Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi loukkaannutaan, kun emme halua ostaa koiran/lasten tuhoamaa asuntoa?

Vierailija
06.12.2024 |

Heti alkuun: kaikki koirat/lapset eivät asuntoja tuhoa, mutta valitettavan monet tekevät niin. Olemme kierrelleet asuntokaupoilla hyvän tovin. Vastaan on tullut ihan kivoja taloja, joissa on ollut tämä ongelma:

Asunnosta näkee, miten koira/koirat/lapset ovat tuhonneet asuntoa. Kyse ei siis ole mistään pienestä kulumasta, vaan on todella isoja tuhoja. Parketti voi olla aivan lommoilla ja mustunut lasten jäljiltä. Seinistä löytyy reikiä ja lasten töherryksiä. Lattialistoista tai huoneiden kulmauksista voi puuttua isojakin palasia. Koirat ovat raapineet esimerkiksi ulko-oven tai kylpyhuoneen karmit/ovet todella pahasti, kun ovat kärsineet eroahdistuksesta.

Nämä rempat eivät ole mitään pieniä, jos joutuu vaihtamaan karmit/ovet useampaan paikkaan, parketti vaatisi uusimista ja kaikki seinät tapetointia jne. Tähän päälle vielä ne vauriot, jotka eivät näy (koirien/lasten pissavahingot lattioille, seinille yms. Hinnassahan nämä lasten ja koirien tekemät tuhot eivät näy, vaan pyydetään samoja summia kuin hyväkuntoisista asunnoista. Sitten kun ihan suoraan sanotaan, että onhan tämä kämppä muuten ihan kiva, mutta ei haluta ostaa näin tuhottua asuntoa, niin siitä loukkaannutaan.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesitko näytössä että oli niin hirveet tapetit ja väärällä värillä maalattuja osia, ei me tätä voida ostaa. Ja myöhemmin aloiti kinata hinnasta kun pitää jäädä remonttivaraakin :)

Vierailija
42/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketin vaihto/hiominen oli ainoa vähän työläämpi noista luettelemistasi.

Karmeja ja listoja saa rautakaupasta halvalla ja on helppo vaihtaa iyse.

Minua ei kiinnosta rempata asuntoa siksi, että edellinen asukas ei ole viitsinyt pitää siitä huolta.

No sitten vissiin ostat semmoisen missä on kaikki priimaa ja hinta sen mukainen.

Itse suosin mielummin pikkurempattavia, varsinkin kun vikoja voi käyttää tinkausvipuina ja muutenkin kuitenkin teen pintarempan että saan värit yms. mieluisiksi.

Juuri näin. Minusta on outoa, että mennään katsomaan remonttia vaativaa asuntoa ja sitten heittäydytään töykeiksi, kun asunto tosiaan vaatii remonttia. On ilmiselvää, että ihmisten käsitys pienestä remontista vaihtelee, eli jos etsii sellaista asuntoa, saa varautua pettymyksiin kun käsitykset eivät kohtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä näitä perheitä, joissa lapset laittavat kämpän remonttikuntoon. Vahinkoja toki sattuu (itse esim lapsena työnsin jotain pöydältä lattialle ja parkettiin tuli lommo), mutta seinille piirtely isommassa mittakaavassa? Olen nähnyt myös asuntoja, joissa väliovista on potkittu läpi, kaappien ovia paukutettu kiinni niin että saranat hajonneet tai peilikaapin laseja on lyöty rikki.

Olisiko mahdollista puuttua lapsen käytökseen ennen kuin taahtumat eskaloituvat? Riehuvaa tai vihasta lasta rauhoitella ja pienestä asti opettaa ettei ovia paiskota kiinni. 

Meillä ei ole rikottu paikkoja, mutta toinen lapsista rakasti piirtämistä. Ensimmäisen lapsen kanssa minäkin ihmettelin, miten joku antaa lapsen piirtää seiniin. 

Tokan kanssa en enää ihmetellyt. Kahden lapsen kanssa ei voinut seistä koko aikaa toisen vieressä ja nuorempi rakasti piirtä

Tämän vuoksi en tapetoisi asuntoa, jossa asuu lapsia tai joka ei ole se unelmien asunto, vaan väliaikainen ratkaisu. Valkoinen maali on helpompi ja halvempi, sen avulla saa asunnon näyttämään tilavammalta ja siistimmältä myyntiä varten. Tapeteissa helposti näkyvät elämän jäljet ja kuosit vanhenevat nopeasti, valkoinen maali ei koskaan. 

Vierailija
44/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupoilla on tietty monenlaista ostajaa ja kaikenlaista myytävää. Nythän siis tiedät jo, että etsit itsellesi siistiä, muuttovalmista taloa. 

Talon pitämisessä on paaaljon kuluja. Ehkä edellinen on ostanut vanhan talon sillä ajatuksella, että voi elää rennosti, kun pinnat menis kuitenkin uusiksi jossain kohtaa.

Kyllä näille remppakohteillekin on ostajat. Monesti näissä pääsee neuvottelemaan hinnasta isommin, jos itse vaan osaa. Myös varainsiirtoveroa menee vähemmän, kun myyntihinta on pienempi. Siitähän pääsee sit seuraava tekemään itselleen mieleen kodin remppaamalla.

Vierailija
45/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan ostaisin, jos hinnasta päästäisiin sopimukseen. Ja ostinkin, viitisen vuotta sitten. Tarjosin mielestäni hävyttömän halpaa hintaa, se hyväksyttiin melkein heti vaikka välittäjä yritti ilmeisesti vastustaa. Nuo nimenomaan ovat pieniä ja helppoja remontteja tehdä itse, ellet jotain kartanoa ole ostamassa. En ihmettele ettei ihmisillä ole varaa ostaa koteja enää, jos tuollaiset kosmeettiset virheet estävät ostamasta asuntoa. Unelmakoti voi mennä ohi jos ei näe tuollaisten virheiden yli. 

Ehkä ihmiset loukkaantuvat siitä kun puhut asunnon tuhoamisesta. Nuo ovat pintaremonttijuttuja, tuhoamista olisi minusta se jos asunto oltaisiin päästetty vaikkapa homehtumaan. 

Jos homehtumaan "päästäminen" on tuhoamista, niin samalla lailla se on tuhoamista jos päästää lapset ja lemmikit vapaasti rikkomaan asuntoa. Molemmat ovat välinpitämättömyyttä ja laiskuutta ihan samalla lailla. Lisäksi yleensä jos on laiska ja välinpitämätön yhdeltä kantilta, on sitä myös toiselta (toisinsanoen, se joka antaa lasten tai lemmikkien tuhota asunnon pintoja, tuskin pitää kovin hyvää huolta asunnosta muutenkaan eli on iso riski myös suurempiin vikoihin, esim siihen homehtumiseen). 

Vierailija
46/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketin vaihto/hiominen oli ainoa vähän työläämpi noista luettelemistasi.

Karmeja ja listoja saa rautakaupasta halvalla ja on helppo vaihtaa iyse.

Minua ei kiinnosta rempata asuntoa siksi, että edellinen asukas ei ole viitsinyt pitää siitä huolta.

No sitten vissiin ostat semmoisen missä on kaikki priimaa ja hinta sen mukainen.

Itse suosin mielummin pikkurempattavia, varsinkin kun vikoja voi käyttää tinkausvipuina ja muutenkin kuitenkin teen pintarempan että saan värit yms. mieluisiksi.

Mieluummin kai sitä remppaa itse sellaiseksi kun haluaa jos hinta kohdillaan. Myyjän kannata kalliimmat rempat ei monesti maksa itseään takaisin.

Vierailija
47/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne valtaisat tuhot näy myyntikuvissa, vai miksi kerta toisensa jälkeen menet näytölle tuhottuun kämppään?

Vierailija
48/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä luulen, että tuo pettymys liittyy enemmänkin näyttön järjestämiseen ja siihen liittyvään vaivannäköön ja ohimeneviin kauppoihin. Ja siihen, ettei ostaja ole kertonut etukäteen selvästi, mitä oikeasti on etsimässä.

Ostamani talo oli myynnissä 2 viikkoa ja tämä oli eka talo, mitä kävin katsomassa. Olin aikaa sitten visioinut, millaisessa talossa haluan asua, ihan viimeistä piirtoa myöten. Kun löysin sen talon, se oli helppo ostaa.

Näyttöjen kiertelijät vie sielun. 

Vierailija
49/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan ostaisin, jos hinnasta päästäisiin sopimukseen. Ja ostinkin, viitisen vuotta sitten. Tarjosin mielestäni hävyttömän halpaa hintaa, se hyväksyttiin melkein heti vaikka välittäjä yritti ilmeisesti vastustaa. Nuo nimenomaan ovat pieniä ja helppoja remontteja tehdä itse, ellet jotain kartanoa ole ostamassa. En ihmettele ettei ihmisillä ole varaa ostaa koteja enää, jos tuollaiset kosmeettiset virheet estävät ostamasta asuntoa. Unelmakoti voi mennä ohi jos ei näe tuollaisten virheiden yli. 

Ehkä ihmiset loukkaantuvat siitä kun puhut asunnon tuhoamisesta. Nuo ovat pintaremonttijuttuja, tuhoamista olisi minusta se jos asunto oltaisiin päästetty vaikkapa homehtumaan. 

Jos homehtumaan "päästäminen" on tuhoamista, niin samalla lailla se on tuhoamista jos päästää lapset ja lemmikit vapaasti rikkomaan as

Homeisessa asunnossa ei yleensä voi asua, ainakaan jos välittää terveydestään. Joskus homeista kotia ei voi edes remontoida. Miten rikkinäiset ovet ja homeinen asunto voivat mitenkään olla samalla viivalla?

tuhota

TAIVUTUS 

verbi

1.

tehdä loppu jstak, turmella perin pohjin, hävittää, lopettaa.

Vierailija
50/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka loukkaantuu? Kiinteistövälittäjäkö? Juu enpä usko, taas pitää tänne satuilla kun ei ole muutakaan tekemistä.

Tämä. Ei se kiinteistövälittäjä ota asiaa henkilökohtaisesti. Laittaa viestin eteenpäin ja jos toistuu niin hintaa rukataan alas.

Musta tuntuu että ap se on tässä jolla on tunteet jostain syystä pinnassa.

Vierailija
51/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee tästä mieleen, että se todellinen loukkaantuja taitaa olla aloittaja, jota ärsyttää se, että joku on päästänyt talonsa tuollaiseen kuntoon (missä ei ole todellisuudessa mitään pahaa). Sitten kun itse on stressaantunut ja kiillottaa paikkoja ja nalkuttaa lapsille, tulee vihaiseksi ja alkaa projisoida omaa tunnetaan ympäristöön. 

Vierailija
52/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee tästä mieleen, että se todellinen loukkaantuja taitaa olla aloittaja, jota ärsyttää se, että joku on päästänyt talonsa tuollaiseen kuntoon (missä ei ole todellisuudessa mitään pahaa). Sitten kun itse on stressaantunut ja kiillottaa paikkoja ja nalkuttaa lapsille, tulee vihaiseksi ja alkaa projisoida omaa tunnetaan ympäristöön. 

Siltä minustakin vaikuttaa. Jotenkin vaikea ymmärtää, miksi joku tuohtuu näin paljon siitä etteivät kaikki markkinoilla olevat asunnot vastaa hänen toiveitaan. 

Vierailija
53/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kommenttiin (51.), ei ole selvinnyt, kuka on loukkaantunut ap:n kuvailemassa tilanteessa?

Jos myy itse asuntoaan, eihän se oman kodin arvostelu mukavalta tunnu. Mukana tunnekerroin. Katsojat kuitenkin puhuvat ääneen keskenään huomattaankin. 

Vierailija
54/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä näitä perheitä, joissa lapset laittavat kämpän remonttikuntoon. Vahinkoja toki sattuu (itse esim lapsena työnsin jotain pöydältä lattialle ja parkettiin tuli lommo), mutta seinille piirtely isommassa mittakaavassa? Olen nähnyt myös asuntoja, joissa väliovista on potkittu läpi, kaappien ovia paukutettu kiinni niin että saranat hajonneet tai peilikaapin laseja on lyöty rikki.

Olisiko mahdollista puuttua lapsen käytökseen ennen kuin taahtumat eskaloituvat? Riehuvaa tai vihasta lasta rauhoitella ja pienestä asti opettaa ettei ovia paiskota kiinni. 

Oisko nämä asunnot kuitenkin jotain huume tai vastaavia kämppiä. Ei tavallinen lapsiperhe saa tuollaista aikaan.

kyllä se nykyään on aika tavallista lähiövuokrataloissa asuvilla lapsiperheillä, että höyrymopilla ei mopata lattioita vaan vauvoja

Vierailija
55/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kommenttiin (51.), ei ole selvinnyt, kuka on loukkaantunut ap:n kuvailemassa tilanteessa?

Jos myy itse asuntoaan, eihän se oman kodin arvostelu mukavalta tunnu. Mukana tunnekerroin. Katsojat kuitenkin puhuvat ääneen keskenään huomattaankin. 

No mutta mistä aloittaja tietää tämän myyjän loukkaantumisen? Tuleeko myyjä sanomaan aloittajalle, että älkää puhuko kodistamme tuollaista etten pahoittaisin mieltäni vai mitä ihmettä tässä oikein tapahtuu? 

Vierailija
56/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on lopputulos kun yh mammalle vuokraa asunnon. Pelkkää tuhoa ja sotkua ja kaikki yritetään kuitata normaalilla elämällä ettei tarvitsisi maksaa aiheuttamiaan tuhoja

Vierailija
57/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan vanhassa talossa ja välillä tuntui että pidän majataloa! Teini-ikäisten lasten vanhemmat olivat rakentaneet kalliita taloja, joissa sitten lasten vieraineen olisi pitänyt kai leijua ilmassa, ettei vain jää jälkiä kalliiseen omaisuuteen. Niinpä meillä sitten oli viikonloput se teinilössi, kun sai olla rennosti eikä kokoajan tarvinnut stressata. Ihan päin naamaa sanoivat, että meillä on kivaa. Kodit on elämistä varten.

Vierailija
58/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todellisuudessa ne sun rahat on heidän rahoja.

Kapitalismissa ne rahat kuuluu heille. Ärsyttää että sun sosialistinen vapaus on olla laittamatta rahoja jotka kuuluu heille, niin heille. Pidät rahas itselläs. Se ärsyttää heitä.

Vierailija
59/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku rakennuttaa oman talon saa mieluista. Se vaan vie aikaa ja rahaa, mut sittenpähän on mieluista.

Saa myös itte olla vastuussa kaikesta kulumisesta = elämisestä

Vierailija
60/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe kun muuttaa niin katsotaan varmaan valmiiksi joku hieman kuluneempi vuokra-asunto. Aikeissa on ostaa vielä koira niin on turha muuttaa mihinkään upouuteen kotiin ja pelätä tuhoja. Tietenkään ei ole tarkoitus elää myöskään kuin pellossa.