Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetetaanko tyttöjä nykyään niiaamaan?

Vierailija
07.12.2024 |

Minusta se tuntui typerältä jo 80-luvulla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain niiaavia tyttöjä vielä on, niin musiikkiopiston klassisen puolen matineoissa. Ehkä yksi viidestä tytöstä niiaa, loput kumartavat. 

Vierailija
22/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin naimaan.. mutta sitä opettavat pikkutytöille vain islaminuskoiset.

Se on ehkäpä nykyaikaisempaa kuin niiaamaan opettaminen?

Hyvä Ohisalo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska meillä ei ole kuninkaallisia ja ne kyllä ehtivät oppia niiaamisen, jotka ovat menossa jonkun kuninkaallisen puheille. Ei edes suomalaiset niiaa silloin, kun  jossakin matkailukohteessa sattuu asiakkaaksi kuninkaallinen.

Vierailija
24/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla opetettiin että lapset niiaa. Aikuinen niiaa vain Englannin kuningattarelle! 

Suomalainen ei niiaa edes Englannin kuningattarelle.

Charlekselle kyllä, Charlesille ei.

Vierailija
25/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex, niiasi joskus, kun tavattiin :) Käsitin, et leikkiä/pelleilyhän se oli.

Naapuritalon ... no itseäni n. 10 vuotta vanhempi nainen, tuli röökipaikalla juttelemaan. Ei ehkä varsinaisesti niiannut, ryhti vaan "matalantui". Käsitin senkin asian niin, että kunnioitti minua, jollain tapaa.

...

Intissä samanarvoiselle (Päivystäjällekään) ei vedetä kättä lippaan vaan ryhdikäs asento. Ylempiarvoiselle (korpinjämäisellekin) taas kyllä :) - Ilmoitan: jääk. X:nen palaa iltavapaalta (alkoholi tuoksahti ... :) ). Oli kaverilla pokassa pitelemistä, huomasin :))) ("X:nen voi poistua, tupaan siitä, nukkumaan ..." :)))

Vierailija
26/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kouluissa opetetaan polvistumaan ja ottamaan suihin

Vierailija
27/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuritalon ... no itseäni n. 10 vuotta vanhempi nainen, tuli röökipaikalla juttelemaan. Ei ehkä varsinaisesti niiannut, ryhti vaan "matalantui". Käsitin senkin asian niin, että kunnioitti minua, jollain tapaa.

...

Intissä samanarvoiselle (Päivystäjällekään) ei vedetä kättä lippaan vaan ryhdikäs asento. Ylempiarvoiselle (korpinjämäisellekin) taas kyllä :) - Ilmoitan: jääk. X:nen palaa iltavapaalta (alkoholi tuoksahti ... :) ). Oli kaverilla pokassa pitelemistä, huomasin :))) ("X:nen voi poistua, tupaan siitä, nukkumaan ..." :)))

En voi käsittää miten on edes mahdollista kirjoittaa noin hel-ve-tin epäselvästi. 🙄

Vierailija
28/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on nykyään vahvoja ja itsenäisiä eivätkä niiaa tai kumartele kenellekään saati ole kenenkään piika. Terveisiä 50-luvulle.

Vierailija
29/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

En voi käsittää miten on edes mahdollista kirjoittaa noin hel-ve-tin epäselvästi. 🙄

Otahan ne lääkkeesi, niin tajuat. (et ilmeisesti ole koskaan käynyt inttiä - no, joku paikka se sullekkin löytyy ....).

- sama

Vierailija
30/30 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutytöt tulisi opettaa kotona niiaamaan, eikä odottaa, että sekin oppi tulisi koulusta. Kuten joku totesikin, esimerkiksi musiikkiesitys edellyttää yleisön ns. tervehtimistä ja kiittämistä. Niiaaminen on tytöille sopivaa täysi-ikäiseksi asti. Myös kumartamaan voi opettaa, mutta luontevammin vasta toisella kymmenellä, jos tyttö mieluummin haluaa kumartaa kuin niiata. Kättely ja kiittäminen ovat myös tilanteita, joissa jo noin 4-5 -vuotiaan tulisi osata nämä tavat.