Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnan juhlien televisiointi kannattaisi lopettaa. Kenelle tulee aidosti hyvä olo lähetyksen seuraamisesta?

Vierailija
07.12.2024 |

Linnan juhlien televisiointi kannattaisi lopettaa. Kenelle tulee aidosti hyvä olo lähetyksen seuraamisesta? Paljon pahaa mieltä, kateutta ja ärtymystä on herännyt jälleen keskustelupalstalla. Mitä järkeä on kritisoida ja haukkua muiden ulkonäköä ja tamineita?

Varsinkin nyt kun veteraaneja, jotka olivat linnan tähdet, ei enää ole juhlissa, ei televisioinnille ole perustetta. 

Juhlitaankohan missään muussa maassa kansallispäivää katsomalla televisiosta toisten ihmisten juhlimista? Juhliminen on ulkoistettu muille, ja oma toimijuus on alettu alas.

Ihmettelen vain. Kekkosen ajalta tämä televisiointi on peräisin. Olisi jo aika antaa juhlivien juhlia rauhassa ilman televisiointia ja järjestää ihmisille oikeita juhlia. Itsenäisyys on oikeasti tärkeä asia, jota kannattaa juhlia!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Du kan göra som jag och låta bli att titta på det. Yle-skatten betalar du oberoende av vad de sänder.

Saltigt.

Vierailija
22/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli miljoonalle tulee.

Ihmiset katsovat, kun ei ole muutakaan. Ovat kateellisia, ahdistuneita ja surullisia.

Eli sulle tulee nuo tunteet. Miksihän? Ja miksi luilet olevasi edustava otos, kun olet vain sinä yksin.

Minusta on kiva bongata tuttuja (heti ekan olen työssä tavannut) ja katsella pukuja. Harvoin käyn itse iltapukubileissä mutta joskus sentään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen oikein hauskaa. Harmi, kun sinulla ei ole ystäviä joiden kanssa muodostaa omia perinteitä teeman ympärille. 

Vierailija
24/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä omia tunteitaan, vika on itsessä. 

Mä en koe kateutta, huonommuutta enkä kiukkua. 

Vierailija
25/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden linnan juhlat oli kun vähän isommat kotibileet,jotenkin se arvokkuus oli poissa ja tilalla rento perus illanvietto juhlapuvuissa.

Vierailija
26/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo on hauskaa seurattavaa.

Minustakin. Maailmanluokan fornaatti: 3000 kättelyä suorassa lähetyksessä.

Kivempi kuin hihna-live tai formulakisat. Niiitäkin moni katsoo.

Vierailija
27/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin Sanna Marinin. Media näki Sanna Marinin. Sanna Marin antoi kommentin. 

Vierailija
28/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä muistutus suomalaisille ettei tämän maa ole enää meidän käsissä.

Terkuin ryssykkä.

Vierailija
29/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosen ajalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä vaan television keksimisellä.

Vierailija
30/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin mielelläni itsenäisyyttämme. Ja jos ei ole juhlaa - tai en itse sellaista järjestää- katsomme koko perhe linnan juhlia ainakin osan iltaa. 

Vierailija
31/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko katsoa.

Ja onhan se kotikatsojalle usein tylsää. Pukuja ei ehdi nähdä kunnolla, kun vilahtavat niin nopeasti ohi. Vieraita ei aina ehdi edes tunnistaa.

Mutta kuten sanottu, ei ole pakko katsoa.

Mun älytelkussa kuvan voi pysäyttää haluamaansa kohtaan. 

Vierailija
32/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle tulee aidosti hyvä ole yhtään minkään tv-ohjelman seuraamisesta? Ehkä jostakin olympiavoitosta, mutta aika harvinaisia ovat nekin nykyään.

Vierailija
33/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naparöllykkä hymyilytti. Vahingonilo on parasta iloa näin synkkyyden keskellä.

Vierailija
34/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tuo Linnan anti oli tiivistetysti.

Vierailija
35/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnan juhlat ovat vuosi vuoden perään Suomen katsotuimpien tv-lähetysten joukossa. Niitä katsotaan yhä yleensä livenä, mikä on nykyään tosi harvinaista, kun liki kaikkea on totuttu katsomaan suoratoistona ja eri palveluista silloin kun itselle sopii. Samaan kattavuuteen ja samanaikaiselämykseen pystyy vain suosituimmat urheilutapahtumat ja ehkä Euroviisut. 

Jos juhlat aiheuttavat pahaa mieltä, niitä ei tarvitse katsoa tai kommentoida.

Hulluinta on aloittaa jollain vihaa tihkuvalla palstalla ketju siitä, kuinka ne ottaa just sulla päähän ja ne pitää just siksi kieltää. Oikein siis kutsut pahaa mieltä ja vastakkainasettelua elämääsi ja sitten ihmettelet, kun ahdistaa?

Vierailija
36/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle tulee aidosti hyvä ole yhtään minkään tv-ohjelman seuraamisesta? Ehkä jostakin olympiavoitosta, mutta aika harvinaisia ovat nekin nykyään.

Jotka voi huonosti, kuvittelee usein, että sen voi joku ulkoa päin korjata (incelit kuvittelee että nainen korjaa heidät jne) Ei voi. Ihan itse se on tehtävä.

Itsestä on löydettävä halu parantaa elämäänsä.

Vierailija
37/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tuo Linnan anti oli tiivistetysti.

Siellä oli noin 1600 muutakin ihmistä. Oma ongelma, jos on jumissa yhteen ainoaan eikä pääse asiasta yli.

Purrakin oli, ripustaneena joulukuusenkoristeet ylleen. Ja monta ihan hirveää tee itse-ompeluprojektia. Mä katson tekstiili- ja muotoiluammattilaisena.

Vierailija
38/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua tarkoitin; haukutaan poliitikkojen ulkonäköä ja asusteita. Tuleeko siitä hyvä olo? En usko, että kenellekään tulee aidosti hyvä olo. Itse en ole haukkunut näiden juhlavieraiden ulkonäköä, enkä edes ajatellut sitä. En vain ymmärrä koko "juhlan" pointtia. 

Joku kirjoitti, ettei se, että juhlat alettiin televisioida liity Kekkoseen vaan tv:n keksimiseen ylipäätään. Tietoinen päätös on kuitenkin tehty televisioimisesta. Entä kuinkahan monessa muussa maassa kansallispäivä järjestettävä eliitin juhla televisioidaan kansalle? 

Tuo on myös hallinnan menetelmä. Ihmiset katsovat televisiota kodeissaan, eivätkä kokoonnu yhteen juhlimaan, joten järjestyshäiriöitä yms syntyy vähemmän. 

Katsokaa miten iloisesti esimerkiksi Norjassa vietetään kansallispäivää!

t. ap

Vierailija
39/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli miljoonalle tulee.

Ihmiset katsovat, kun ei ole muutakaan. Ovat kateellisia, ahdistuneita ja surullisia.

Eli sulle tulee nuo tunteet. Miksihän? Ja miksi luilet olevasi edustava otos, kun olet vain sinä yksin.

Minusta on kiva bongata tuttuja (heti ekan olen työssä tavannut) ja katsella pukuja. Harvoin käyn itse iltapukubileissä mutta joskus sentään. 

Palstalla on ollut valtavasti valitusta ja juhlavieraiden ulkonäön haukkumista. Eli siitä päätellen ihmiset eivät ole erityiseesti pitäneet näkemästään.

Vierailija
40/47 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuo on hauskaa seurattavaa.

Sama. Enkä keksi mistä tuntisin kateutta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi