Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hoitajille edelleen töitä runsaasti tarjolla?

Vierailija
07.12.2024 |

Mikä tilanne on teidän työpaikalla ne? Tai miten teidän tuntemillanne hoitajilla? 

Mun työpaikalla kaikilla sijaisilla loppuu työsoppari helmikuussa ja on sanottu, että pitäisi yrittää säästää henkilökunnan määrässä ja yksiköitä suljetaan.

Mun tuttavan sukulainen valmistui Joensuussa nyt joulukuun ryhmässä sairaanhoitajaksi, ja kukaan siitä 20 opiskelijan ryhmästä ei saanut vakituista työpaikkaa ja tämäkin sukulainen sai vain lyhyen sijaisuuden vanhusten hoivakodista, vaikka hän olisi halunnut ensisijaisesti keskussairaalaan.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle alalle ei kannata lähteä opiskelemaan. Ehkä kannattaa jopa jättää alan opinnot kesken, jos on jo erehtynyt. 

Vierailija
22/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yt-neuvottelut olivat ja ei irtisanomisia eikä lomautuksia oli lopputulos. Väkeä jää eläkkeelle ja heidän tilalleen tarvitaan uusia tekijöitä. Eläkeläisiä käy työssä. Moni tekee paljon ylitöitä koska erityisesti sairaanhoitajista pulaa. Tai he eivät ainakaan suostu joka työyhteisöön töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka työpaikassa on yleensä muutama pitkään ollut sijainen ja vakipaikat jaetaan heille järjestyksessä. Ensin pitää aloittaa pätkätöissä ja kun on esim pari vuotta ollut niin ehkä sitten mahdollisuus saada vakituista. Ei sitä saa vasta valmistuneena varsinkaan.

No mun työpaikalle on palkattu ihan tuntemattomia  työntekijöitä ja alle vuoden sisällä valmistuneita

Sitten tilanne on parempi ja vaihtelee työpaikoittain

Vierailija
24/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee paikkakunnan kahdesta yksiköstä toinen kiinni. Hoiva-avustajille ja määräaikaisille kenkää. Vadilla voi olla lähi- ja sairaanhoitajienkin päitä. Ei vaikuta lupaavalta, kun hyvinvointialueen sisällä sama tilanne monessa kunnassa. 

Vierailija
25/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähenevä väestö. 

26/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on sanottu, että kouluttautuminen hoitoalalle takaa varman työpaikan. Onko enää näin?

"Aina" on toki suhteellinen käsite, mutta 1990-luvun löaman aikaan sairaanhoitajiakin alkoi olla työttöminä. Ja samasta syystä kuin nytkin eli sijaisia ei palkattu, eläkkeelle jääneiden tilalle ei palkattu ketään, yksiköitä suljettiin ja toimintoja tehostettiin. Mulla lähti moni kurssikaveri silloin Ruotsiin, Norjaan, Saksaan, Englantiin ja jopa Saudi-Arabiaan asti töihin. Osa palasi, osa ei. Silloin ei tosin irtisanottu vakituisissa viroissa olevia kuten tehdään nyt. 

Vierailija
27/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymenlaakson hva sai tosiaan yt:t läpi ilman että tarvitsi edes lomauttaa väkeä saati irtisanoa. 

Vierailija
28/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan omalla työpaikallani sijaisuuksia ei jatketa. Ja ei tule ketään tilalle, että vähemmällä porukalla tehdään samat työt tai sitten jätetään hoitamatta.

Entinen PM tämän kertoi selväsanaisesti ennen vaaleja, joten tätä ilmeisesti hallitupuolueita äänestäneet hoitajat toivoivat. 

29/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Seuraan

?

30/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun edes sairaanhoitajille ei ole töitä niin ei ole kenellekään muillekaan 

Vierailija
31/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun edes sairaanhoitajille ei ole töitä niin ei ole kenellekään muillekaan 

Kuntarekryssä on hakusanoilla sairaanhoitaja, vakituinen avoinna vain 125 työpaikkaa.

Vierailija
32/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on sanottu, että kouluttautuminen hoitoalalle takaa varman työpaikan. Onko enää näin?

Ei se koskaan ole taannut. Sitä haetaan lähinnä siitä syystä että työ ei tekemällä lopu. Se ei valitettavasti takaa sitä että poliittinen tahto hoitaa on toisinaan niin ja näin.

Vierailija
33/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen "hoitajapula". 

Vierailija
34/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle alalle ei kannata lähteä opiskelemaan. Ehkä kannattaa jopa jättää alan opinnot kesken, jos on jo erehtynyt. 

Miksi?

Vierailija
35/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Kyllä minulla on. Olen roskakuski. Ei ole vielä roska loppunut.

Vierailija
36/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen "hoitajapula". 

Kyllä sekin taas vielä tulee. Täysin politiikastahan se on kiinni hoidetaanko ihmisiä vai ei.

Vierailija
37/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Eiväthän hoitajillakaan hoidettavat lopu, päinvastoin. Toivottavasti kukaan ei päätä, että roskat voi kerätä harvemmin tai jättää kokonaan keräämättä.

Vierailija
38/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Eiväthän hoitajillakaan hoidettavat lopu, päinvastoin. Toivottavasti kukaan ei päätä, että roskat voi kerätä harvemmin tai jättää kokonaan keräämättä.

Roskat on monella tapaa bisnestä hoidettavat ei.

Vierailija
39/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen "hoitajapula". 

Niinpä. Näillä säästöillä loppuu vuosikausien hoitajapula. Yksikköjä, terveyskeskuksia, päivystyksiä, synnytyssairaalaa suljetaan ja henkilökuntaa vähennetään. Ei ole varaa hoitaa sairaita, vammaisia, vanhuksia. 

Vierailija
40/72 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen "hoitajapula". 

Kyllä sekin taas vielä tulee. Täysin politiikastahan se on kiinni hoidetaanko ihmisiä vai ei.

Tulee? Sitähän on huudeltu jo vuosikymmeniä. Samanlainen tarina kuin hoitajien palkkaparku, ilman minkäänlaista totuuspohjaa.