/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmille, myös tässä mainituille, sarjoille ei ole enää esitysoikeuksia. Se on se 30 vuotta takaraja, tai muut rajoittavat oikeudet. YLEllä ei tähän asiaan ole itään erioikeutta.

Puutaheinää. Suomessa on 2000-luvulla esitetty joitain 1960-luvun, 1970-luvun ja 1980-luvunkin sarjoja. Harvoin, mutta kuitenkin. Kyse on enemmänkin siitä, että tv-kanavien sisältöä kokoavat ihmiset ovat niin nuoria, etteivät jaksa kiinnostua vanhemmista sarjoista. Eivätkä juuri muusta kuin englanninkielisestä tarjonnasta.

Vierailija
9/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viime päivinä miettinyt kovasti sitä, miksi tv:ssä näkee harvoin vanhoja elokuvia. Kotimaisia klassikoita pyöritetään kyllä vuodesta toiseen, mutta ulkomaisessa tarjonnasta korostuvat aika uudet elokuvat. Tai on kyllä jotain Bondia ja Alienia ja Poliisiopistoa ja vastaavaa, joita kyllä uusitaan ahkerasti. Mutta maailmassa on tehty todella hyviä elokuvia vuosikymmenien ajan.

Vierailija
10/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikoista kun puhutaan, niin samoin Johnny Weissmüllerin MGM-ajan Tarzanit puuttuvat Areenasta, vaikka vielä 80-luvulla Yle näytti niitä uusintoina suht säännöllisesti.

Nuo olivat sellaisia koko perheelle sopivia seikkailuelokuvia. Tai ainakin isät ja pojat tykkäsivät.

Vierailija
11/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemiin vaan, muru ja Kahden kerroksen väkeä... 

Vierailija
12/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa että vanhempaa ikäpolvea kiinnostavat sarjat, kuten Metsolat ja Rintamäkeläiset ovat vain Areenassa eikä niitä näytetä televisiossa. Nuorisoa kiinnostavat ohjelmat voivat olla nettiyhteyden päässä, mutta eivät vanhukset niitä sieltä ilman apua näe. 

Vierailija
13/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita näkee, jos haluaa. Ei ole veronmaksajien tehtävä kustantaa sinulle tuollaisia hömppäsarjoja. 

Vierailija
14/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa että vanhempaa ikäpolvea kiinnostavat sarjat, kuten Metsolat ja Rintamäkeläiset ovat vain Areenassa eikä niitä näytetä televisiossa. Nuorisoa kiinnostavat ohjelmat voivat olla nettiyhteyden päässä, mutta eivät vanhukset niitä sieltä ilman apua näe. 

Hyvin näkee, kun uskaltaa nähdä vaivaa ja opetella käyttämään Areenaa. Ei ole rakettitiedettä. 86-vuotias mummoni osaa, joten kyllä sinäkin opit, jos haluat. 

Vierailija
15/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään tuntemani vanhus ei katsele noita aikansaeläneitä suomisarjoja. Katsovat Kauniita ja rohkeita, Emmerdalea jne. jne. 

Vierailija
16/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näkee, kun uskaltaa nähdä vaivaa ja opetella käyttämään Areenaa. Ei ole rakettitiedettä. 86-vuotias mummoni osaa, joten kyllä sinäkin opit, jos haluat. 

Olen kolmekymppinen, joten ongelma ei kosketa minua. Eivät kaikki ikäihmiset opi, tai halua hankkia nettiyhteyttä televisiota varten. 

Vierailija
17/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen, joten ongelma ei kosketa minua. Eivät kaikki ikäihmiset opi, tai halua hankkia nettiyhteyttä televisiota varten. 

Siinä tapauksessa on turha ulista, ettei näe haluamiaan ohjelmia, jos ei viitsi nähdä vaivaa hommatakseen nettiyhteyden tai opetellakseen käyttämään esim. perusläppäriä, jolla ohjelmat näkee ihan hyvin. 

Vierailija
18/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin Mennään bussilla ja Kahden kerroksen väkeä, Ilkamat (kaikki jaksot), Puhtaat valkeat lakanat, Vastatuuleen.

Mennään bussilla oli MTV:n sarja.

Vierailija
19/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noita näkee, jos haluaa. Ei ole veronmaksajien tehtävä kustantaa sinulle tuollaisia hömppäsarjoja. 

No miksi veronmaksajien tehtävä on sitten kustantaa minulle hömppäelokuvia, mutta ei hömppäsarjoja? Mikä ero?

Vierailija
20/50 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Perhe on pahin oli Maikkarin sarja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi