Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi loukkaannutaan, kun emme halua ostaa koiran/lasten tuhoamaa asuntoa?

Vierailija
06.12.2024 |

Heti alkuun: kaikki koirat/lapset eivät asuntoja tuhoa, mutta valitettavan monet tekevät niin. Olemme kierrelleet asuntokaupoilla hyvän tovin. Vastaan on tullut ihan kivoja taloja, joissa on ollut tämä ongelma:

Asunnosta näkee, miten koira/koirat/lapset ovat tuhonneet asuntoa. Kyse ei siis ole mistään pienestä kulumasta, vaan on todella isoja tuhoja. Parketti voi olla aivan lommoilla ja mustunut lasten jäljiltä. Seinistä löytyy reikiä ja lasten töherryksiä. Lattialistoista tai huoneiden kulmauksista voi puuttua isojakin palasia. Koirat ovat raapineet esimerkiksi ulko-oven tai kylpyhuoneen karmit/ovet todella pahasti, kun ovat kärsineet eroahdistuksesta.

Nämä rempat eivät ole mitään pieniä, jos joutuu vaihtamaan karmit/ovet useampaan paikkaan, parketti vaatisi uusimista ja kaikki seinät tapetointia jne. Tähän päälle vielä ne vauriot, jotka eivät näy (koirien/lasten pissavahingot lattioille, seinille yms. Hinnassahan nämä lasten ja koirien tekemät tuhot eivät näy, vaan pyydetään samoja summia kuin hyväkuntoisista asunnoista. Sitten kun ihan suoraan sanotaan, että onhan tämä kämppä muuten ihan kiva, mutta ei haluta ostaa näin tuhottua asuntoa, niin siitä loukkaannutaan.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketti on helpointa hioa ja lakata silloin kun asunto on tyhjä. Mä itse tiedostan että omassa talossa se pitäisi tehdä mutta tosi haastavaa kyllä niin kauan kun itse tässä asuu. Rahasta se ei ole kiinni vaan ihan käytännön asioista. 

Parkettia ei voi hioa loputtomiin. Kun se kuluu liian paljon se on pakko vaihtaa.

No omaa ei ole hiottu vielä kertaakaan. Itse asiassa helpompaa varmaan olisikin jos vaihtaisi kokonaan. Mutta mullakin on tammiparketti. Siitä saa varmasti vielä tosi hienon mutta kyllä siinä toistaiseksi täällä eletyt 16 vuotta näkyy. 

Vierailija
22/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vuosia sitten talon, jossa oli ollut koira. Kaikki parketit syviä koirankynnen jälkiä täynnä, joka ikinen ovi pureskeltu/kynsitty senttien syvyyteen, jokainen ikkuna täynnä kynnenjälkiä, jopa kiinteitä kalusteita järsitty. Sanottiin että ihan vaan pientä pintaremonttia vaatii. No, parkettia ei voinut enää hioa (liian syvät jäljet), meni vaihtoon, kaikki ovet vaihtoon, ikkunat vaihtoon, suurin osa kiinteistä kalusteista vaihtoon. Maksoi puolet lisää asunnon hintaan. Älkää ottaako koiraa.

Meillä on koira, ei ole mitään tuollaista tehnyt 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vuosia sitten talon, jossa oli ollut koira. Kaikki parketit syviä koirankynnen jälkiä täynnä, joka ikinen ovi pureskeltu/kynsitty senttien syvyyteen, jokainen ikkuna täynnä kynnenjälkiä, jopa kiinteitä kalusteita järsitty. Sanottiin että ihan vaan pientä pintaremonttia vaatii. No, parkettia ei voinut enää hioa (liian syvät jäljet), meni vaihtoon, kaikki ovet vaihtoon, ikkunat vaihtoon, suurin osa kiinteistä kalusteista vaihtoon. Maksoi puolet lisää asunnon hintaan. Älkää ottaako koiraa.

Eikö teillä ollut omaa silmää sen verran, että näkee remontin laajuuden? Eihän se myyjän vika ole, jos ostaja on sokea.

Vierailija
24/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavia kokemuksia.

Käytiin katsomassa vähän aikaa sitten taloa, jossa oli asunut yh-vanhempi, taapero ja isompi koira. Kämppä oli ihan karseassa kunnossa. Esimerkiksi kolme tai neljä ovea oli raavittu keskeltä ihan rikki. Joka puolella asuntoa löytyi koiran ja taaperon aiheuttamaa rempattavaa.

Ei ostettu ko. taloa. Hinta tippui suositulla alueella 30 000 e ennen kuin meni kaupaksi.

Mutta kuka loukkaantui? Ei kukaan muu kuin sinä. Kun rahat ei riittäneet.

Vierailija
25/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani perheessä roikkuu joogaliina katosta. Lapset keinuvat siinä välillä niin kovaa, että jalat osuvat kattoon. Sen jäljiltä rapatussa katossa on likaisista jaloista iso musta jälki, joka ei kuulemma lähde siitä pyyhkimällä mihinkään. Ainoa keino saada se pois on maalata koko katto. 

Itsellänikin on kolme lasta, mutta tuollaisen tuhon aikaansaaminen ei meillä kyllä kävisi päinsä. 

Vierailija
26/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä näitä perheitä, joissa lapset laittavat kämpän remonttikuntoon. Vahinkoja toki sattuu (itse esim lapsena työnsin jotain pöydältä lattialle ja parkettiin tuli lommo), mutta seinille piirtely isommassa mittakaavassa? Olen nähnyt myös asuntoja, joissa väliovista on potkittu läpi, kaappien ovia paukutettu kiinni niin että saranat hajonneet tai peilikaapin laseja on lyöty rikki.

Olisiko mahdollista puuttua lapsen käytökseen ennen kuin taahtumat eskaloituvat? Riehuvaa tai vihasta lasta rauhoitella ja pienestä asti opettaa ettei ovia paiskota kiinni. 

Oisko nämä asunnot kuitenkin jotain huume tai vastaavia kämppiä. Ei tavallinen lapsiperhe saa tuollaista aikaan.

Vierailija
27/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ap? Outo provo.

En minä ole koskaan sanonut missään missä olen taloa/asuntoa käynyt katsomassa mitään syytä miksi en osta. Miksi pitäisi? Ja kuka siellä on loukkaantumasta vaikka sanoisit? Ei välittäjä välitä siitä miksi et osta, ja myyjä ei ole paikalla.

Se on vaan niin, että joko ostat sen kämpän tai et. Ei tarvitse selitellä mitään puoleen eikä toiseen, ei ketään kiinnosta, vain se, ostatko ja mitä maksat. 

Vierailija
28/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan ostaisin, jos hinnasta päästäisiin sopimukseen. Ja ostinkin, viitisen vuotta sitten. Tarjosin mielestäni hävyttömän halpaa hintaa, se hyväksyttiin melkein heti vaikka välittäjä yritti ilmeisesti vastustaa. Nuo nimenomaan ovat pieniä ja helppoja remontteja tehdä itse, ellet jotain kartanoa ole ostamassa. En ihmettele ettei ihmisillä ole varaa ostaa koteja enää, jos tuollaiset kosmeettiset virheet estävät ostamasta asuntoa. Unelmakoti voi mennä ohi jos ei näe tuollaisten virheiden yli. 

Ehkä ihmiset loukkaantuvat siitä kun puhut asunnon tuhoamisesta. Nuo ovat pintaremonttijuttuja, tuhoamista olisi minusta se jos asunto oltaisiin päästetty vaikkapa homehtumaan. 

Vierailija
29/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketti on helpointa hioa ja lakata silloin kun asunto on tyhjä. Mä itse tiedostan että omassa talossa se pitäisi tehdä mutta tosi haastavaa kyllä niin kauan kun itse tässä asuu. Rahasta se ei ole kiinni vaan ihan käytännön asioista. 

Parkettia ei voi hioa loputtomiin. Kun se kuluu liian paljon se on pakko vaihtaa.

No omaa ei ole hiottu vielä kertaakaan. Itse asiassa helpompaa varmaan olisikin jos vaihtaisi kokonaan. Mutta mullakin on tammiparketti. Siitä saa varmasti vielä tosi hienon mutta kyllä siinä toistaiseksi täällä eletyt 16 vuotta näkyy. 

Eikä siinä että eläminen näkyy, ole välttämättä mitään pahaa. Minusta kannattaa valita sellainen lattia, jossa käyttö näkyy kauniisti. 

Vierailija
30/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketin vaihto/hiominen oli ainoa vähän työläämpi noista luettelemistasi.

Karmeja ja listoja saa rautakaupasta halvalla ja on helppo vaihtaa iyse.

Minua ei kiinnosta rempata asuntoa siksi, että edellinen asukas ei ole viitsinyt pitää siitä huolta.

Ootko tyhmä? Eihän sun tarvi sitä ostaa. Ehkä sulle ei edes myydä. Joku toinen sitten ostaa.

Vierailija
31/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavia kokemuksia.

Käytiin katsomassa vähän aikaa sitten taloa, jossa oli asunut yh-vanhempi, taapero ja isompi koira. Kämppä oli ihan karseassa kunnossa. Esimerkiksi kolme tai neljä ovea oli raavittu keskeltä ihan rikki. Joka puolella asuntoa löytyi koiran ja taaperon aiheuttamaa rempattavaa.

Ei ostettu ko. taloa. Hinta tippui suositulla alueella 30 000 e ennen kuin meni kaupaksi.

Väliovi maksaa satasen tai pari. Aivan merkityksetön asia satojen tuhansien arvoisessa asuntohankinnassa.

Vierailija
32/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä näitä perheitä, joissa lapset laittavat kämpän remonttikuntoon. Vahinkoja toki sattuu (itse esim lapsena työnsin jotain pöydältä lattialle ja parkettiin tuli lommo), mutta seinille piirtely isommassa mittakaavassa? Olen nähnyt myös asuntoja, joissa väliovista on potkittu läpi, kaappien ovia paukutettu kiinni niin että saranat hajonneet tai peilikaapin laseja on lyöty rikki.

Olisiko mahdollista puuttua lapsen käytökseen ennen kuin taahtumat eskaloituvat? Riehuvaa tai vihasta lasta rauhoitella ja pienestä asti opettaa ettei ovia paiskota kiinni. 

Meillä ei ole rikottu paikkoja, mutta toinen lapsista rakasti piirtämistä. Ensimmäisen lapsen kanssa minäkin ihmettelin, miten joku antaa lapsen piirtää seiniin. 

Tokan kanssa en enää ihmetellyt. Kahden lapsen kanssa ei voinut seistä koko aikaa toisen vieressä ja nuorempi rakasti piirtämistä. Ehti piirtämään seinään vaikka vain ohi kävellessään. Olisi pitänyt laittaa yläkaappiin joka ikinen kynä asunnossa ja vahtia vieressä, jos joku kynää käytti, ettei ehdi nappaamaan sitä. Aika mahdotonta.

Tiedän myös perheen, jossa ei seiniin piirrelty, kunnes muuttokiireessä 4 v. oli vähän aikaa omassa huoneessaan rauhassa. Oli piirtänyt kaikki tapetit täyteen väriliiduilla niin korkealle kuin ylsi. Ei se tarvitse kuin yhden herpaantumisen sairaana tai muuttaessa tms. poikkeustilanteessa, niin huone saattaa olla riemunkirjava.

Vierailija
33/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyydätte kiinteistönvälittäjää lähettämään myyjille terveiset "emme osta koska koirien/lasten kuluttama" ja sitten kiinteistönvälittäjä soittaa teille takaisin, että "terkut viety perille ja olivat loukkaantuneita"? 

Outoja ostajia olette! 

Vierailija
34/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nykyäänhän on kuvat ja tiedot kattavasti jo netistä katsottavissa, josta pääteltävissä osittain jo kunto, esimerkiksi koirien raapimat ovet, joten miksi menette katsomaan asuntoa joka ei vastaa kriteereitänne? Ehkä siksi loukkaannutaan, kun tulette turhaa haaskaamaan aikaa, kun voitte jo kuvista todeta ettei ole teidän juttu.

Mä kävin katsomassa erästä asuntoa, joka näytti kuvissa hyvältä. Vauriot selvisivät vasta paikan päällä. Niistä kriittisistä kohdista oli jätetty kuvat ottamatta.

Vierailija
35/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran ja kissan kuset ovat imeytyneet syvälle rakenteisiin. ei siitä löyhkästä pääse koskaan eroon

Vierailija
36/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kerrataan: et osannut arvioida remontin laajuutta, et kysynyt keneltään osaavalta vaan uskoit ilmeisesti myyjää, minkä lisäksi maksoit liikaa. 

Vierailija
37/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parketin vaihto/hiominen oli ainoa vähän työläämpi noista luettelemistasi.

Karmeja ja listoja saa rautakaupasta halvalla ja on helppo vaihtaa iyse.

Minua ei kiinnosta rempata asuntoa siksi, että edellinen asukas ei ole viitsinyt pitää siitä huolta.

No sitten vissiin ostat semmoisen missä on kaikki priimaa ja hinta sen mukainen.

Itse suosin mielummin pikkurempattavia, varsinkin kun vikoja voi käyttää tinkausvipuina ja muutenkin kuitenkin teen pintarempan että saan värit yms. mieluisiksi.

Vierailija
38/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole rikottu paikkoja, mutta toinen lapsista rakasti piirtämistä. Ensimmäisen lapsen kanssa minäkin ihmettelin, miten joku antaa lapsen piirtää seiniin. 

Tokan kanssa en enää ihmetellyt. Kahden lapsen kanssa ei voinut seistä koko aikaa toisen vieressä ja nuorempi rakasti piirtä

Noin meillä on tehty vastaavassa tilanteessa. Kaikki talouden kynät lapsen ulottumattomissa, piirrellään kyllä, mutta valvotusti ja sen jälkeen taas kynät jemmaan. Tätä kunnes lapsi on kasvanut sen verran että ymmärtää mihin saa piirtää ja mihin ei. Ei oikeasti ole hankalaa, kolmen lapsen kokemuksella.

Nuo seiniin piirtelevät lapset on normaalisti sen verran pieniä, että lapsen ulottumattomissa on ihan vaikkapa eteisen lipaston päällä oleva kynä. Ei siis vaikeuta aikuisten elämää eikä vaadi mitään kassakaappeja tai superkorkeita paikkoja.

Vierailija
39/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme (3 lasta ja 2 koiraa) rivitalo-osakkeen. Remontoimme sen. Pystyimme nostamaan hintaa niin että saimme remonttikulujen lisäksi jopa voittoa lisää.

Vierailija
40/61 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus riittää pelkkä ei kiitos, ei tarvi alkaa osoittelemaan vikoja, jos ei vain halua sitä taloa. Et kai sinä mene kauppaankaan haukkumaan esillä olevia housuja, jos ne eivät ole mieleisiä.