Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina jos sanon miehelle että en arvosta jotain mitä hän tekee

Vierailija
07.12.2024 |

Esim jättää siivoamisen minulla, lasten nukkumaanlaiton jne. Niin hän kääntää keskustelun kysymykseen, että mitä oikeastaan arvostat minussa? Jos jotain kritiikkiä sanon jostain niin hän pyytää saada kuulla jotain positiivista? Minusta tämä on todella turhauttavaa. Miksi hän tekee tätä ja mitä minun kannattaisi sanoa hänelle?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en arvosta pätkääkään, kun vaimo ostaa kukkia maljakkoon tai pihalle ja haravoi lehtiä, jotka maatuvat ilmankin. Arvostan kyllä jos tekee lumityöt, mutta nehän jää automaattisesti minulle.

Siis tarkoitatko, että sulle on yks ja sama, onko kukkia maljakossa tai on jopa hölmö, kun haravoi lehtiä? Mutta susta on kiva, jos tekee lumityöt? Eikö tää kuulosta paljon selkeämmältä kuin joku arvostaminen? 

Tarkoitan juuri sitä, mutta hän ei tee lumitöitä ja olemme käyneet kerran rakentavan keskustelun lehtien haravoinnista ja kukkasista ja olen tullut tulokseen, kunhan en joudu turhuuksia maksamaan.

Vierailija
42/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en arvosta pätkääkään, kun vaimo ostaa kukkia maljakkoon tai pihalle ja haravoi lehtiä, jotka maatuvat ilmankin. Arvostan kyllä jos tekee lumityöt, mutta nehän jää automaattisesti minulle.

Siis tarkoitatko, että sulle on yks ja sama, onko kukkia maljakossa tai on jopa hölmö, kun haravoi lehtiä? Mutta susta on kiva, jos tekee lumityöt? Eikö tää kuulosta paljon selkeämmältä kuin joku arvostaminen? 

Ei, minusta kuulostaa sekavammalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kun nainen on hiljaa ja pitää pesukoneen pyörimässä.

Katoha, exäkin päätynyt langoille.

Vierailija
44/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä  kyllä loukkaantuisin, jos puolisoni alkaisi puhua toimintani arvostamisesta. En arvostaisi tuollaista.

Siis pitäisikö puolison aina hihkua onnesta jos jätät sotkujasi lojumaan? Vai miksi sitä ei saisi olla arvostamatta? 

Vierailija
45/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen mies oli jättänyt jotain öljyisiä muttereita ja muita pyöränrassausjuttuja eteiseen lojumaan ja kerroin hänelle että en nyt oikein arvosta niitä. 

Ei suuttunut, korjasi pois, sanoi sori ja pussasi. 

Vierailija
46/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ja muut "toksiset" tyypit antavat aihetta tuollaisille keskusteluille ja sitten kaasuvalottavat, vaihtavat puheenaihetta, sekoittavat pakkaa jne. Mitään ei saada keskusteltua eikä mikään muutu.

Kaiva esiin ketju Narsistin keskustelutyyli. Se on pitkä kuin mikä, mutta sieltä löytyy paljon tuttua.

Vierailija
47/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pyytää sanomaan mitä arvostat, ja sinä annat pelkkää kritiikkiä? Nalkutat.

Vierailija
48/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  kyllä loukkaantuisin, jos puolisoni alkaisi puhua toimintani arvostamisesta. En arvostaisi tuollaista.

Siis pitäisikö puolison aina hihkua onnesta jos jätät sotkujasi lojumaan? Vai miksi sitä ei saisi olla arvostamatta? 

Voi kyllä sanoa, että ei pidä siitä, että jätän sotkuja tai toivoo, että siivoan. Arvostamisella ei tässä ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
49/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailun jäljiltä laitan astiat koneesen, tai puoliso laittaa ne, emme keskustele arvostaako jompikumpi tekemisiämme, vaan kotityöt hoidetaan yhdessä, on yksinkertaista ja helppoa elää näin yhdessä.

Onneksi on, koska olet noin yksinkertainen. Ongelmiahan syntyy vasta sitten, kun syntyy ongelmia.

Vierailija
50/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marriage is a finish line for a narcissist.

Kun uhri on nalkissa, voi alkaa käyttäytyä ihan miten vaan.

Vierailija
51/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä sanoa, että ei pidä siitä, että jätän sotkuja tai toivoo, että siivoan. Arvostamisella ei tässä ole mitään tekemistä asian kanssa.

Ymmärrätköhän sanan arvostaa jotenkin eri tavalla kuin muut? 

Se, että ei arvosta tarkoittaa likimain sitä että ei pidä jotain hyvänä asiana, eli arvossa. 

Miksi ei voisi sanoa että en pidä hyvänä asiana että kotonamme on sotkuja?

Minä arvostan ihan helvetisti kun kotona on siistiä. Ja en arvosta jos kotonani on sotkua. 

Vierailija
52/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttaminen sanana kertoo enemmän sanojasta kuin "nalkuttajasta".

Ei voi vaihtaa keskstelunaihetta kesken toisen aloittaman keskustelun.

Vierailija
53/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo kesken seksin heittää sinut päältään ja pyytää sinua lähtemään tekemään itselleen iltaleipiä, se on sinusta ok toimintaa ja olet ikävä ihminen, jos harmistut siitä?

Vierailija
54/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat oikeasti olla vihainen ettei hän arvosta sitä mitä sinä teet. Aloita ensi kerralla keskustelu niin. Miksi et arvosta sitä että laitan lapset nukkumaan jne. Mitä oikeasti arvostat edes minussa?

Nyt ei ollut kyse siitä ettei mies arvosta, nainen ei tässä tapauksessa arvosta

Vierailija
55/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuossa aloituksessa yritettiin selittää, mutta jäi kyllä hämärän peittoon.

Ehkäpä ap:n ongelma on puutteellinen kommunikointikyky?

Vierailija
56/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä asia toisinpäin: Arvostan sitä, että siivoat täällä. Älä aina aloita moittimalla.

Vierailija
57/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuossa aloituksessa yritettiin selittää, mutta jäi kyllä hämärän peittoon.

Ehkäpä ap:n ongelma on puutteellinen kommunikointikyky?

Siinä ei ole mitään hämärää niille, jotka ovat olleet vastaavassa parisuhteessa. Mitään ei saa puhuttua, koska toinen ei keskustele. Kikkoja sen estämiseen on monia. Aiheen vaihtaminen ja "syyllisen" vaihtaminen ovat yhdet.

Vierailija
58/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloituksen mukaan mies kokee, ettei ap arvosta häntä. Emme voi tietää, miksi näin on. Mutta jos ap voisi antaa miehelleen myös arvostuksen tunnetta, nijn kotityötkin voisivat sujua paremmin. Ainakin itsellä positiivinen palaute innostaa tekemään. Negatiivinen palaute toimii hetkellisesti, mutta pitemmän päälle sen vaikuttavuus heikkenee olemattomiin.

Vierailija
59/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloituksen mukaan mies kokee, ettei ap arvosta häntä. Emme voi tietää, miksi näin on. Mutta jos ap voisi antaa miehelleen myös arvostuksen tunnetta, nijn kotityötkin voisivat sujua paremmin. Ainakin itsellä positiivinen palaute innostaa tekemään. Negatiivinen palaute toimii hetkellisesti, mutta pitemmän päälle sen vaikuttavuus heikkenee olemattomiin.

Ap:n aloituksen mukaan miehen kanssa ei voi keskistella ap:lle tärkeästä aiheesta. Miten sinäkin käänsit tämän ihan joksikin muuksi. Mehön emme tiedä, mitä ap sanoo miehelleen muulloin. Läheskään kaikilla positiivinen palaute ei innosta tekemään ja voisi kuvitella ap:n joskus toimineen miehen pyytämällä tavalla, eikä asia ole siltikään ratkennut.

Vierailija
60/93 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tapana aina vaan narista ja kertoa mikä on pielessä. Itsekin toisinaan haastan puolisoani kysymällä, että onko oikeastaan mitään mitä teen oikein ja mistä hän minussa pitää.

Esimerkiksi se on minun syyni, ettei hän löytänyt housujaan. Koska meillä on liian vähän kaappitilaa ja hän joutuu säilyttämään housujaan missä sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi