Mikä on rankin urheilulaji?
Paini? Juoksu? Thai-nyrkkeily? Uinti?
Omasta mielestäni paini on rankkaa. Edellämainitut on kaikki kovia, mutta paini on ihan helvetin raskasta, jos saat vielä oman tasoisen vastustajan.
Kommentit (39)
Jaliksessa, eli potkupallossa ainakin sattuu pikku hipaisu enemmän kuin vastapalloon potkaiseminen vapaaottelussa. Ronaldokin kierii aataminomenansa kanssa kentän ympäri, kun kolahtaa säärisuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Saunomisen MM-kilpailut. Niissä voi jopa kuolla.
Mites Man saaren moottoripyörä kisa?
Venäläinen nyrkkeily. Se kestää niin kauan kuin toinen on kuollut
Mitä tarkoittaa "rankin"?
On monta urheilulajia, jotka ovat eri tavalla rankkoja.
Itse sanoisin, että rankin urheilulaji on vuorikiipeily.
Taitoluistelu. Voi ihan jokainen käydä henk.koht. kokeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
motocross.jos et ole kokeillut niin sinulla ei ole mielipidettä.
Olen kokeillut/harrastanut sekä enskaa, mutta tankotanssi on PALJON rankempi laji.
Lajit, joissa voi ja pitää harjoitella paljon, eli lajit joissa tarvitaan tekniikkaa kunnon ja voiman lisäksi. Lisäksi lajit, jotka ovat terveydelle vaarallisia. Kamppailulajit ovat usein näitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunomisen MM-kilpailut. Niissä voi jopa kuolla.
jalkapallossa on kuollut paljon useampi
Näin on. Muistaako joku vielä sen kolumbialaisen maalivahdin, joka teki oman maalin? Jäi kaverin viimeiseksi, kun väkijoukko raivostui...
Kamppailulajit eivät ole urheilua.
Varmaankin lajit, joissa kuolee tai vammautuu nuorimpana, tilastoja voi etsiä. ChatGPT sanoi että mootoriurheilu, amerikkalainen jalkapallo, jääkiekko, alppihiihto ja lumilautailu. Kaikissa muuten tarvitaan sekä tekniikkaa, kuntoa, että suuria harjoitusmääriä, mikä osittain sopii aiempaan vastaukseen.
Kaksinkäsin oluen juonti. On rankkaa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "rankin"?
On monta urheilulajia, jotka ovat eri tavalla rankkoja.
Itse sanoisin, että rankin urheilulaji on vuorikiipeily.
Totta. Urheilua ovat vuorikiipeily ja kilpa-ajo, kaikki muut ovat pelejä. Nousta kahdesta vuorikiipeily on rankempi.
Sadankymmenen metrin kaljat on rankka laji sekä kunnolle, että maksalle.
Vierailija kirjoitti:
Sisäsoutu.
- - -
Pääsee ainakin itsellä TOP-5 .n. Ehkä sen takia, että istuen pystyt vetämään itsesi niin päätyyn ja piippuun, ettei jalat enää kanna.
7.05 paikkeilla 2.000m ja just alle 30 sek 500m Puolimaratonin kiskoin muutaman kerran mutta en enää muista aikoja.
400m juoksu.
- Alussa juostaan niin kovaa kuin ikinä pääsee
- Lopussa juostaan niin kovaa kuin ikinä vaan jaksaa.
Nyrkkeily tms. kamppailulajit. Jos oot huono niin hakataan taju kankaalle.
En ole kokeillut kaikkia urheilulajeja, mutta niistä mitä olen kokeillut, rankimmat kilpailut ovat olleet 800 metrin juoksussa ja murtomaahiihdossa. Hiihto on keskiraskasta jos ei ole kyseessä kilpailu. Näitä lajeja kevyempiä ovat itselleni kaikki palloilu, kilpauinti ja suunnistus.
Maratonjuoksu on varmaan rankempaa kuin kasisatanen, mutta ei ole kokemusta kun en ole siinä kilpaillut.
Hyppynarulla hyppiminen. Hyvin harva kykenee hyppimään nopealla temmolla montaa sekuntia pidempää. Vaikka olisi juoksut maratonin