Miehelle kaverit tulee arvojärjestyksessä ennen minua
Mitä tehdä? Asumme miehen kanssa erillään, joten näkemisistä pitää aina erikseen sopia. Jos ehdotan miehelle näkemistä ja kysyn onko silloin hänellä menoa (aina n. viikkoa etukäteen, koska hän meneväistä sorttia ja paljon menoja) sanoo vain, että pitää katsoa, mutta ei ole menoja. Aina ehdotettua näkemistä edeltävään iltaan asti odottelee tuleeko muuta tekemistä ja sitten tulee, joka näyttäytyy mulle niin että olen varavaihtoehto, jonka kanssa voi olla mikäli mielenkiintoisempaa ei osu kohdalle. Onpa ollut niinkin, että olen hänen luonaan ja hänen kaverinsa kysyy häntä yksille. Hän menee, ei edes mieti että sopiiko se minulle. Itse en halua lähteä mukaan, koska pari näistä kavereista on sellasia että eivät edes tervehdi minua ja puhuvat koko tapaamisen vain miehelle. Meillä on välimatkaa kuitenkin tunti, ja sen takia tuntuu pahalta mennä hänen luo ja sitten hän menee toisten kanssa. Tämä on toistuvaa käytöstä. Myös jos hän on minun luonani ja sovittu et pidetään leffailta, niin jos minun kanssa samassa kaupungissa asuva kaveri kysyy näkemään nii mies lähtee talla pohjassa tämän luo. Oon alkanut miettiä, luottaako hän siihen että pysyn suhteessa kohteli hän minua miten tahansa? Kun kysyn häneltä mielipidettä suhteestamme ja siitä että haluaako hän ylipäätään olla tässä, vastaa yksisanaisesti että haluaa. Olen miettinyt eroa, mutta samalla että olenko liian ankara hänelle. Ajatukset täysin sekasin ja en saa niistä otetta vaikka haluaisin.
Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lapsi/lapsia, ja miehellä taas ei, vai ovatko molemmat lapsettomia?
Kummallakaan ei ole
Tyypillistä miehille. "Muijat vaihtuu mutta kaverit pysyy". Yks tyyppi jopa saattoi soittaa heilalleen että nähdään vartin päästä. Jos naiselle ei sopinut noin nopealla lähdöllä niin se oli voivoi ja seuraava soitto saattoi tulla viikon päästä. Onneks en enää seurustele.
Teot kertovat ihmisen kunnioituksesta ja kiintymyksestä enemmän kuin sanat. Sinun pitää vaan kuunnella niitä tekoja ja hyväksyä se mitä kuulet. Tässä tapauksessa ei kuulosta siltä, että miehen puolelta olisi kovin syvällistä kiinnostusta mukana. Suosittelen kehittämään itsetuntoa sen verran, ettet enää seuraavassa suhteessa jää katselemaan muista kohtelua, vaan etsit jonkun joka on sinusta selvästi kiinnostunut ja arvostaa yhteistä aikaanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Speden elokuvassa Spede ja Simo Salminen menivät daamien kanssa johonkin ravintolaan ja heidän piti päättää lähtevätkö Loirin luo vai jäävätkö sinne. Daamit käskivät valitsemaan joko heidät tai Loirin, ja tähän Spede sanoi että oli helppo valinta. Simo Salminen sanoi että maailmassa riittää naisia mutta hyviä kavereita ei ole kuin muutama koko elämässä.
Ja hyvät ystävät ymmärtävät että parisuhteessa oleva ihminen ei pompi kavereiden pillin mukaan kuin koira, vaan priorisoi myös sen kumppaninsa.
Huono parisuhde on kontrolloiva ja mustasukkainen.
Hyvät ystävät eivät kontrolloi tai ole mtstasukkaisia ystävästään. Parisuhde on ykkönen. Tätä ei alkoholisoituneet viikonloppurellestäjät ymmärrä.&nb
Olen eri, mutta ei se minun kaveripiirissäni ole koskaan ollut mikään yksiselitteinen ykkönen, vaan parhailla ystävillä on oma ainutlaatuinen asemansa joka ei kilpaile kumppanin kanssa.
Siis toki se kumppanikin on yhtä ainutlaatuinen ja tärkeä, mutta ei ole tarvetta nostaa tuolla tavalla ystävien yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulle juuri naiskaveri kertoi miten kaverit on aivan eri luokassa kuin joku uusi sutinakaveri, mitä pidin vähän outona koska kyllä kai sen kumppanin pitää olla kuitenkin se paras ja läheisin kaveri siitä huolimatta että jonkun toisen tuntenut kauemmin.
Olen jossain määrin eri mieltä. Minusta sellainen ihminen on aina ollut vähän epäilyttävä, jolle joku puolen vuoden heila menee heittämällä vuosikymmenten ystävyyden ohi. Aviopuoliso voi minusta olla samalla viivalla, mutta tuore suhde ei.
Oli minullakin poikaystävä, joka minun ehdottaessa jotain tulevalle viikonlopulle sanoi, että katotaan sitä myöhemmin. Kavereiden ehdotuksiin suostui aina heti. Joskus teki jopa niin, että kesken kaiken meidän sovitun homman lähti, kun kaveri kysyi. Olin nuori ja naiivi, joten en osannut ajatella tuota loppuun. Tuntui pahalta olla varavaihtoehto.