Outoa. Enteileekö tämä pitkää säilymistä ja terveyttä? Muut ikäiseni tuntunut rapistuvan ja vanhenevan, minä en.
Olen pian 30. Näytä ulkonäöllisesti paljon lapsellisemmalta ja nuoremmalta, kuin moni ikäiseni. Myös monet ovat alkaneet valittamaan vaivojaan, kuinka eivät enää kestä biletystä eikä krapuloita. Kaikkea muuta myös milloin kränää selkä ja milloin mitä. Kunnosta puhumattakaan porukka pitää ihmeellisenä saavutuksena jos käy tunnin lenkillä.
Itse taas olen säilynyt hyvin nuorekkaana. Ehkä hassua, kun olen vielä nuori, mutta eri tavalla, kuin monet ikäiseni. Minulla myöskään mitään vaivoja ja jaksa huidella, kuin teini. Tulee ihan sellanen olo, että äh miten te jaksatte marmattaa, onko teistä tullut noin tylsiä, kun juttelen ikäisteni kanssa.
Kommentit (33)
Sinun kaltaiset kokeekin yleensä äkkikuoleman suht nuorena, joka tulee yllätyksenä kaikille koska olet ollut aina niin terve.
Vierailija kirjoitti:
Olet alle 30. Tuossa vaiheessa ei vielä kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Z-sukupolvi rupsahtaa ennen aikaisesti tämä on yleisesti tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko pystyt teininisät ja tiukka vaaleanpunainen herkkupillu edelleen 🥵
Eikka 55
Oispa 😘
45-46v hormonit muuttuvat. Toki terve voi olla. Ellei myrkytä itseään liikaa.
Enemmän ihmettelen, minkälaisia sekakäyttäjiä sulla on kavereina, jos eletty elämä alkaa jo tuossa iässä näkyä. Olet vielä melkein lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin kans, että 40v. jälkeen alkaa ilmenemään kremppoja helpommin. Huomaa, että nivelet jäykistyy ym. Olen edelleen yli nelikymppisenä hyväkuntoinen, mutta huomaa, että ikää alkaa pikkuhiljaa tulla. Tuossa iässä kuin ap on, ei ole mitenkään poikkeuksellisesta, että näyttää nuoremmalta ja voi hyvin.
Niin. Mä ihmettelen ikätovereideni valitusta kolotuksista ja hiusten harvenemisesta. Itselläni ei ole mitään tuollaisia nivelten jäykistymisiä tai vastaavia.
N43
Ei mitään takeita. Esimerkiksi EDS hidastaa ryppyjen kehittymistä, muttei todellakaan ennusta hyvää eliniän ja terveiden vuosien kannalta
Ei alle 30 voi olla nuorekas :D. On kyllä kumma sukupolvi jos tuossa iässä jo vaivat alkaa. Tai ehkä ap:n kaveripiiri ei vaan ole sieltä tervehenkisemmästä päästä.
Kyllähän monet tuon ikäiset on tynnyrimahaisia läskejä ja näyttää jo ihan tädeiltä ja sediltä eikä tyyli ainakaan paranna asiaa.
Itsekin olen ikäisekseni varsin nuorekkaan näköinen ainakin omasta mielestäni ja joidenkin muidenkin mielestä ja monet muut samaa ikäluokkaa edustavat ovat mielestäni 10-15v vanhemman näköisiä. Mutta meillä on tätä suvussa oikeastaan ollut vähän molemmin puolin sukua. Ikinä ei voi tietenkään tietää vaikka sairastuisi vakavasti eli en ota mitään itsestäänselvänä. Äitiäni luultiin 45- vuotiaana 30-vuotiaaksi. En ole kyllä harrastanut myöskään mitään kovin raskaita elämäntapoja tai stressannut älyttömästi tai muuta vastaavaa. Päihteiden käyttöä oli vähän enemmän joskus 20-25 vuotiaana mutta sen jälkeen tosi vähän. Aika paljon pystyy elintavoilla vaikuttamaan mutta varmaan iso vaikutus on myös perimällä. M56
Monet 30+ naiset kohtaa jo vaihdevuodet itse sitä tajuamatta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saitko-menopaussin-ennen-tata-ikavu…
Ei voi tietää vielä. Itse rupsahdin 42-43 vuotiaana, kun sain kuopukseni. Vanhenin vuodessa varmasti 10 vuotta. Nyt näytän täysin oman ikäiseltä.
Nauti niin kauvan kun ulkonäköä riittää. Tämän jälkeen voi iloita muiden nuoruudesta ja kauneudesta.
Sitä kutsutaan ikänäöksi ja keski-iänkriisiksi, ei sen kummempaa sun tapauksessa.