Outoa. Enteileekö tämä pitkää säilymistä ja terveyttä? Muut ikäiseni tuntunut rapistuvan ja vanhenevan, minä en.
Olen pian 30. Näytä ulkonäöllisesti paljon lapsellisemmalta ja nuoremmalta, kuin moni ikäiseni. Myös monet ovat alkaneet valittamaan vaivojaan, kuinka eivät enää kestä biletystä eikä krapuloita. Kaikkea muuta myös milloin kränää selkä ja milloin mitä. Kunnosta puhumattakaan porukka pitää ihmeellisenä saavutuksena jos käy tunnin lenkillä.
Itse taas olen säilynyt hyvin nuorekkaana. Ehkä hassua, kun olen vielä nuori, mutta eri tavalla, kuin monet ikäiseni. Minulla myöskään mitään vaivoja ja jaksa huidella, kuin teini. Tulee ihan sellanen olo, että äh miten te jaksatte marmattaa, onko teistä tullut noin tylsiä, kun juttelen ikäisteni kanssa.
Kommentit (33)
Joo kropan fyysinen vanheneminen kulkee jonkin verran ulkonäön rapistumisen kanssa käsikädessä.
Ei tuossa iässä mitään vanhuuden vaivoja kuulu ollakaan.
Kyllä jos risti-istunnasta pääsee ylös käsillä avittamatta.
Minä myös. Hyvät unenlahjat olleet aina.
Olet alle 30. Tuossa vaiheessa ei vielä kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Jokainen terve on vain ensimmäisen diagnoosin päässä sairaudesta. Ei voi tietää, saatat olla jo sairas.
Katso äitiäsi, onko ikäisekseen nuoren ja elinvoimaisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko pystyt teininisät ja tiukka vaaleanpunainen herkkupillu edelleen 🥵
Eikka 55
Onko aivomätä, ja ainoa seura fleshlight edelleen? 🤢
Kaikkihan me täällä ollaan 20v ikäistämme nuoremman näköisiä.
Kannattaa aloittaa terveet tavat, liikunta eikä mässyä, jo nyt. Lisäksi elinikäinen oppiminen, lukee, osallistuu, aina joku projekti meneillään, kirja, palapeli ym. Pidä koti siistinä, älä osta turhaa. Meikit on turhia perushygienia riittää ja perusvoide. Paidat henkarilla kuivumaan, klassinen tyyli, ajattelu pidemmälle aikavälille.
Jos on paljon rasvaa kehossa ja kasvoissa, näyttää helposti kuulasvoiselta babyfacelta.
Paljonko aloittajan rasvaprosentti on?
Vierailija kirjoitti:
Joo kropan fyysinen vanheneminen kulkee jonkin verran ulkonäön rapistumisen kanssa käsikädessä.
Myös lapset voivat sairastua vakaviin sairauksiin. Esim. reumaan tai vaikka syöpään. Ei nuoruud pelasta sairauksilta.
No kolmekymppiset on nuoria. Jotain 42 + on mulla alkanut näkymään vanhenemisen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aloittaa terveet tavat, liikunta eikä mässyä, jo nyt. Lisäksi elinikäinen oppiminen, lukee, osallistuu, aina joku projekti meneillään, kirja, palapeli ym. Pidä koti siistinä, älä osta turhaa. Meikit on turhia perushygienia riittää ja perusvoide. Paidat henkarilla kuivumaan, klassinen tyyli, ajattelu pidemmälle aikavälille.
Lisäys: kaikkein tärkeintä on välttää pahoja ihmisiä.
No ei tuosta voi mitään vielä päätellä. Minulle tuli eka rupsahdus 34v toisen lapsen jälkeen. Mutta ei silloikaan mitään kremppoja ollut. Nyt kun olen 55v niin alkaa jo kolottaa sieltä ja täältä mutta se johtuu vaihdevuosista jotka jyrisee päälle. En voi käyttää hormonikorvaushoitoa ja ihan selvästi kuulun siihen porukkaa joka tarvitsisi lisäestrogeenia. Moni ystävä on tosi hyvässä tikissä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on paljon rasvaa kehossa ja kasvoissa, näyttää helposti kuulasvoiselta babyfacelta.
Paljonko aloittajan rasvaprosentti on?
Minä ainakin näytän paljon vanhemmalta silloin kun on ylipainoa.
Kannattaa pysyä liikunnallisena, se kantaa pitkälle. Itse olen 45, ja tutuissa alkaa erottumaan ne, ketkä ovat pitäneet kehostaan huolta.
Lisäksi miehissä olen pannut merkille asian myös sänkykunnon kannalta. Mulla on itse asiassa ollut pari n 52-vuotiasta miestä ihan rautaisessa kunnossa. Koko ikänsä harrastaneet liikuntaa, mutta ei sillä tavalla liikaa, että paikat hajoaisi. Sitten taas on ollut neljänkympin alkupuolella olevia, joilta kunto loppuu nopeasti, ja muutenkin kroppa on jäykkä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa iässä mitään vanhuuden vaivoja kuulu ollakaan.
Tämä eikä omassa lähipiirissäni kukaan kolmelymppinen valita ap:n kuvailemia vaivoja.
Mä sanoisin kans, että 40v. jälkeen alkaa ilmenemään kremppoja helpommin. Huomaa, että nivelet jäykistyy ym. Olen edelleen yli nelikymppisenä hyväkuntoinen, mutta huomaa, että ikää alkaa pikkuhiljaa tulla. Tuossa iässä kuin ap on, ei ole mitenkään poikkeuksellisesta, että näyttää nuoremmalta ja voi hyvin.
Sinäkin voit sairastua vaikka syöpään tai saada aivoverenvuoden tai sydärin tänään. Lisäksi ihmiset kokevat erilaiset muutokset kehossaan eri tavoin.